AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Jeg tok en abort,mens jeg var i utlandet. Og ved det ble jeg gjort oppmeksom på hvor bra, vårt helsesystem i Norge er, i forhold til andre i-land. I Norge under abort,blir man lagt i narkose under inngrepet, og når man våkner, er det ingen bivirkninger, man får tid til å komme seg, og mat for å styrke seg. Min opplevelse var at jeg kom på klinikken der det skulle utføres, fikk en pille for modningen av livmoren, sendt inn på ett rom der det sto en stol, tok aborten i våken til stand,og det var det mest ubehagelige jeg har opplevd, i forhold til inngripen "der nede". Etterpå gikk jeg for å kle på meg, fikk en pille for infeksjon,og en resept på mer antibiotika,og sendt hjem. Og jeg blødde og blødde. Jeg blødde i en måned etter inngrepet. Jeg spurte helsepersonellet om slikt var normalt, og det ble bekreftet. Etter ett slikt inngrep i Norge, merker man ikke at man har gjort noe i det hele tatt, sån fysisk sett. Ja, vi har mye å ordne opp i helse norge, men søkki vi har det bedre enn de fleste. Anonym poster: 84268b92463358d16363501e223ecbbd
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Man kan blø av et slikt inngrep i Norge også. Du er sikker på at det ikke var en med. abort du tok der da? Anonym poster: 78c9edaf03c48ec57edab738c3a1381c
mlody Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Det du har hatt er en medisinsk abort, og det er akkurat sånn man utfører en medisinsk abort i norge også. Kirurgisk abort er i narkose. 1
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Det du har hatt er en medisinsk abort, og det er akkurat sånn man utfører en medisinsk abort i norge også. Kirurgisk abort er i narkose. I USA (trolig andre land også) er det litt hips om haps. Det er fullt mulig å utføre en kirurgisk abort uten narkose, men det er svært uvanlig i Norge.
pinar Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Langt ifra alle blir lagt i narkose for abort i Norge. Det er ingen selvfølge. Bivrikninger og plager etterpå kan man også få.
ninuska_ Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Tja, min venninne tok abort på lignende måte som du beskriver, i våken tilstand. Hun fikk pille, ventet på at prosessen ble satt i gang, ble sendt inn på et toalett med en "netting" den dagen det begynte å murre - det som skjedde, det skjedde - hun trakk i snoren for å tilkalle sykepleier. Og så var det over. Jeg tror det er det som skjer ved medisinsk abort? Det er slik hun gjenfortalte det hvertfall. Jeg forstår det var en vanskelig opplevelse for deg, og jeg sender en
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 Tja, min venninne tok abort på lignende måte som du beskriver, i våken tilstand. Hun fikk pille, ventet på at prosessen ble satt i gang, ble sendt inn på et toalett med en "netting" den dagen det begynte å murre - det som skjedde, det skjedde - hun trakk i snoren for å tilkalle sykepleier. Og så var det over. Jeg tror det er det som skjer ved medisinsk abort? Det er slik hun gjenfortalte det hvertfall. Jeg forstår det var en vanskelig opplevelse for deg, og jeg sender en Ja, det er en medisinsk abort. Nå skal det nevnes at ikke alle får narkose for kirurgisk heller, men de får lokalbedøvelse. Høres ikke ut som TS har hatt dette dog. Ved kirurgisk fjernes graviditetsproduktene fra livmoren, ofte ved at det suges ut. Ved med. abort så ordner kroppen opp på "egenhånd". Det er vanlig å blø fra begge inngrepene, men fra med. abort blør man i gjennomsnitt 2 uker. Noen så lenge som 8. Kroppen reagerer ikke forskjellig i andre land på samme inngrepet, men faren for innfeksjoner kan være større hvis hygienen f.eks er dårligere. Kan høres ut som du har misforstått litt, bare. Anonym poster: 78c9edaf03c48ec57edab738c3a1381c
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2012 #8 Skrevet 29. november 2012 Før dette utarter seg til en duskusjon om det i det hele tatt utføres kirurgiske aborter i våken tilstand, dette er fra et av de større selskapene som driver med dette i USA: http://www.plannedparenthood.org/health-topics/abortion/in-clinic-abortion-procedures-4359.asp ASPIRATION ABORTION — THE MOST COMMON KIND OF IN-CLINIC ABORTION During an aspiration abortionYour health care provider will examine your uterus.You will get medicine for pain. You may be offered sedation — a medicine that allows you to be awake but deeply relaxed. A speculum will be inserted into your vagina.Your health care provider may inject a numbing medication into or near your cervix.The opening of your cervix may be stretched with dilators — a series of increasingly thick rods. Or you may have absorbent dilators inserted a day or a few hours before the procedure. They will absorb fluid and get bigger. This slowly stretches open your cervix. Medication may also be used with or without the dilators to help open your cervix.You will be given antibiotics to prevent infection.A tube is inserted through the cervix into the uterus.Either a hand-held suction device or a suction machine gently empties your uterus.Sometimes, an instrument called a curette is used to remove any remaining tissue that lines the uterus. It may also be used to check that the uterus is empty. When a curette is used, people often call the abortion a D&C — dilation and curettage. An aspiration procedure takes about 5 to 10 minutes. But more time may be needed to prepare your cervix. Time is also needed for talking with your provider about the procedure, a physical exam, reading and signing forms, and a recovery period of about one hour. Årsaken til at aborter blir som regel utført i narkose her til lands er at det blir sett på som mer skånsomt for kvinnen, og helsepersonellet som utfører aborten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå