Gå til innhold

Fly med SAS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg flyr av prinsipp alltid med Norwegian, men nå var det visst ingen billetter igjen, og jeg må sverge til SAS.

Spørsmålet er om man sjekker inn på samme måte. Bare å taste inn booking-referansen som med Norwegian, og så printes billetten ut?

Anonym poster: 6566525e901c52ca4c5663a53ccd2647

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Nyt turen, SAS er dobbelt så bra. Mye bedre enn disse lavpris selskapene.

Anonym poster: ea786fa0e9f43f3f95caa41c43fa09b5

• Liker 3
Skrevet

Det i grunn som med Norwegian ja. Faktisk synes jeg akkurat innsjekking nesten er enklere med SAS, siden man kan bruke bankkort til innsjekking, og også fingeravtrykk (hvilket jeg synes er litt kult). De har også automater slik som Norwegian og du gjør det på akkurat samme måte.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ja. Nyt turen, SAS er dobbelt så bra. Mye bedre enn disse lavpris selskapene.

SAS?! Dobbelt så bra?? :fnise:

Skrevet

SAS?! Dobbelt så bra?? :fnise:

Ja, faktisk.

• Liker 2
Skrevet

Ja, faktisk.

Og hva mener du egentlig med at SAS er bedre enn lavprisselskapene? SAS ER et lavprisselskap. De har også veldig dårlig kvalitet på flyene sine.

Skrevet

Og hva mener du egentlig med at SAS er bedre enn lavprisselskapene? SAS ER et lavprisselskap. De har også veldig dårlig kvalitet på flyene sine.

SAS er ikke et lavprisselskap.

Synes de er bedre på service, man får ha mer bagasje, og de stiller opp om noe skulle skje. Med lavprisselskapene har du ingen garanti om flyet ditt blir kansellert.

• Liker 2
Skrevet

SAS er dobbelt så bra. Mye bedre enn disse lavpris selskapene.

Uenig. Synes Norwegian er veldig bra. SAS er sikkert tre ganger så dyrt mtp all støtten de får fra staten. Enda klarer de ikke å konkurrere med Norwegian på pris. Utrolig svakt!

Skrevet

Norwegian :hjerte:

SAS kan ta seg en bolle.

Skrevet

SAS ER et lavprisselskap. De har også veldig dårlig kvalitet på flyene sine.

SAS er et ineffektivt, dyrt og dårlig drevet selskap. Av og til kan det være billig å bestille billetter hos dem, men egentlig er billettene svinedyre fordi de er subsidiert med skattepenger. Flere hundre kroner per billett.

I motsetning til SAS er faktisk Norwegian nødt til å drive lønnsomt for å overleve. Det er utrolig urettferdig at Norwegian må betale skyhøye skatter og avgifter, som blant annet går til å subsidiere hovedkonkurrenten sin.

SAS bør snarest overtas av private, dersom det skal bli et sunt drevet flyselskap som kan konkurrere på lik fot med andre selskaper.

I mellomtiden: Heia Norwegian :hjerte:

Skrevet

Tja, SAS kan være dyre, men det kan også være relativt rimelige. For meg som ikke kan reise direkte fra Oslo er det noen ganger at SAS faktisk er billigere enn Norwegian. F.eks så opplevde jeg at Norwegian skulle ha billetter til 2200 kr t/r Kristiansand - London, mens jeg fikk samme strekke for 1400 kr hos SAS.

Jeg har sans for begge selskaper. Norwegian pleier å være billigst, men jeg synes ikke alltid de har de gunstigste avgangene rent tidsmessig. Der synes jeg SAS har et bedre utvalg. Og når man uansett må ha med bagasje og lignende så blir ikke prisforskjellen så enorm mellom de to.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

For meg som ikke kan reise direkte fra Oslo er det noen ganger at SAS faktisk er billigere enn Norwegian.

Når du ser bort fra subsidiene, ja! Skulle bare mangle! Men faktisk er Norwegian som regel billigere på de fleste strekninger - selv når du ser bort fra subsidiene.

Skrevet

SAS er ikke et lavprisselskap.

Synes de er bedre på service, man får ha mer bagasje, og de stiller opp om noe skulle skje. Med lavprisselskapene har du ingen garanti om flyet ditt blir kansellert.

Har en ikke det? Jeg har alltid reist med SAS, men nå var alle billettene utsolgt den dagen jeg skal reise hjem, så jeg måtte bestille billett hos Norwegian. Jeg hadde hørt det før, at du har ingen garanti om flyet blir kansellert, trodde vel egentlig ikke det. Men om det er sant, er det siste gang jeg reiser med Norwegian.

Anonym poster: bd8ebce7acd66587219212fb2d4926a1

Skrevet

Sist gang jeg fløy med SAS var det mellomlanding i Oslo, og da byttet vi fly som skulle videre til Værnes. Jeg forventet at SAS ordnet med bagasjen, men neida. Vi måtte hente ut bagasjen vår, for så å gå igjennom tollen, for så å levere bagasjen igjen, så gjennom metalldetektoren. Alt det på en time, og som dere sikkert vet pleier det å ta tid før bagasjen kommer på båndet også. Vi måtte springe inn på flyet, og dama som satt og sjekket billetten før vi gikk på flyet, satt i telefonen å sa surt: "De som kommer med flyet fra Alicante har jo ikke kommet ennå! De har hatt en hel time på seg altså. Skal vi bare dra?"

Makan til kundeservic. Dårlig kvalitet på flyene er det også!

Anonym poster: 8238315948031eb0d9f3b0e88266292b

Skrevet

Det der med bagasjen gjelder uansett hvilket flyselskap det er, siden tollkontrollen for folk fra utlandet skjer på gardermoen. Jeg vet ikke om det er likt på andre flyplasser (og da mener jeg første ankomstflyplass i Norge når man har transfer videre innenlands), men i gardermoens tilfelle kan man iallfall ikke skylde på SAS.

Og det der med ingen garantier dersom flyet blir kansellert er jo bare tull og vas. Sitter dere virkelig og tar ordene fra folk på nett for god fisk og lar være å lese vilkårene til flyselskapene? I så tilfelle er dere inne for en og annen gigantoverraskelse i livet.

http://www.norwegian.no/no/kundeservice/Reiseinformasjon/uregelmessigheter/kanselleringer/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...