Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen bonuspoeng jeg vil bruke opp (hotell, må betale for fly) og tenkte kanskje å bruke de på en tur til Reykjavik med min mann utpå vårparten. Det blir nok to eller tre netter.

Til dere som har vært der: hvordan er Reykjavik? Hva er billig, hva er ikke? Hvordan er prisnivået generelt?

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fantastisk!! Dyrt i forhold til de fleste land, men billigere enn Norge, fortsatt. Mener kafeer og mat var relativt rimelig. Hotell var heller ikke så dyrt. Dra, dra!!

Skrevet

Det er ikke billig nei. Mulig det var det rett etter finanskrisa, men ikke nå lengre. Et lite hakk lavere enn Norge, kanskje. Men fantastisk land og by - anbefales sterkt!

Skrevet

Vel, hvis det er lavere enn i Norge så ser jeg på det som relativt rimelig. Så lenge det ikke er dyrere skal det nok gå fint. Reiser ikke dit for shoppin men opplevelse først og fremst. :)

Skrevet

Billigere enn Norge, dyrere enn sydlige Europa. Man kan finne noen fantastiske shoppingskatter der, særlig vintage. Men da kvalitet fremfor kvantitet om man skal få mest mulig ut av pengene sine. Utelivet er visstnok fabelaktig, men det har jeg ikke testet.

Naturen er flott, og man burde ta en tur til den blå lagune. Finnes også flere andre varme kilder man kan bade i. Det er mye svovel i vannet, så det lukter litt promp av alt vann. Om du ikke er spesielt interessert så dropp Snorre-samlingen.

Skrevet

Takk for tips. Siden mannen er lite interessert i shopping blir det nok lite av det. Vi elsker historie begge to, så Snorre-samlingen skal vi nok innom. En tur til den blå lagune er absolutt noe jeg kan tenke meg, har dog badet i varme kilder før. Blir spennende å se hvordan det er på Island. :)

Skrevet

Problemet med Snorre-samlingen var ikke samlingen, men det to timers foredraget vi fikk av ei som snakket litt tysk og litt dansk. Men ikke sikkert hun jobber der lengre....

Skrevet

Ah, skjønner! Det hørtes ikke noe særlig ut nei. :)

Skrevet

Har noen bonuspoeng jeg vil bruke opp (hotell, må betale for fly) og tenkte kanskje å bruke de på en tur til Reykjavik med min mann utpå vårparten. Det blir nok to eller tre netter.

Til dere som har vært der: hvordan er Reykjavik? Hva er billig, hva er ikke? Hvordan er prisnivået generelt?

Dere burde ta turen til Gullfoss, Geysir og Thingvellir. Er vel en rundtur som tar noen timer, helt fantastisk flott.

Å bare se naturen generelt er en opplevelse i seg selv.

Island er ganske moteriktig, og ligger foran Norge på motefronten, så hvis mannen din plutselig får lyst, ville jeg dratt innom Smaralind og Kringlan.

Jeg ville også tatt turen til Perlan, og spist is:)

Jeg synes å huske at prisnivået er ca halvparten av det norske, mao ganske billig for nordmenn:)

Anonym poster: ad3ebcaa7c891c24e97776b2488ce642

Skrevet

Viss dere ikke leier bil finnes det bussturer med forskjellige rundturer(saga, natur). Vi hadde bil da vi var der, så var ikke så mye i Reykjavik. Men det går også an å dra på hvalsafari dersom det er fint vær(fra kaien i Reykjavik). Jeg ble skuffet av den blå lagune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...