Gå til innhold

Endometriose, erfaringer med å bli gravid?!


Supergla88

Anbefalte innlegg

Hei:-) jeg fikk diagnosen endometriose for ett års tid siden.. Gått igjennom laparoskopi og behandling etter dette.. Sliter med mye vondt.. Nå har vi lyst på barn og har prøvd i 4 måneder. Gynekologen rådet meg til prøverør med en gang, men vi har hele tiden sagt vi vil prøve selv først. Noen erfaringer med det å bli gravid med endometriose, positive eller negative..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen erfaringer selv, men venninnen min ble gravid på vanlig vis etter to års prøving, og hun var sterkt plaget. Så det kan jo ta litt tid.. Men det er i alle fall mulig. :)

Anonym poster: 2c9dc556ff69804c75bcf053e72dfca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese at det finnes håp for oss med endo! ;) Vi har vært prøvere i ca 1,5 år nå.

Du som har vært prøver så lenge, får du noe hjelp hos lege?

Har du forresten fjernet noe av vevet?

Anonym poster: 3543cd9e1c887cd72f01e4c0af25be61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk konstatert endometriose mild grad, men med trange eggledere (ikke tette!) for ett år siden. Vi hadde da vært prøvere i 1 år. Nå har det gått 1 år til og vi har vært gjennom 3 negative IVF forsøk! Er livredd for at jeg aldri skal kunne bli gravid.. Godt se å se at det finnes håp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei jeg gikk på vgs med har endometriose og ble gravid på 3. IVF tror jeg det var. Du kan lese bloggen hennes her: mammanett.no/blogg/lilla87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg gikk på vgs med har endometriose og ble gravid på 3. IVF tror jeg det var. Du kan lese bloggen hennes her: mammanett.no/blogg/lilla87

Takk for at du deler! Rørende :grine: veldig fin blogg med masse god info til oss prøvere med endo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble diagnostisert med endometriose da jeg var 21 år. Filk første barn etter 1 IVF forsøk da jeg var 25. Måtte ha 4 innsettinger (totalt to egguthentinger og 2 fryseforsøk) for å få til søsken, men er nå 29 år og tobarnsmor :) De fleste lykkes etterhvert. Lykke til TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også råde deg til å lytte til gynekologen, selv om

leger kan ta feil har de som regel en grunn for de rådene de gir. Jeg ville latt dem sende inn søknad om prøverør og heller prøvd selv i mellomtiden, det tar gjerne litt tid. Det er en fordel å være relativt nyoperert ved IVF, aggressiv endo blusser ganske raskt opp igjen når man går uten behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også diagnosen, nettopp fjernet vev og cyster, hadde heldigvis ikke tette eggledere. Etter lapraoskopi operasjonen sa legen at for meg ville det være lettest å bli gravid innen 6 mnd nå, siden vev og cyster kan komme tilbake.

Vi har uten hell ikke blitt gravide det siste året, så vi håper at dette vil øke sjansene våres. :) Jeg er så klar for å få barn nå :)

Så det er godt å høre at det er andre med diagnosen som har klart å bli gravid :)

Anonym poster: 3543cd9e1c887cd72f01e4c0af25be61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...