Gå til innhold

Fornøyd som singel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser en del her inne om at de fleste her inne virker så fornøyd med å være singel og at alt er så fint å bare kunne tenke på seg selv osv...

Jeg har for en stund siden blitt singel og skjønner virkelig ikke hvorfor det er så fint å være singel ? Jeg liker ikke å være singel og merker at jeg savner en å dele hverdagen med :/

Jeg har få single venner så har i grunnen aldri møtt en som er fornøyd med singellivet .... Men her inne sitter det tydeligvis flere av dere.....

Nå vet jeg ikke hvor gamle de fleste her inne er , men dere som er over 25 år er dere virkelig så fornøyde med singeltilværelsen som det virker som ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enkelt når det eneste man kjenner til er singellivet! ;)

• Liker 4
Skrevet

Ja det er nok sant ja:)

Er vel derfor jeg ikke liker singellivet da siden jeg ikke er vandt med å være singel ...

Skrevet

Nå er jeg bare 24 da, men svarer likevel. Ja, jeg trives som singel. Tror det handler om å kunne trives i sitt eget selskap. I tillegg til at jeg har et par nære, single venninner som man kan spise middager med og se filmer med. Sjeldent jeg sitter og føler meg alene her i verden. Hehe.

Godt å kun ta hensyn til seg selv, drive med sine egne ting, på sitt eget tidsskjema.

Selvfølgelig, det er fordeler ved begge deler, og man må vel være innstilt på singellivet, på samme måte som man må være innstilt på å være i et forhold, om man skal det.

• Liker 1
Gjest Mandalas
Skrevet

Både jeg og ei venninne har blitt single etter forhold som har vart i over åtte år. Hun er ikke fornøyd med singeltilværelsen, jeg er storfornøyd! Forskjellene for oss er nok for det første at hun ble gått fra, mens i mitt forhold var jeg den som ville gå. Lettere å være fornøyd med livet man får når man selv har tatt valget.. Dessuten har jeg barn, det har ikke hun. Jeg har barna som gleder meg stort i hverdagen og gjør at jeg glemmer tid og sted. Med dem flyr tida så fort, og jeg rekker knapt henge med på ukene som flyr forbi.

Skrevet

Ja, jeg trives best som singel. Jeg har vært en minieremitt siden jeg var liten, og hadde et sterkt behov for å være alene allerede da.

Men alikevel er jeg sosial, men foretrekker å kunne styre det selv.

Til tider savner man selvfølgelig en å dele hverdagene med, men skal jeg finne en jeg kan være sammen med må det være en som er mye på farten, eller om man bor hver for seg. Jeg har prøvd meg på et par lengre forhold (samboer), men etter et par år har jeg følt meg som en tiger i bur, og har blitt nesten desperat etter å være alene.

Jeg er snart 38, btw.

Skrevet

Jeg har vært singel siden i sommer etter at jeg endelig klarte å bryte ut av et dårlig forhold som varte over 10 år... Årsaken til at jeg holdt ut så lenge er flere, vi ble sammen da jeg var ung og hadde null selvtillit, han var en mester i å manipulere og hadde stålkontroll over meg. Mange tårer ble felt i løpet av disse årene. Jeg visste jo det da også, men nå ser jeg så innmari godt at jeg ble utsatt for psykisk terror.

Eksen min fant seg en ny jente etter to måneder, noe som ikke var en overraskelse. Han fungerer best når han har noen å herse med. Jeg er som nevnt fortsatt singel og må si at singellivet er fantastisk! Jeg er selvfølgelig klar for å møte en ny, men jeg vil ikke forhaste meg. Jeg vil finne den rette denne gangen. Nå vet jeg hvem jeg er og hva jeg vil, og INGEN har rett til å fortelle meg at det er feil. Selv om jeg nærmer meg 30, så vet jeg at det ikke er for sent å møte den rette. Jeg vet også at jeg ikke er utgått på dato og en gammel røy slik min eks sa til meg at jeg var.

Livet er herlig!

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i begge deler.

Jeg trives veldig godt som singel på mange områder, og så savner jeg en kjæreste på andre :)

Å ta hensyn til meg selv, drive med egne ting og styre mitt eget tidsskjema det gjorde jeg egentlig da jeg var i samboerforhold også - vi bare sjekket eller meldte fra til hverandre først ;) Jeg tror det varierer hvor mye tid man tilbringer sammen. Noen er erteris, andre mer selvstendige. Jeg var faktisk mer ensom i samboerforholdet mitt på slutten enn hva jeg er nå som singel!! :) Det går seg til det der å "avvenne" seg med den faste personen man har hatt i livet sitt over lang tid. Det virker som det er forholdsvis nytt for deg, TS? Jeg ante i starten ikke hvem jeg skulle ringe/skrive meldinger til f.eks når jeg hadde opplevd noe eller ville finne på noe tilfeldig - refleksen min var jo å sende til ham først! Og vi hadde alle de interne spøkene og alle fellesopplevelsene! Nå har venner og familie tatt tilbake den plassen igjen! :) Og jeg har fått flere nye, gode venner i samme situasjon som meg! :) Jeg har det veldig fint, rett og slett! :)

Jeg er nok mer urolig som singel, naturlig nok, men har det samtidig også mye gøyere, og det skjer mye mer i livet mitt! :) Jeg var også, som deg TS, i samboerforhold i over 8 år og er nærmere 30 år ;) Jeg kjenner det som at jeg har fått "en ny sjanse" til å være litt singel igjen før jeg slår meg til ro på ordentlig :) Det var en venninne som sa til meg at: "dette kan være siste gang du er singel noensinne". Da kjente jeg et snev av panikk - faktisk. Hehe. Og til vanlig har jeg vel mest panikk for å forbli singel.

Rart med det...

Jeg tenker: Finn det fine med den situasjonen du er i mens den pågår, og forsøk å fokusere på ting som gjør deg godt :)

Det er faktisk kjempefint og veldig morsomt å være singel! :) Nyt det!!

Klem

Skrevet (endret)

Det er helt greit være singel.Fantastisk morsomt vil jeg ikke si.

Er selv 37 år og har vært singel i 4 år. Før dette hadde jeg omtrent aldri vært singel :)

Det som er godt alene er at man kan være så egoistisk man bare vil. Ikke trenge planlegge helger og bare gjøre som man føler for. Utfordringen syns jeg er at når man er i midten av 30 årene har de fleste gamle venner enten blitt gift, eller skilt med 3 unger og generelt har liten tid til å henge med gutta :)

Gjorde masse spennende aktiviteter i forhold, men de tingene gjør jeg som singel også.

Sex livet er stort sett like bra nå som da jeg var i forhold, selv om det hender man er mellom elskerinner

Reiste utrolig mye rundt i verden med min siste ex i 10 år, men det gjør jeg som singel også bare nå trenger jeg ikke ta hensyn til hvor jeg reiser.

Sum sumarum er den største forskjellen merker mellom være i forhold og singel søndag :)

Den dagen hvor par bare ligger å koser seg i hverandres selskap med den personen du kan prate med om alt

Endret av Perrin
Skrevet

Man venner seg til det meste, samme gjelder det å være single. Passer for noen.

Skrevet

Jeg trives godt som singel, men har ikke vært det så lenge etter et (for) langt samboerskap, og er forsåvidt i et forhold nå også :sjenert: Men altså: Det jeg liker/likte med å være singel, er at jeg kan styre dagene helt selv, kjenne på hva jeg har lyst til uavhengig av andre og at jeg kan være i det humøret jeg er uten at det forstyrrer noen. Jeg er nok mer stabil som singel.

Samtidig ser jeg jo nå når jeg har involvert meg med en det virker som jeg passer godt sammen med at det er fint å være sammen med noen også, ha noen å dele ting med og kanskje planlegge framover med. Jeg merket jeg mistet noe motivasjon eller ambisjoner etter hvert som singel - på enkelte områder i hvert fall, på andre var det nok motsatt. For eksempel ble jeg mer tafatt i forhold til å jobbe konsentrert og målrettet, samtidig som det var lettere å tenke at jeg kunne jobbe perioder i utlandet og ikke være bundet til noe sted...

Så for meg er det både fordeler og ulemper. Jeg blir mer rastløs som singel, og selv om jeg klarer meg fint uten kjæreste, klarte jeg ikke la være å lete heller. Nettdating tok en periode ganske mye oppmerksomhet.

Anonym poster: 1af11fd59594f4b60b5c8c7c44e200e7

Skrevet

Singelivet er herlig :D

Anonym poster: dfcb0eea583e4831bbf9e3c6b8e4ee14

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Fornøyd ?

Ja vet du, stort sett så er jeg det.

Det betyr ikke at det ikke er plass til en mann i både livet og leiligheten. En skulder å legge hodet på når det har være 'helvetesdager', en rygg man kan hjepe med å løse opp muskler i (ja, jeg er faktisk flink på akkurat det), noen å leke med, diskutere med, noen å dele aktuelle tema med, kose med, le med og leve med.

Men er det grunn til å jage byen rundt i desperasjon ? Nope.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Jeg er fornøyd som singel, men leter aktivt etter en som jeg kan få det enda bedre med.. :)

Skrevet

Viktig å ha det fint i sitt eget selskap. Beste utgangspunkt for et forhold er å være komfortabel med seg selv - og at singel ikke sidestilles med "ensom". Mistrives du som singel kan du lett bli for intens og virke desperat.

Anonym poster: c6ffe72aae30847e06b2f86afc26550e

Skrevet (endret)

Både og. Å være singel har sine fordeler og ulemper som alt annet.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Jeg er snart 25, singel og stortrives med det faktisk! Liker friheten det gir meg, at jeg bare har meg selv å tenke på rett og slett. Har to forhold bak meg, og trivdes jo i de, men akkurat slik som ting er nå ønsker jeg å være singel en stund til :)

Anonym poster: dccc800119af2decb79e3fa616fb9bce

Skrevet

Nei, trives ikke som singel. Vil elske og bli elsket over alt på jord.

Anonym poster: e15287a54c7875b21620d6baf0c01e9d

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg trives utrolig godt. Trives litt mindre i ukedagene å når jeg er kåt, men super happy igjen når helga kommer. Neida, joda.

Er bare å ta en tur innom samliv forumet så får du nok avsmak for en stund,om ikke hele livet.

Har opplevd begge deler å jeg som person trives nok bedre som singel. Jeg trives med å bare ha ansvar for meg selv, gå ut når jeg vil ,komme hjem når jeg vil, jobbe så mye jeg vil, reise hvor jeg vil,spise hva jeg vil,snakke med hvem jeg vil,flørte med hvem jeg vil. Utrolig stress å ha kjæreste egentlig. Jeg er kanskje en av få, men jeg kommer aldri til å bli den som er avhengig av noen andre å føler for å ta livet mitt / syte om at livet er over når jeg blir dumpa.

Skrevet (endret)

Jeg er kanskje en av få, men jeg kommer aldri til å bli den som er avhengig av noen andre å føler for å ta livet mitt / syte om at livet er over når jeg blir dumpa.

Tar det veddemålet med deg nårsomhelst!

Endret av Summers
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...