Gjest Lille Solstråle Skrevet 6. mars 2004 #1 Skrevet 6. mars 2004 Jeg så at en her hadde tenkt å hoppe på en eller annen tur til sommeren, men hvordan fungerer det? Økonomien er ikke fantastisk for tiden, så derfor har vi ikke råd til å bestille tur nå. Jeg tenker på en typisk sydentur. Jeg hørte om noen som bare dro til flyplassen og fikk tur, men er det sånn at charterselskapene legger ut billige turer rett før avgang også? Hvor mye billigere blir det, og har man noen oversikt over hvor man kommer/hva slags hotell du ender opp på?
Veslejenta Skrevet 6. mars 2004 #2 Skrevet 6. mars 2004 Jeg har egentlig ikke noen stor plan. Tenkte å følge godt med i avisene i ukene før ferien. Sjekke litt web-sider, restplass.no etc. Å bare dra på flyplassen kommer nok ikke vi å gjøre. Jeg vil ihvertfall vite hvor jeg skal sove første natta. Helst vil jeg ha et fullt opplegg med både reise og bosted før jeg drar. Det er forholdsvis vanlig med uspesifisert bosted før man reiser på restplasser, men har ennå ikke prata med noen som har vært uheldige der. Hvor billig det blir kommer jo veldig an på været her hjemme. Blir det en nitrist sommer så blir jo billettene veldig fort borte, og det blir dyrt. Så håper på en knallsommer fra mai til slutten av august!
Gjest Chica Skrevet 6. mars 2004 #3 Skrevet 6. mars 2004 Jeg tror det blir vanskeligere å finne restplasser i sommer enn i fjor. Det er kuttet en god del fly i forhold til i fjor, og da får de større belegg på de flyene som er. Bruker å være mest restplasser/billigst i mai og slutten av august. Har selv reist uspesifisert mange ganger, men egner seg ikke så godt når jeg ikke er student nå mer. Når jeg studerte kunne jeg reise når det passet meg, men nå som jeg jobber og har fått "tildelt" sommerferieuker, må jeg reise akkurat de ukene, og bestiller da i god tid i forveien, så jeg vet at jeg får tur akkurat når det passer meg. Men er du fleksibel med når du kan reise, finner du sikkert noen bra tilbud!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå