Gå til innhold

Kjønnskvotering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så en barnehage søke etter nye medarbeidere og de oppfordret menn til å søke. Hva er egentlig poenget med det? Skjønner ikke helt vitsen, med mindre de skal pusse opp eller noe...

Anonym poster: c12646121e1948ee061618b2c8e3c8e6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjønnsdiskriminering. Jeg ville ha anmeldt de.

Anonym poster: 1a27dcabaff3414a7ad4a866f34dc8ea

Skrevet

Kjønnsdiskriminering. Jeg ville ha anmeldt de.

Anonym poster: 1a27dcabaff3414a7ad4a866f34dc8ea

Nei, det er vel ikke diskriminering etter norske lover og regler, det er kjønnskvotering etter som jeg skjønner. Jeg skjønner bare ikke poenget med at menn skal gå foran kvinner i en barnehage. Det er vel flere kvinner som ønsker å jobbe i barnehage, da.... Ungene driter vel i om det er kvinner eller menn som kler på dem...?

Anonym poster: c12646121e1948ee061618b2c8e3c8e6

Skrevet

Det er slik verden er nå til dags. Enkelte nekter å godta at det er forskjell på kjønnene, og skal absolutt forsøke å motvirke naturen. Det er biologiske grunner til at de fleste ingeniører er menn, og de fleste hjelpepleiere er kvinner.

Skrevet

Det er slik verden er nå til dags. Enkelte nekter å godta at det er forskjell på kjønnene, og skal absolutt forsøke å motvirke naturen. Det er biologiske grunner til at de fleste ingeniører er menn, og de fleste hjelpepleiere er kvinner.

Nøyaktig hvilke biologiske grunner og ulikheter er dette? Det er ingen som nekter å godta at det er biologiske forskjeller på menn og kvinner, problemet oppstår etter min mening når ale forskjeller skal forklares med biologi, også det som kan ha med en rekke andre ting å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke tilhenger av kvotering, hvorfor skal vi det ? Burde ikke den beste personen til jobben eller vervet få den?

Jeg tror det var nødvendig tidligere, da mange ikke hadde tro på at kvinner kunne gjøre alle jobber, men nå?

Er det ikke bare en hemsko for kvinner som får en stilling eller et verv? Vil de ikke lure på om de fikk jobben/vervet fordi de var kvinner eller om de faktisk var best?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...