AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Jeg var på apoteket i dag for å hente medisinene mine på blåresept, mens jeg stod ved reseptskranken kom det ei dame som stilte seg ved siden av meg ved skranken for å være neste uten kølapp. Ikke bak meg men ved siden av. Jeg antar at hun kom fra hjemmetjenesten eller noe sånt, da jeg jobber i hjemmetjenesten selv men i en sektor et par mil unna dette apoteket så jeg vet at vi har lov å snike i køen (aldri gjort det selv da det er sykepleierne som drar på apoteket hos oss og jeg er ikke sykepleier). Men jeg syns at det var frekt av henne å stille seg ved siden av meg, jeg så på henne og så at hun så på medisinene mine og så på hva damen bak skranken gjorde, hun fulgte nøye med, og da ble jeg irritert! Jeg følte ikke behov for å si noe for egentlig gir jeg blaffen i at andre vet hvilke medisiner jeg bruker, jeg kan godt kringkaste det til hele verden! Men det var frekt av henne å se sånn syns jeg, jeg hadde selv ikke stått å stirret sånn hvis jeg var henne, jeg hadde kanskje stått der men sett en annen vei for å vise respekt. For alt hun viste så kunne det hende at jeg var en person som bryr meg av hva andre mener og hadde blitt rasende eller lei meg pga flau. Det er jo en grunn til at skranken er høy og har "skillevegger", for å få litt privatliv. Noen andre som har opplevd det samme? Syns dere at det var frekt eller er det bare meg som syns det? Anonym poster: b1db1007ce054153d2bc3f4c42243e0f 1
eva-80 Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Jeg synes det er da dumt å kringkaste at du " antar " at hun jobbet hos hj.spl. , om du ikke var siker på det pga uniformen o.l. Jeg jobber der selv og ja, sniker i køen, men står alltid i diskre avstand bak den som står ved skranken. Uansett hvem denne personen var, så ja, man må vise litt respekt spesielt i slike private situasjoner.
Gjest NozMonster Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 ehm... nei, jeg synes ikke dette var noe frekt, og jeg kan heller ikke forstå hva som gjør at du synes det var det...
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 ehm... nei, jeg synes ikke dette var noe frekt, og jeg kan heller ikke forstå hva som gjør at du synes det var det... At noen står og glor på en resept de ikke har noe med er helt greit?
Gjest NozMonster Skrevet 27. november 2012 #5 Skrevet 27. november 2012 At noen står og glor på en resept de ikke har noe med er helt greit? ja, om noen finner det så veldig interesangt, så vær så god 1
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 ja, om noen finner det så veldig interesangt, så vær så god Hva du deler med folk er opp til deg. Jeg er ikke spesielt interessert i at gud og hvermann skal få vite detaljer om min fysiske og psykiske helse.
Kosemose Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Jeg skjønner godt at du reagerer. Helse og medisinbruk er privat, og det handler om sosiale antenner å la folk være i fred med apotekaffærene sine. 14
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 Jeg tror jeg enten ville flyttet meg litt lengre til siden, for å presset henne litt ut, eller rett og slett snudd meg og sett på henne. Dersom dette heller ikke hadde hjulpet, hadde jeg bare sagt rett ut på en vennlig, men bestemt måte at "unnskyld, men kan du flytte deg litt lenger bak?" / "unnskyld, men køen starter bak meg, ikke ved siden av meg" Jeg syntes det var frekt, hadde ikke likt at noen stå og glana mens jeg fikk p-piller, eller andre medikamenter. Anonym poster: b9159f5b5a9e871bf05668082fbc1a96 9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #9 Skrevet 27. november 2012 Jeg synes det er rart at folk kommer og klager på KG i ettertid , men de tørr aldri å si ifra mens de er i selve situasjonen. Det er faktisk lov å være direkte å si at : Unnskyld meg men jeg har lyst å stå her alene mens jeg gjør meg ferdig. Anonym poster: 0b3c904d7aa363bd9d44f938168d12ec 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #10 Skrevet 27. november 2012 Jeg synes det er rart at folk kommer og klager på KG i ettertid , men de tørr aldri å si ifra mens de er i selve situasjonen. Anonym poster: 0b3c904d7aa363bd9d44f938168d12ec Jeg synes ikke dette er rart, men helt naturlig. Det er klassisk at man blir så perpleks og satt ut i selve situasjonen, at man ikke får samlet seg før det er for sent. Trikset her er å virkelig øve på å bli bedre på å klare å tenke klart og å si fra med engang ting inntreffer! Det er ubehagelig, men verdt det! Da får man vært tro mot seg selv, mens man fortsatt har sjansen og er i situasjonen! Husk på dette minnet TS, og ikke forbli stum neste gang du føler at noe blir feil. Anonym poster: b9159f5b5a9e871bf05668082fbc1a96 7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #11 Skrevet 28. november 2012 Jeg synes det er da dumt å kringkaste at du " antar " at hun jobbet hos hj.spl. , om du ikke var siker på det pga uniformen o.l. Jeg jobber der selv og ja, sniker i køen, men står alltid i diskre avstand bak den som står ved skranken. Uansett hvem denne personen var, så ja, man må vise litt respekt spesielt i slike private situasjoner. Jeg jobber som sagt i hjemmetjenesten selv så jeg vet hva slags ID vi bruker i min kommune og folk i den kommunale psykiatrien, men jeg antar at det var hjemmetjenesten da de har lokaler i nærheten av dette apoteket mens den kommunale psykiatrien er noen mil unna. Jeg så ikke på ID'en hun hadde hengende rundt halsen, men hun hadde en slik som jeg har. I tillegg hadde hun noen "medisinbokser" (ikke dosett) i hånda som vi bruker i hjemmetjenesten. Hun hadde ikke uniform på seg, ingen hos oss bruker uniformer. Hadde hun vært der som privatperson så syns jeg at det hadde vært enda verre at hun stod ved siden av meg, da dette var reseptskranken hvor man må ha kølapp for å bli ekspedert, så det er ikke normalt å stå i kø ved denne skranken og heller ikke normalt å stille seg opp ved siden av kunden som står der. Hun stod vel der for å bli hjulpet før neste kunde. Hun begynte også å snakke med dama som ekspederte meg før jeg hadde fått betalt og gått, men det var bare small talk. ehm... nei, jeg synes ikke dette var noe frekt, og jeg kan heller ikke forstå hva som gjør at du synes det var det... Så du pleier å stille deg ved siden av kunden ved reseptskranken og kikke på hva personen bak skranken driver på med? Som om du er venner eller noe med kunden? Det har jeg aldri gjort, jeg trekker en kølapp og holder meg noen meter unna kundene ved reseptskranken da jeg vet jo ikke hvilken skranke jeg får, også foretrekker jeg å vise folk respekt ved å ikke stå så jeg kan se hva de får av medisin. Hun stod ca 0,5 meter unna meg, maks, og ikke bak meg. Selv i ikke-resept-skranken så står jeg litt bak kunden foran meg for å vise respekt, jeg står ikke ved siden av som en venn. Jeg står også bak andre kunden på Rema 1000 og Hennes&Mauritz. Jeg synes det er rart at folk kommer og klager på KG i ettertid , men de tørr aldri å si ifra mens de er i selve situasjonen. Det er faktisk lov å være direkte å si at : Unnskyld meg men jeg har lyst å stå her alene mens jeg gjør meg ferdig. Anonym poster: 0b3c904d7aa363bd9d44f938168d12ec Ja det er lov å si i fra men som jeg skrev så gadd jeg ikke si noe fordi jeg ble bare små irritert, jeg tør å si i fra! Må da få lov å spørre folk her hva de syns Anonym poster: b1db1007ce054153d2bc3f4c42243e0f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #12 Skrevet 28. november 2012 Si meg en ting. Har dere lov til å snike i køen?? Hvis jeg har tatt nummerlapp og ventet lenge så må jeg finne meg i at dere kan gå før meg? Anonym poster: 88ec161a5c9d908ba0cb72a9ae537e27 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #13 Skrevet 28. november 2012 Jeg har ikke spurt mine kolleger om det er lov, jeg har ikke jobbet der lenge, og er ikke på apoteket for hjemmetjenesten. Men jeg har hørt at det har blitt nevnt det på jobb, jeg kan jo spørre neste gang jeg er på jobb da jeg ikke jobber der fulltid så er jeg ikke på jobb i dag. Men det kan hende at hjemmetjenesten har avtaler med apotek om snikingen da man er der i forbindelse med jobb og sparer tid. Anonym poster: b1db1007ce054153d2bc3f4c42243e0f
Sugerøret Skrevet 28. november 2012 #14 Skrevet 28. november 2012 neste gang du opplever at noen står for nær, bruk kroppen din og still deg rett forran. Det pleier å være en grei måte å si ifra på ,uten å måtte snakke til personen. Apoteket jeg bruker fast,er flinke til å be nysgjerrige kunder om å ta et steg eller 2 tilbake.Samt jeg bruker både øyne,munn og kropp de få gangene jeg har opplevd slikt. Frekt vil jeg ikke kalle det,mer dårlig oppdragelse 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #15 Skrevet 28. november 2012 Si meg en ting. Har dere lov til å snike i køen?? Hvis jeg har tatt nummerlapp og ventet lenge så må jeg finne meg i at dere kan gå før meg? Anonym poster: 88ec161a5c9d908ba0cb72a9ae537e27 Hos oss bruker hele kommunen ett apotek og der har de en ordning med at helsepersonell i tjeneste får en egen nummerlapp på en annen rull. Så når de ser at noen har lapp fra den rullen får de gå før de fra den andre rullen. Det blir jo litt sniking, men det oppdages ikke så lett siden det er helt annet nr (3 siffer) Anonym poster: 4fec0a6d96dd7f31549eb8f40be45b99
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #16 Skrevet 28. november 2012 Liker heller ikke folk som kommer altfor nærme i køen bak meg når jeg skal taste inn koden på bankkortet mitt. Da holder jeg alltid armen på siden, sånn at de ikke får innsyn. Folk ass.. Anonym poster: b9159f5b5a9e871bf05668082fbc1a96
Gjest NozMonster Skrevet 28. november 2012 #17 Skrevet 28. november 2012 Så du pleier å stille deg ved siden av kunden ved reseptskranken og kikke på hva personen bak skranken driver på med? Som om du er venner eller noe med kunden? Det har jeg aldri gjort, jeg trekker en kølapp og holder meg noen meter unna kundene ved reseptskranken da jeg vet jo ikke hvilken skranke jeg får, også foretrekker jeg å vise folk respekt ved å ikke stå så jeg kan se hva de får av medisin. Hun stod ca 0,5 meter unna meg, maks, og ikke bak meg. Selv i ikke-resept-skranken så står jeg litt bak kunden foran meg for å vise respekt, jeg står ikke ved siden av som en venn. Jeg står også bak andre kunden på Rema 1000 og Hennes&Mauritz. Anonym poster: b1db1007ce054153d2bc3f4c42243e0f Nei det har jeg da heller aldri påstått at jeg har? Jeg har heller aldri sagt/skrevet at jeg har noe imot din reaksjon på dette, men jeg synes du bare burde si fra til vedkomne om det skjer igjen
Shady Lady Skrevet 28. november 2012 #18 Skrevet 28. november 2012 Jeg opplevde det der en gang, skulle da hente ut noe blodtrykksmedisin, kanskje ikke det "skumleste" at noen ser, men likevel. Da snudde jeg litt på meg, så på dama, smilte litt og spurte "vil du ha noen piller, eller?". Hun ble litt stressa og tok noen skritt tilbake til der hun skulle stått 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #19 Skrevet 28. november 2012 Dette skjedde også min bestemor. Hun er en litt sånn "bitter" gammel dame da Så hun skrek ut: "Neimen herremin, flytt deg da ditt nesevise krek! Ikke stå der og GLAN!" Hahaha uff, syntes nesten synd på den nysgjerrige, hun skvatt og hoppet bakover helt forskremt! Anonym poster: b9159f5b5a9e871bf05668082fbc1a96 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #20 Skrevet 28. november 2012 Dette skjedde også min bestemor. Hun er en litt sånn "bitter" gammel dame da Så hun skrek ut: "Neimen herremin, flytt deg da ditt nesevise krek! Ikke stå der og GLAN!" Hahaha uff, syntes nesten synd på den nysgjerrige, hun skvatt og hoppet bakover helt forskremt! Anonym poster: b9159f5b5a9e871bf05668082fbc1a96 HAHA! Det skal jeg rope ut neste gang Anonym poster: b1db1007ce054153d2bc3f4c42243e0f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå