AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #61 Skrevet 29. november 2012 Mitt råd til TS er å ikke gå for mye i detaljer om hunden, som kjønn, navn, at den er død. Send tolken et bilde og vent på svar, og forbered deg på svada. Mye av slike spåkoner og tolker og mediumer er bare veldig god til å lese folk, og har god fantasi. Når DET er sagt, har jeg vært borti tolker som har truffet godt uten noen informasjon, mens andre igjen skulle man tro hadde brukt en svadagenerator. Selv er jeg veldig flink til å se personligheten til katter, ut fra bilde Hesten min påstod jeg var syk. Jeg føler meg fremdeles helt frisk, 10 år etter Anonym poster: 2fdcb7c45e7af921b013584c09a304c8 1
Lillah Skrevet 29. november 2012 Forfatter #62 Skrevet 29. november 2012 Er det bedre å få et "svar" du aldri kan vite om stemmer eller er løgn enn å ikke vite? Jeg har jo mine mistanker om hva det kan ha vært, siden jeg var sammen med hunden de 3 siste timene han levde.. Og utifra symptomene han hadde, så kan det være det jeg tror.. Hvis tolken kommer å sier at hunden din hadde "ditten og datten", som jeg vet at ikke feilte han, så er det jo greit, da er det jo bare svada!
Lillah Skrevet 29. november 2012 Forfatter #64 Skrevet 29. november 2012 Jeg skjønner selvfølgelig at man bør ta det klarsynte, tolker etc.. sier med en klype salt, og at mye bare kan være svada! Men jeg synes uansett at det er verdt å prøve det.. Når vi var på ferie for 4-5 år siden, så var det en mann der som spådde i hendene, og bestemora mi prøvde det ut, bare for artighet... Og det han fortalte, stemte!! Han kunne se at hun hadde vært alvorlig syk når hun var i 30-årene, at hun var døden nær. At hun hadde tilbringt mye tid på sykehuset tidligere i livet. At hun har dårlig hjerte og revmatisme.. - Hvordan kunne han vite alt dette om henne, når han ikke engang hadde møtt henne før, aldri prata med henne..?? Så det må jo være noe "riktig" disse klarsynte, tolker osv gjør...
Lillah Skrevet 29. november 2012 Forfatter #65 Skrevet 29. november 2012 Du svarte ikke på spørsmålet. Som jeg skrev i innlegget over så har jeg mine anelser om hva det kan være, men jeg står mellom 2 tinger.. Og hvis hun kan bekrefte at det var det (jeg skrev ingenting om mine mistanker, nei), så får jeg tro på det da! Hvis jeg ikke prøver å finne ut av det, så får jeg jo iallefall aldri vite det...
Capricorn Skrevet 29. november 2012 #66 Skrevet 29. november 2012 Tror ikke det er mulig å komme til enighet i en diskusjon hvor det er vanskelig å bevise eller motbevise sakens kjerne. Håper uansett du vil holde oss oppdatert hvis du gjennomfører det Lillah Jeg er ihvertfall veldig interessert i det og åpen for det. 1
Lillah Skrevet 29. november 2012 Forfatter #67 Skrevet 29. november 2012 Tror ikke det er mulig å komme til enighet i en diskusjon hvor det er vanskelig å bevise eller motbevise sakens kjerne. Håper uansett du vil holde oss oppdatert hvis du gjennomfører det Lillah Jeg er ihvertfall veldig interessert i det og åpen for det. Nei, noe enighet blir det nok aldri Jeg er heller ikke interessert i å overføre meningene mine over på andre, for folk må få tro på hva de vil.. Jeg respekterer at folk ikke tror på slikt, men det er visst ikke like lett andre veien - ellers ville ikke AB og de andre over her startet noe diskusjon om det i utgangspunktet... Men oppdatering skal bli:) 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #68 Skrevet 29. november 2012 Sykepleien er 3 år + ca to år i praksis. Skal du utdanne deg mer som fks intensivsykepleier er det ca to år der og, så ikke kom her å si at 5-7 år er kort utdannelse! Sykepleiere redder liv, ikke ta de for gitt med ditt "lav IQ"- prat. Anonym poster: ff4193e755e964e2439202ff9edc7ee4 Når ble sykepleier et femårig studium? Du har nok misforstått litt her. Sykepleien er kun 3 år, inkludert ca 2 år praksis, altså ikke 3 år pluss 2 år praksis. Man må ikke være særlig smart for å komme seg gjennom sykepleierstudiet (kjenner flere som ikke er så veldig intelligente), men det betyr ikke nødvendigvis at alle som går på sykepleien er dummere enn de som tar lengre utdannelse. Det er helt klart et viktig yrke, og jeg har full respekt for sykepleiere, men jeg vet også at det er ikke så veldig mye fokus på vitenskapelig forskning og kritisk tenking i studiet heller. Anonym poster: b43069a3a3818ad51d1f16c0b26a387e 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #69 Skrevet 30. november 2012 Jeg skjønner selvfølgelig at man bør ta det klarsynte, tolker etc.. sier med en klype salt, og at mye bare kan være svada! Men jeg synes uansett at det er verdt å prøve det.. Når vi var på ferie for 4-5 år siden, så var det en mann der som spådde i hendene, og bestemora mi prøvde det ut, bare for artighet... Og det han fortalte, stemte!! Han kunne se at hun hadde vært alvorlig syk når hun var i 30-årene, at hun var døden nær. At hun hadde tilbringt mye tid på sykehuset tidligere i livet. At hun har dårlig hjerte og revmatisme.. - Hvordan kunne han vite alt dette om henne, når han ikke engang hadde møtt henne før, aldri prata med henne..?? Så det må jo være noe "riktig" disse klarsynte, tolker osv gjør... Dette kalles cold reading og har ingenting med at "klarsynte" har overnaturlige evner eller gjør noe "riktig". http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_reading http://www.youtube.com/watch?v=82tTr5I33hc (full: ) Anonym poster: c5240a6305e94f1b316d17623a0ed541 1
Capricorn Skrevet 30. november 2012 #70 Skrevet 30. november 2012 Når ble sykepleier et femårig studium? Du har nok misforstått litt her. Sykepleien er kun 3 år, inkludert ca 2 år praksis, altså ikke 3 år pluss 2 år praksis. Man må ikke være særlig smart for å komme seg gjennom sykepleierstudiet (kjenner flere som ikke er så veldig intelligente), men det betyr ikke nødvendigvis at alle som går på sykepleien er dummere enn de som tar lengre utdannelse. Det er helt klart et viktig yrke, og jeg har full respekt for sykepleiere, men jeg vet også at det er ikke så veldig mye fokus på vitenskapelig forskning og kritisk tenking i studiet heller. Anonym poster: b43069a3a3818ad51d1f16c0b26a387e Det står at hvis man skal utdanne seg til spesialsykepleier så er det to år til.
Gjest Elfrida Skrevet 30. november 2012 #71 Skrevet 30. november 2012 Det vet vel ikke jeg! Men er jeg heldig så får jeg kanskje svaret på det.. Men hva hvis hunden tror det er noe helt annet enn du tror det er, og så ender det opp med at du mistror dyretolken?
Lillah Skrevet 30. november 2012 Forfatter #72 Skrevet 30. november 2012 (endret) Men hva hvis hunden tror det er noe helt annet enn du tror det er, og så ender det opp med at du mistror dyretolken? Hva hva så? Jeg tar det ikke for gitt at dyretolken greier å finne ut av det.. Men jeg synes det er verdt et forsøk!! Endret 30. november 2012 av Lillah
Gjest Elfrida Skrevet 30. november 2012 #73 Skrevet 30. november 2012 Hva hva så? Nei, siden du sa at hvis du fikk et svar fra dyretolken som ikke stemte med det du trodde så ville du ikke tro på det. Det er lite sannsynlig at en hund kan beskrive akkurat hvor de eventuelt har vondt og hva det kan komme av. Selv om de kommuniserer i bilder eller hvordan nå dette foregår.
Lillah Skrevet 30. november 2012 Forfatter #74 Skrevet 30. november 2012 Nei, siden du sa at hvis du fikk et svar fra dyretolken som ikke stemte med det du trodde så ville du ikke tro på det. Det er lite sannsynlig at en hund kan beskrive akkurat hvor de eventuelt har vondt og hva det kan komme av. Selv om de kommuniserer i bilder eller hvordan nå dette foregår. Det kommer selvfølgelig an på HVA hun sier da... Sier hun at han fikk en murstein i hodet og døde av skadene, så vet jeg jo at det ikke er sant, eller hvis hun forteller noe annet jeg vet at ikke kan være grunnen. Men om jeg feks. får en bekreftelse på det jeg allerede tror, så kan jeg få litt mer "ro", for da vet jeg at okei, da var det ikke noe jeg kunne gjort fra eller til.. Da var tiden hans inne på en måte!
humalla Skrevet 30. november 2012 #75 Skrevet 30. november 2012 Nei, siden du sa at hvis du fikk et svar fra dyretolken som ikke stemte med det du trodde så ville du ikke tro på det. Det er lite sannsynlig at en hund kan beskrive akkurat hvor de eventuelt har vondt og hva det kan komme av. Selv om de kommuniserer i bilder eller hvordan nå dette foregår. Det funka på hunden min. Orker ikke skrive om de tre tilfellene, men den ene gangen fikk han ikke bæsje på en uke. Han hyla og skrek hver gang han prøvde. Dyrlegene fant aldri ut hva det var, så tok en tlf til dyretolken vi alltid brukte. Vi nevnte ikke noe om dette problemet til hu. Dyretolken fortalte at han hadde så vondt med avføringa si og hadde fortalt at det var noe problemer ved høyre hofte. Vi dro til behandling av dette med både massasje og nåler. Allerede dagen etterpå bæsja han uten en lyd. 1
Lillah Skrevet 30. november 2012 Forfatter #76 Skrevet 30. november 2012 Det funka på hunden min. Orker ikke skrive om de tre tilfellene, men den ene gangen fikk han ikke bæsje på en uke. Han hyla og skrek hver gang han prøvde. Dyrlegene fant aldri ut hva det var, så tok en tlf til dyretolken vi alltid brukte. Vi nevnte ikke noe om dette problemet til hu. Dyretolken fortalte at han hadde så vondt med avføringa si og hadde fortalt at det var noe problemer ved høyre hofte. Vi dro til behandling av dette med både massasje og nåler. Allerede dagen etterpå bæsja han uten en lyd. Oi, så utrolig bra å høre at det hjalp!! 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #77 Skrevet 30. november 2012 Det står at hvis man skal utdanne seg til spesialsykepleier så er det to år til. ja, men det som ble påstått i innlegget var at sykepleierstudiet var på totalt fem år, og hvis man skulle videreutdanne seg til spesialsykepleier, så ble det syv år. Anonym poster: b43069a3a3818ad51d1f16c0b26a387e
Lillah Skrevet 30. november 2012 Forfatter #78 Skrevet 30. november 2012 ja, men det som ble påstått i innlegget var at sykepleierstudiet var på totalt fem år, og hvis man skulle videreutdanne seg til spesialsykepleier, så ble det syv år. Anonym poster: b43069a3a3818ad51d1f16c0b26a387e Da har hun evt. skrevet feil evt. vært usikker da. Sykepleien tar vel 3 år totalt, så må man ha jobbet i 2 år for å kunne ta videreutdanning. De ulike videreutdanningene tar vel gjerne 1 til 1 1/2 år avhengig av hva man velger.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #79 Skrevet 30. november 2012 Jeg sier ikke at det er fasitsvaret. Dette har vært oppe til diskusjon blandt mine venner noen ganger, og de har lik oppfatning. Dette er mennesker med høyere utdanning og godt betalte jobber. Det vil selvfølgelig alltid finnes unntak, men jeg tror brorparten av slike "troere" ikke har de beste stillingene. Men for all del, om du har mange bekjente med høyere utdanning som ser spøkelser og snakker med døde, så beviser vel bare det at min oppfatning er feil. Anonym poster: 7debd02034f246edd52cb9838c3696ba Er litt artig med den diskusjonen om folk med høyere utdanning tror mindre. Jeg kan på en måte være enig her, men kjenner mange kristne etc. høyt utdannete mennesker, selv om majoriteten ikke er troende. Men hva med sånne som meg da? Jeg har ikke studert noe som helst enda jeg, skal så klart studere, men er bare 19 år nå så. Jeg har aldri vært religiøs eller trodd på noe som helst som spøkelser eller noe. Så med din teori om at folk med høyere utdanning er mindre troende enn de med lav, vil det bety at man er troende frem til man har høyere utdanning da. Du kan jo si at om du kommer til å ta høyere utdanning er det større sjanse for deg at du ikke er troende fra før av. Men igjen, jeg har alltid vært veldig smart og tidlig utviklet. Jeg kan komme inn på så og si hvilket studie jeg vil, men jeg ønsker likevel å bli spesialsykepleier. Arv og miljø har også veldig mye å si. Du smarte deg, jeg betviler at du som jo er så smart og ikke tror på noe, ville være like lite troende om du ble født i en muslimsk familie. Du flytter til Norge og går på skole og studerer her, men hele oppveksten din har vært preget av Islam. ikke preget en gang, hverdagen din var Islam. Du blir utdannet som advokat, meget dyktig og smart, en muslimsk advokat. Så ja, arv og miljø er svaret her. Oppveksten din og hendelser i livet ditt har så og si alt å si på hvordan du resonerer og tenker, ergo om du er troende eller ikke. Er litt artig med den diskusjonen om folk med høyere utdanning tror mindre. Jeg kan på en måte være enig her, men kjenner mange kristne etc. høyt utdannete mennesker, selv om majoriteten ikke er troende. Men hva med sånne som meg da? Jeg har ikke studert noe som helst enda jeg, skal så klart studere, men er bare 19 år nå så. Jeg har aldri vært religiøs eller trodd på noe som helst som spøkelser eller noe. Så med din teori om at folk med høyere utdanning er mindre troende enn de med lav, vil det bety at man er troende frem til man har høyere utdanning da. Du kan jo si at om du kommer til å ta høyere utdanning er det større sjanse for deg at du ikke er troende fra før av. Men igjen, jeg har alltid vært veldig smart og tidlig utviklet. Jeg kan komme inn på så og si hvilket studie jeg vil, men jeg ønsker likevel å bli spesialsykepleier. Arv og miljø har også veldig mye å si. Du smarte deg, jeg betviler at du som jo er så smart og ikke tror på noe, ville være like lite troende om du ble født i en muslimsk familie. Du flytter til Norge og går på skole og studerer her, men hele oppveksten din har vært preget av Islam. ikke preget en gang, hverdagen din var Islam. Du blir utdannet som advokat, meget dyktig og smart, en muslimsk advokat. Så ja, arv og miljø er svaret her. Oppveksten din og hendelser i livet ditt har så og si alt å si på hvordan du resonerer og tenker, ergo om du er troende eller ikke. Anonym poster: 9ebb60f68f6833fd0eb1fb476ffed213
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #80 Skrevet 1. desember 2012 Er litt artig med den diskusjonen om folk med høyere utdanning tror mindre. Jeg kan på en måte være enig her, men kjenner mange kristne etc. høyt utdannete mennesker, selv om majoriteten ikke er troende. Men hva med sånne som meg da? Jeg har ikke studert noe som helst enda jeg, skal så klart studere, men er bare 19 år nå så. Jeg har aldri vært religiøs eller trodd på noe som helst som spøkelser eller noe. Så med din teori om at folk med høyere utdanning er mindre troende enn de med lav, vil det bety at man er troende frem til man har høyere utdanning da. Du kan jo si at om du kommer til å ta høyere utdanning er det større sjanse for deg at du ikke er troende fra før av. Men igjen, jeg har alltid vært veldig smart og tidlig utviklet. Jeg kan komme inn på så og si hvilket studie jeg vil, men jeg ønsker likevel å bli spesialsykepleier. Arv og miljø har også veldig mye å si. Du smarte deg, jeg betviler at du som jo er så smart og ikke tror på noe, ville være like lite troende om du ble født i en muslimsk familie. Du flytter til Norge og går på skole og studerer her, men hele oppveksten din har vært preget av Islam. ikke preget en gang, hverdagen din var Islam. Du blir utdannet som advokat, meget dyktig og smart, en muslimsk advokat. Så ja, arv og miljø er svaret her. Oppveksten din og hendelser i livet ditt har så og si alt å si på hvordan du resonerer og tenker, ergo om du er troende eller ikke. Er litt artig med den diskusjonen om folk med høyere utdanning tror mindre. Jeg kan på en måte være enig her, men kjenner mange kristne etc. høyt utdannete mennesker, selv om majoriteten ikke er troende. Men hva med sånne som meg da? Jeg har ikke studert noe som helst enda jeg, skal så klart studere, men er bare 19 år nå så. Jeg har aldri vært religiøs eller trodd på noe som helst som spøkelser eller noe. Så med din teori om at folk med høyere utdanning er mindre troende enn de med lav, vil det bety at man er troende frem til man har høyere utdanning da. Du kan jo si at om du kommer til å ta høyere utdanning er det større sjanse for deg at du ikke er troende fra før av. Men igjen, jeg har alltid vært veldig smart og tidlig utviklet. Jeg kan komme inn på så og si hvilket studie jeg vil, men jeg ønsker likevel å bli spesialsykepleier. Arv og miljø har også veldig mye å si. Du smarte deg, jeg betviler at du som jo er så smart og ikke tror på noe, ville være like lite troende om du ble født i en muslimsk familie. Du flytter til Norge og går på skole og studerer her, men hele oppveksten din har vært preget av Islam. ikke preget en gang, hverdagen din var Islam. Du blir utdannet som advokat, meget dyktig og smart, en muslimsk advokat. Så ja, arv og miljø er svaret her. Oppveksten din og hendelser i livet ditt har så og si alt å si på hvordan du resonerer og tenker, ergo om du er troende eller ikke Anonym poster: 9ebb60f68f6833fd0eb1fb476ffed213 Om du hadde lest alt som har blitt skrevet, hadde du sett at det ikke er religion jeg snakker om. Anonym poster: 7debd02034f246edd52cb9838c3696ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå