Gå til innhold

vansker med å sovne, overtrøtt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at når man (jeg) er overtrøtt at man (jeg) IKKE får sove?

Jeg er sånn at hvis jeg f.eks sover veldig lite en natt, så blir jeg så ekstremt sliten (forvirra, klarer ikke fokusere, går rundt meg selv, vondt i hodet, hjertebank, svimmel osv), men har ikke sjans i havet til å få sove. Det tar veldig veldig lang tid før kroppen slapper av på en måte...Det er jo så rart at det skal være vanskelig å sovne når man egentig har fått for lite søvn...

Samme problem hvis jeg sitter oppe for lenge om kvelden...hakke sjans.

Det verste er jo at jeg føler et skal veldig lite til før det bikker over til "overtrøtt" for meg. To-tre timer for lenge om kvelden eller under 4 timers søvn på natta og ALT er ødelagt.

Liker foresten ikke å bruke ordet overtrøtt da jeg forbinder det med å bli hyper og "glad" :P

Og jeg sover godt og fint og har ingen problemer så lenge jeg får holdt rytmen min.

Anonym poster: f827438cc523aa67b28ecc7a4218694b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter her lys våken og har ikke sovet på et døgn. "Kjempegøy" natt, og nå er det ny dag allerede :( Vanskeligheter med å sovne er noe herk. Jaja, da får formiddagen i dag gå med på soving.

Anonym poster: 6faa44727b87f16b0a3eb1aa427ae6c9

Skrevet

Jeg har det og sånn, er jeg kjempe sliten så får jeg ikke sove, det er som at kroppen blir giret og ikke klarer å slappe av. Selv om jeg ikke blir happy og tullete hver gang. Jeg føler at jeg og har en grense for nå det blir slik. Mens "alle" andre sover som en stein når de er slitne, urettferdig!

Anonym kl 06.51, du gjør det ikke lettere for deg med å sove på formiddagen! Har man problemer med å sove så skal man ikke sove utenom natten.

Anonym poster: f68b4296ee035767498fa9822a2444f0

Skrevet

Jeg har det og sånn, er jeg kjempe sliten så får jeg ikke sove, det er som at kroppen blir giret og ikke klarer å slappe av. Selv om jeg ikke blir happy og tullete hver gang. Jeg føler at jeg og har en grense for nå det blir slik. Mens "alle" andre sover som en stein når de er slitne, urettferdig!

Anonym kl 06.51, du gjør det ikke lettere for deg med å sove på formiddagen! Har man problemer med å sove så skal man ikke sove utenom natten.

Skrevet

sliter voldsomt med og sove selv , her om dagen klarte jeg ikke å sove ett minutt en gang før jeg skulle på jobb, gikk greit på jobb med en redbull i blodet, men når jeg kom hjem ,sovna jeg og sov i 4 timer.. når jg da skulle legge meg igjen fikk jeg samme problem .. ikke sovet en dritt igjen!!!ARHRGGG

Skrevet

Stemmer i her. Har ikke sovet ordentlig på halvannen uke og de siste to nettene har jeg ikke sovet et eneste sekund. Ikke på dagen heller. I dag hadde jeg eksamen også, uten søvn på 2 døgn. Utrolig at det gikk bra. Kjekt å vite man ikke er "alene". :)

Skrevet

Jeg måtte ha noen timer på puten, hadde aldri klart å være våken helt til kvelden.

Anonym poster: 6faa44727b87f16b0a3eb1aa427ae6c9

Skrevet

Ja! det er nettopp det. Når man er kjempesliten skulle man jo tro at man bare sovna. Utrolig frustrerende.

Anonym poster: f827438cc523aa67b28ecc7a4218694b

Gjest Leirviking
Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i dette. Har ufattelig, latterlig døgnrytme. Enten klarer jeg ikke å sove i det hele tatt og kan gå to døgn uten søvn, eller så sover jeg i 16-17 timer en "natt". Vanligvis sover jeg vel fem timer om natta, men sliter med å sovne..

Syns også det er greit å vite at man ikke er alene om dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...