Gå til innhold

Abort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har nett funnet ut at jeg er gravid. Jeg hadde mensen 2 november, Så er ikke langt på vei. Hvordan tar man abort da? Og noen andre som har tatt det så tidlig? Er det vondt? :( 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med legen, så får du henvisning videre, og en god forklaring på hvordan inngrepet foregår og hva du kan forvente av smerte.

Skal du ta abort må du uansett gjennom lege, så det er like greit å spørre der.

Anonym poster: aa9b7f8c6afc60618d4317e0963a2c30

Skrevet

Jeg vet, men vil høre fra andre om hvordan de hadde det.

Skrevet

Jeg har gjort det.

Du får en pille du skal ta oralt (på sykehuset) og så får du flere piller med deg hjem som du skal ta vagnialt to dager senere (eller så må du på sykehuset og gjøre det, tror det er litt forskjellig) i tillegg til smertestillende.

Og så skal du vel egentlig bare vente på at alt kommer ut. For min del var det snakk om noen timer med smerter (som litt kraftige menssmerter, ikke ekstremt vondt) og så var det bare som om alt løsna. Da var det ikke vondt mer i det hele tatt, men det ble en del blod.

Anbefaler deg å tenke godt gjennom det, for selv om det ikke er særlig vondt og "fort gjort" fysisk, så kan det plage deg ganske lenge psykisk.

Jeg gjør det iallfall aldri igjen.

Skrevet

Jeg har gjort det.

Du får en pille du skal ta oralt (på sykehuset) og så får du flere piller med deg hjem som du skal ta vagnialt to dager senere (eller så må du på sykehuset og gjøre det, tror det er litt forskjellig) i tillegg til smertestillende.

Og så skal du vel egentlig bare vente på at alt kommer ut. For min del var det snakk om noen timer med smerter (som litt kraftige menssmerter, ikke ekstremt vondt) og så var det bare som om alt løsna. Da var det ikke vondt mer i det hele tatt, men det ble en del blod.

Anbefaler deg å tenke godt gjennom det, for selv om det ikke er særlig vondt og "fort gjort" fysisk, så kan det plage deg ganske lenge psykisk.

Jeg gjør det iallfall aldri igjen.

:( Vil ikke ta abort, men må! Er sammen med en så er litt psykopat, slo før osv. Kontrollere. Aner ikke hva jeg skal gjør! Alle sier jeg må ta abort, pga barnefaren er syk i hodet! Sliter psykisk selv. Alt er vanskelig :/

Er redd for det er sykt vondt!

Skrevet

Ta kontakt med legen, så får du henvisning videre, og en god forklaring på hvordan inngrepet foregår og hva du kan forvente av smerte.

Skal du ta abort må du uansett gjennom lege, så det er like greit å spørre der.

Anonym poster: aa9b7f8c6afc60618d4317e0963a2c30

Man må ikke gjennom lege....

Man kan ringe rett til nærmeste sykehus og få en time til samtale og kontroll.

Jeg syntes det var lettere. Mindre sykehus som ikke er i de største byene får man også ofte time dagen etter.

Her får du selv bestemme hva du vil ha, kirurgisk eller medisinsk, men det er ofte raskest med medisinsk. Da får du pille samme dagen og kommer tilbake til sykehuset/gjør det hjemme to dager etterpå. Kjennes ut som kraftige menssmerter.

Vil anbefale å gjøre det i uke fra uke 5. og så raskt du kan, slik at du merker så lite som mulig til det.

Anonym poster: ff29c7022fb4bd8bdf8c41e9e20b8152

Skrevet

Jeg har tatt abort.

Ringte legen, fikk time hvor det ble tatt blodprøve for å fastslå graviditet. Legen bestilte time for aborten på sykehus.

Aborten var medikamentell, dvs. med piller.

Det gjorde vondt, men ikke noe uhåndterlig smerte.

Jeg har aldri angret på aborten, og heller ikke hatt psykiske mén i ettertid.

Anonym poster: 4ba7a4d2a6659fc6af50da15e12427f3

Skrevet

Hva synes dere om dette;

Jeg sluttet med p-pille, skulle se om jeg kunne bli gravid, og hadde jeg blitt det så skulle jeg beholdt det. Men så blei de AAALT for mye drama så skjedde mellom meg og kjæresten sist uke. Jeg tok en test på onsdag, og jeg var gravid. Og skal nå ta abort.

Sant det er helt feil?!?! Gråter og gråter hele tiden. Jeg har alltid "HATET" folk som ikke bruke prevansjon, blir gravid og abort. Og nå er jeg oppi det samme!

Dere kan si akkurat det dere vil.. Men beholder jeg så kommer barnevernet til å bli blandet inn...

Skrevet

Om du ikke vil ta abort ... IKKE gjør det..

Anonym poster: 39fc3ff0c3335ff0ba5eb9ce249add9c

Skrevet

Om du ikke vil ta abort ... IKKE gjør det..

Anonym poster: 39fc3ff0c3335ff0ba5eb9ce249add9c

Men da må jeg ha kontakt med barnefaren resten av livet. han har ikke gjort noe annet enn vondt iforholde. Foreldrene mine komme til å hate meg, og samme med venner. Pga dei har sett hvordan han behandler meg. Alt er så vanskelig. Abort er vell det beste uansett:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...