Gå til innhold

Post traumatisk stress syndrom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått denne diagnosen, og lurer på hva det betyr. Er det en alvorlig diagnose? Kan noen forklare meg det uten fancye doktor ord?

Anonym poster: a45a5d65ebea34d2f717eb3ad841b5a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at du har opplevd noe som har vært veldig vanskelig eller traumatisk for deg, så du sliter antakelig med flash-back (dårlige minner som dukker opp), har dårlig søvn og mareritt knyttet til det som skjedde, angst og stress.

http://www.lommelegen.no/artikkel/post-traumatisk-stresslidelse

God bedring og lykke til fremover :hug:

Anonym poster: 74739f3ccf7142db0752d3f2428dbaeb

Skrevet

Når det gjelder alvorligheten så kommer det an på graden du har, noen har en mild PTSD (forkortelse) og noen alvorlig. Det er lurt å ta imot den hjelpen du kan få, og du blir sikkert bra igjen :)

Anonym poster: 74739f3ccf7142db0752d3f2428dbaeb

Skrevet

Takk, hun psykologen sa at jeg fikk denne diagnosen grunnet flashbackene jeg hadde.

Mer enn det sa hun ikke og jeg fikk ikke satt meg mer inn i det, siden hun sluttet. Hun sa ingenting om jeg kommer til å ha dette for alltid, eller om jeg har sjanse å blir frisk, om jeg må se for meg ett liv på trygd, eller om jeg kan jobbe deltid ect. Det var liksom slikt jeg lurte på. Jeg leste litt av linken din, der sto det at man kunne komme seg, men få tilbakeslag. Og den svarer ikke helt på det andre jeg lurer på.

Skrevet

Snakk med fastlegen din. Få henvisning til ny psykolog.

Skrevet

hvordan vet man hvilken grad man har? Hun sa; vi har kommet frem til at du lider av post traumatisk stress syndrom, grunnet at du har disse flashbackene. ikke noe mer utfyllende. Derfor hadde det vært fint,om noen her som har samme diagnose kunne fylle inn litt mer for meg.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Både hvilken grad du har og om dette kommer til å resultere i at du må gå på trygd vet du da best selv. Har du et funksjonsnivå som er så lavt at du sliter/vil slite med å ha en vanlig jobb?

Forøvrig er det fult mulig å bli kurert, det er ikke noe du allitd kommer til å ha.

Skrevet (endret)

Å ha den diagnosen er ikke ensbetydende med å være ute av arbeidslivet. Det avhenger i hvilken grad problemene eksisterer, og hvordan du fungerer i hverdagen med diagnosen. Føler du deg hemmet i hverdagen på grunn av symptomene?

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...