Gå til innhold

Mye luft i magen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Har fått et problem jeg aldri har hatt før, nemlig mye luft i magen. Det er det siste halvåret dette har oppstått, og jeg aner ikke hvorfor. Det er slitsomt og jeg er plaget med det store deler av dagen.

Når jeg våkner på morgenen er magen oppblåst (altså mye luft) og den romler og bråker fælt. Det samme skjer på kvelden. Hver gang jeg spiser noe skjer akkurat det samme.

Noen som vet hva årsaken kan være og hvordan jeg kan få slutt på det?

Har kjøpt Imogas på apoteket men har ikke turt å tatt det enda fordi det står at man kan får forstoppelse av det. Noen her som har erfaring med Imogas?

Anonym poster: 394afeecdfa204fe72994e077f32e409

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette sleit jeg med i åresvis. Inn og ut hos leger og spesialister.

Vet du hva som løste hele problemet?

Å slutte med kunstig søtning. Kutte UT cola zero, fun light og sukkerfri tyggegummi.

Problemet kom aldri igjen, og livskvaliteten min har forbedret seg noe helt utrolig.

Skrevet

Dette sleit jeg med i åresvis. Inn og ut hos leger og spesialister.

Vet du hva som løste hele problemet?

Å slutte med kunstig søtning. Kutte UT cola zero, fun light og sukkerfri tyggegummi.

Problemet kom aldri igjen, og livskvaliteten min har forbedret seg noe helt utrolig.

Ja, alle disse tingene kan gi luft i magen! Det kan også økt inntak av belgfrukter, kål, salat, løk og nøtter. Eller du kan ha et bittelite virus. Hadde det selv, nesten umerkelig, untatt på magen.

Skrevet

Sikkert markparasitter eller bendelorm eller noe tenker jeg. ta en tur til legen, se i avføringa.

Anonym poster: 092d572ffa87626f132c0b986a486ef2

Skrevet

Kan komme av for mye frukt og fiber.

Druer gasser veldig, husker en periode der jeg gomla i meg druer hver dag - da slet jeg veldig med luft.

For mye melkeprodukter ga meg også luft.

Og fiber selvfølgelig, om du kjører på med grovt brød med masse linfrø i, så bråker og jobber magen veldig.

Husker jeg hadde vanskelig for å holde meg, og da jeg først kom meg på toalettet, smalt det som bare det :P var redd folk i stua skulle høre det! makan.

Anonym poster: 623781e81a5819704a5102619187a1a0

Skrevet

TS her.

Er det virkelig slik at man plutselig kan utvikle en slags "allergi" mot enkelte matvarer? Jeg spiser nemlig akkurat det samme nå som før, så jeg kan ikke skjønne at det skal ha noe med maten å gjøre. Har kuttet ut mye søtsaker det siste året, men det skal vel bare være positivt.

Ingen som har erfaring med Imogas her da? Lurer på om det er noen vits i å prøve det.

Anonym poster: 394afeecdfa204fe72994e077f32e409

Skrevet

Kan komme av for mye melkeprodukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...