Gå til innhold

Reise til Egypt med barn under 2 år?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville dere anbefalt å reise til Egypt (charterferie) med barn på halvannet år som har litt lett for å putte ting i munnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiste med mi jente når hun var ni mnd på slik ferie. Gikk kanonbra for min del :)

Skrevet

Ja, men jeg ville ikke dratt uten å ha vaksinert ungen mot hepatitt A.

Anonym poster: 5ed652d15ec14d779af5c6ef299ecc5d

Skrevet

De fleste hoteller i Egypt er store flotte all-inclusive hotell, og det skulle ikke være noe problem. Men jeg ville hørt med din fastlege om det skulle være nødvendig med noen vaksiner :)

Skrevet

jepp det går fint.

Men ikke glem at Israel bråker for tiden, nabolandet til Egypt, og Syria bråker. Jeg velger bort både Jordan og Egypt et halvår å ser åssen det går...

Skrevet

Vi var i Egypt (sharm el sheikh) i mars. Da var gutten vår 8 mnd.

Vi bodde på et ganske bra all inclusive hotell, og etter et par dager fikk han smake maten vår.

Vi hadde en fin ferie og ingen ble syke, men ville nok ikke valgt Egypt igjen!

Inne på hotellområdet var alt pent, ryddig, de ansatte var hjelpsome og høflige osv.. utenfor var det helt annerledes! utrolig pågående selgere som ble veldig irriterte når vi ikke ville gi de pengene de krevde osv... Det var litt ekkelt når vi hadde med oss barn!

I tillegg var det veldig skittent og ikke særlig pent..

Skrevet

Jeg har vært i Egypt før altså så jeg vet hvordan det er. Planen er en ren charterferie for å få litt sol og varme ikke noe sightseeing. Men jeg har hørt at vaksinasjonskontorer fraråder å ta med små barn pga stor fare for magesyke og derfor også uttørring så da holder vi oss unna foreløpig. Både jeg og mannen fikk prøve en lokal variant av mageviruset da vi var der og vi var veldig dårlige lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...