Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Toshiba-bruker
Skrevet

Jeg har en Toshiba Tecra 8100, jeg synes det er en flott pc, men den blir utrolig varm når jeg lader den, altså, er litt bekymret for at bordet skal få merker.

Er det vanlig at bærbare pc blir veldig varme når en bruker strøm fra laderen?

Eller er det noe rart med pc'n min?

Det er jo en "gammel" modell, kan det ha noe å si?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tja, er det en gammel pc er det trolig en Pentium prosessor og ikke en mobile som genererer mindre varme en "vanlige" prosessorer. Det høres jo litt rart ut at den gir så mye varme at den kan gi merke i bordet da, og at laderen skal ha noe å si for utvikling av varme. Er ikke helt sikker, men tror ikke dette skal være normalt nei..

Skrevet

Min noe aldersstegne Dell Latitude blir også ganske så varm når den har jobba hardt en stund - nesten ubehagelig å ta på på undersiden... Men jeg har hørt at dette slettes ikke er unormalt på litt eldre laptop'er som ikke har spesielle prosessorer beregnet på bærbare enheter.

Skrevet

Ved lading av all slags batterier oppstår det varme. Elektronene krysses, og varme utvikles. At alt dette fåregår inne i en sammenstappa laptop gjør ikke saken noe bedre.

Blir det merker i bordet ditt? Send regninga til toshiba.

Gjest Toshiba-bruker
Skrevet

Takker for tilbakemeldinger.

Det her ikke blitt merker i bordet enda da. Bare så det er sagt, men det bekymrer meg litt. Men jeg fant en løsning.

Kasseroll-underlag!

Det har vel noe med at den er litt gammel også da.

Men, kan det også være at jeg må bruket et annet strømuttak? F.eks, er det noe forskjell å lade på jordet/ikke-jordet?

(Jeg har merket at laderen til mobiltelefonen blir varmere i noen uttak, enn i andre.)

Skrevet

Både ladning og utladning ved bruk forårsaker varme i batteriet. Jordet eller ujordet, spiller ingen rolle.

Prossesoren avgir varme når den jobber, det er jo derfor det er vifte i alle PC'r. Den er termostatstyrt og passer på at det ikke blir for varmt.

Simma lungt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...