AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Fastlegen min har henvist meg for kort tid tilbake til dps. Nå har jeg fått time til vurdering hos en psykolog, og jeg er så nervøs og angsten sprer seg mer og mer over meg. I over lang tid har jeg slitet med angst, depresjon, sosialangst. Har ingen livsgnist igjen, og føler at jeg ikke klarer å leve så mye lenger til, dette tar meg mer og mer ned i kjelleren. Lever fra dag til imorgen. Håper at jeg vil klare å få fram hvordan jeg har det, og at psykologen som jeg skal til vurdering vil hjelpe meg. Vet ikke hvorfor jeg skriver her, det bare kom. Kanskje der er noen her som har det som meg, som kan fortelle meg hvordan jeg skal forberede meg til møte? Takk for at dere ville høre på meg.. Anonym poster: c85f6e607eb79f45662fecab3ae2c911
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Si det som det er. Ikke pynt på sannheten! Jeg går til DPS selv og kan egentlig ikke si jeg gleder meg til timene, er en lettelse når de er over. Jeg må alltid hjem og ta meg en lur etterpå, for er helt kjørt i hodet. Anonym poster: c0584c0f5c4d8d9fa103cff7d195b59d 2
Kajal Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Heldigvis møter psykologen andre med problemer som ligner dine hver dag, og har god trening i å vite hva de skal spørre om. De har sett og hørt det meste før! Ikke noe du trenger å forberede, psykologen tar ansvar for hva som skal skje Første timen kommer h*n til å være interessert i hva du sliter med, når det begynte og hvordan det har utviklet seg. Kommer kanskje til å spørre litt om oppveksten din hvis det blir tid til deg, eller kanskje h*n vil at du skal fylle ut et spørreskjema eller lignende. Kanskje h*n kommer til å spørre hva du ønsker å jobbe med, om du har et slags mål for hva du vil oppnå med terapien. Det er ikke noe problem om du syntes det er vanskelig å svare, da kan du bare si det. Dette klarer du! Ett skritt om gangen, bare sett deg som mål å klare å møte opp til timen. Etter hvert vil du merke at det begynner å gå fremover
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Kajal Takker for så fine ord, du hjalp meg litt med tankene faktisk, jeg har gått og grublet så mye over det, at nå har det roet seg litt i hodet mitt. Jeg gruer meg mest til hvordan det vil gå, om h*n vil være villig yil å hjelpe meg, jeg håper så mye på det, for jeg klarer ikke å vente på annen psykolog eller annen type hjelp. Jeg klarer ikke å miste mer tid, jeg vil bli bra. Jeg har hørt folk si at man må være ganske langt nede/syk for å komme inn. Men jeg blir jo ikke innlagt, det er ikke så ille, eller jeg vet ikke, ille er det jo, for hver dag er vanskelig å gå gjennom. Nå skal jeg bare inn til vurdering til psykolog på dps, så håper at det vil gå bra, at jeg kan se fremover. Anonym poster: c85f6e607eb79f45662fecab3ae2c911
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Anonym bruker, går du til psykolog på dps, du også? Jeg skal ikke pynte på sannheten, skal si det som det er, bare at jeg gruer meg til å snakke og hvordan jeg vil komme til å klare meg. Jeg tviler ikke på at du blir sliten i hodet, jeg blir det av å skrive dette her, for å ikke snakke om hvordan jeg er i virkeligheten. Anonym poster: c85f6e607eb79f45662fecab3ae2c911
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Jeg går til psykolog hos dps. Det har jeg gjort i snart to mnder. Du trenger ikke å grue deg, selv om jeg forstår det så altfor godt. Psykologen er der for deg og vil guide deg på veien. Hvis det stopper opp for deg, at du ikke vet helt hva du skal si, så si det. Da kan h*n stille spørsmål for å få deg til å åpne deg. De første timene er utredning. H*n skal bli kjent med deg og dere skal sammen finne ut hva som skal være fokuset. Meget mulig at du får et spørreskjema. Jeg har nettopp vært gjennom det. Mange, mange spørsmål, men et godt verktøy. Vær ærlig. Bare da kan h*n hjelpe deg fullt ut. Jeg var selv redd for at jeg ikke skulle få frem alt som surrer i tankene og alle følelser som sitter langt inne og er det til dels enda, for jeg vil at psykologen skal få et mest mulig riktig bilde, men det kan hjelpe å skrive det ned svart på hvitt. Håper angsten blir bittelitt mindre, og at du får en god tone med psykologen. Anonym poster: c43576e1933e7c5504b56904411b8e54
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Takk Anonyme. Ser ut som om jeg må forberede meg enda mer psykisk, ser ut som det blir ordentlig hardt. Uff jeg gruer meg så mye, men skal klare å komme meg gjennom det. Alt for å bli frisk. Anonym poster: c85f6e607eb79f45662fecab3ae2c911
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Hei, TS her. Da har jeg vært på vurdering og er ferdig med det. Den ble halvannen time lang, og jeg ble så sliten i hodet. Reiste hjem rett etterpå og sovnet. Sov en del timer, men var enda så sliten når jeg var oppe. H*n psykologen som vurderte meg, h*n var så flink, god og snill. Jeg har aldri blitt tatt så godt imot noen andre steder som den dagen på DPS. Ville nesten ikke gå fra h*n, for var så godt ivaretatt. H*n sa at de skal ha inntaksmøte om saken min til uken, og da skulle jeg få brev i posten. Så vi krysser fingrene, jeg håper og håper at jeg får positiv svar. Jeg gjorde så godt jeg kunne og ga fra meg så mye jeg kunne, resten er opp til andre. Men jeg håper. Anonym poster: c85f6e607eb79f45662fecab3ae2c911
Kajal Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Så flink du har vært, ts! Veldig bra at du møtte opp og prøvde å forklare situasjonen din så godt du kunne. Er glad for at du ble godt ivaretatt av psykologen din også Håper du får positiv tilbakemelding og kommer i behandling raskt
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Kajal takk for det det håper jeg også. Om jeg så må vente i flere mnd. bare jeg får positiv svar, for den dps jeg har vært på, det var det mest positive jeg har opplevd på veldig lang tid. Alle var så hyggelige og imøtekommende. Jeg tenker hele tiden om det var noe mer jeg kunne gjort? noe mer jeg kunne si som ville hjelpe på å få positiv svar? Jeg gjorde så godt jeg kunne, og jeg sa at jeg virkelig håper at jeg får positiv svar. Hele dagen var så god på en måte, en godhet jeg ikke har opplevd på lenge. Og psykologen som jeg hadde samtale med, var noe av det koseligste jeg har møtt på lenge. Håper bare at noen vil svare meg, og si er det noe mer jeg kan gjøre? eller bare vente på svar? Anonym poster: c85f6e607eb79f45662fecab3ae2c911
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #11 Skrevet 3. desember 2012 Kajal takk for det det håper jeg også. Om jeg så må vente i flere mnd. bare jeg får positiv svar, for den dps jeg har vært på, det var det mest positive jeg har opplevd på veldig lang tid. Alle var så hyggelige og imøtekommende. Jeg tenker hele tiden om det var noe mer jeg kunne gjort? noe mer jeg kunne si som ville hjelpe på å få positiv svar? Jeg gjorde så godt jeg kunne, og jeg sa at jeg virkelig håper at jeg får positiv svar. Hele dagen var så god på en måte, en godhet jeg ikke har opplevd på lenge. Og psykologen som jeg hadde samtale med, var noe av det koseligste jeg har møtt på lenge. Håper bare at noen vil svare meg, og si er det noe mer jeg kan gjøre? eller bare vente på svar? Anonym poster: c85f6e607eb79f45662fecab3ae2c911 Hei. Går selv til psykolog, og har vært der nå i fire måneder. Vi er ikke ferdige med utredningen og diagnostisering enda, er et litt kompleks tilfelle. Men uansett. Med min psykolog så har jeg et par ganger ringt dagen etter timen for å utdype noe eller fordi jeg kom på noe annet relevant som jeg ikke tenkte på dagen før. Kommer jo da til sentralbordet som sier fra til min psykolog, som ringer meg når h*n har tid. Aner ikke hvordan andre psykologer gjør det. Jeg vet bare at jeg er så stressa og nervøs når det er et nytt spørreskjema/imtervju og det gjør jo at jeg glemmer eksempler på ditt og datt. Håper virkelig det ordner seg for deg. Min venninne sliter med litt av det samme som deg, og hun har gått et halvt år i samtaler og er nå i gang med gruppeterapi i tillegg, noe hun ønsket selv. Ikke verst for noen som sliter med sosial angst :-) Du virker innstilt på å bli bedre og du har kommet i systemet for å få hjelp, og det er de første og viktigste stegene til et bedre liv. Anonym poster: f6348f7a8dcd7fb75fce4300c98f1212
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 Tror jeg skal vente og se hva som skjer. Har jo vært hos h*n for første gang, og synes ikke det faller seg naturlig at jeg ringer og maser enda mer, det føler jeg. Har et håp i meg at jeg har gjort alt jeg kunne, så gjenstår å vente og håper på det beste. Anonym poster: c85f6e607eb79f45662fecab3ae2c911
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå