Gå til innhold

Kalde hender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter en del med kalde hender. Jeg er ganske frysepinn, hele året, men hendene er det største problemet. Jeg er veldig kald på hendene, og det er ganske frustrerende til tider. Prøver forskjellige ting, som å varme med pusten min, holde dem under varmt vann osv men det hjelper litt, før de er like kalde igjen. Kan være varm overalt, men iskald og "frysen" på hendene mine.

Bruker selvfølgelig votter/hansker ute nå som det er kaldt, men kan jo ikke det hjemme eller på jobb.

Noen som sliter med det samme som har noen tips for å få litt varmere hender?

Anonym poster: 130003136af64d49cda495ff14df2d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du mye stive skuldre? Det kan ha noe innvirkning vet jeg. Ellers så er det jo det å holde seg god og varm på kroppen ellers, bruke pulsvanter og sånt som jeg kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har vel egentlig ikke det. Innimellom, men er ikke så rart da jeg bærer mye i jobben og sover ofte urolig.

Anonym poster: 130003136af64d49cda495ff14df2d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et skikkelig rart tips som funker som bare pokker på meg. Jeg har dårlig blodomløp i både hender og føtter, så når jeg fryser som verst eller hendene blir numne, tar jeg en helt vanlig ulltråd fra et garnnøste og knyter sånn passe løst rundt håndleddet eller ankelen.

Viktig at garnet er 100% ull og ikke noe annet ræl, raggsokk-ull eller baby-ull eller hva de nå heter de fra Europris, er helt geniale.

Prøv å se om det hjelper, om ikke annet, så kan du prøve å vaske hendene i godt og varmt vann i fem minutter, et godt stykke over håndleddene. Det hjelper også en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problem faktisk. Hendene mine har nesten ikke blodsirkulasjon. Jeg har kjøpt meg en sånn varmevifte fra elkjøp, som jeg har på til enhver tid, så varmer jeg hendene på den regelmessig :P Høres helt åndssvakt ut, men bedre enn at de er kalde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig blodsirkulasjon kan skyldes at lymfesystemet er understimulert. Jeg hadde kronisk kalde føtter/hender før, etter jeg fikk fokus på best mulig stimulering av lymfesystemet så har det blitt veldig bra (ikke gjort over natten).

- trampoline/minitrampoline. Å hoppe/gynge på en mini-trampoline 2x15 min daglig får lymfene til å jobbe godt

- Infrarød badstu

- Daglig trening (svømming, helsestudio, hva enn man foretrekker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter en del med kalde hender. Jeg er ganske frysepinn, hele året, men hendene er det største problemet. Jeg er veldig kald på hendene, og det er ganske frustrerende til tider. Prøver forskjellige ting, som å varme med pusten min, holde dem under varmt vann osv men det hjelper litt, før de er like kalde igjen. Kan være varm overalt, men iskald og "frysen" på hendene mine.

Bruker selvfølgelig votter/hansker ute nå som det er kaldt, men kan jo ikke det hjemme eller på jobb.

Noen som sliter med det samme som har noen tips for å få litt varmere hender?

Anonym poster: 130003136af64d49cda495ff14df2d3a

Jeg har ikke spesielt kalde hender, men jeg merker at hendene blir veldig varme etter at jeg har trent. Du kan forsøke daglig trening (sykling, jogging, aerobics - hva du liker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spesielt kalde hender, men jeg merker at hendene blir veldig varme etter at jeg har trent. Du kan forsøke daglig trening (sykling, jogging, aerobics - hva du liker).

Det er fordi trening får lymfesystemet til å jobbe godt, og bedrer blodsirkulasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

jeg hadde konstante frysehender helt til jeg sluttet å røyke, nå har de normaltemperatur.

Ellers hjelper alltid ullsokker og pulsvarmere for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsekosten kan du kjøpe bio-biloba, helt naturlig. Den skal hjelpe mot kalde føtter og hender. i tillegg så hjelper det mot hukommelsessvikt, konsentrasjonsvansker, svimmelhet, øresus og trøtthetsfølelser. :)

Google it hvis du vil ha mer informasjon, men det har i hvertfall fungert på meg!

Anonym poster: d85167290585009e045ee64b25bf78ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...