Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg var 14 år da bagynte jeg å slite med dårlig ånde. Det gikk 6 år før jeg endelig ble kvitt problemet. I 6 år ble jeg sendt fra lege til lege uten å få noen hjelp. Til slutt fant jeg heldigvis ut selv at mandlene mine hadde groper som var fulle med gule stinkende klumper. Etter noen forsøk fikk jeg fastlegen min til å hendvise meg til øre nese hals spesialist som skjønte problemet og fjerna mandlene mine allerede dagen etter. Nå har det gått over 2 år siden jeg fjerna mandlene og alt gikk bra helt til nå. For ca en uke siden kom plagene tilbake. Jeg har jo fjerna mandlene så det kommer ingen hvite klumper lenger men ånden min er like dårlig som den var før operasjonen. Har tatt blodprøve og fikk noen tabletter for halsbrann og for mye syre i magen for det var nemlig det fastlegen min trodde jeg hadde problem med. Tablettene hjalp med å synke syre i magen så jeg ble kvitt halsbrann men nå har jeg ingen peiling hvorfor lukter ånden min så forferdelig vond. Er det noen av dere som har noe lignende plager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut melkeprodukter noen dager og se om ikke det hjelper.

Skrevet

Vet ikke om det er et dumt spørsmål men: Bruker du tanntråd?

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd noe lignende. men jeg har en tilstand hvor kroppen ikke lenger produserer et enzym, og dette forstyrrer endel prosesser inne i kroppen. Men d betyr ikke nødvendigvis at du har det altså.

Du må kutte ut meieriprodukter, løk, sukker, spise mindre frukt (fruktsukker) og raske karbohydrater. Drikk mye vann. Kan hende du har noen groper igjen som samler ting og tang, sjekk det ut hos legen.

Skrevet

Jeg bruker tanntråd og pusser tenner 2 ganger om dagen. Har ingen problemer med enten tenner alle tannkjøtet. Jeg kjenner lukten kommer fra halsen. Det er også slim som samler seg som jeg føler jeg må svelge hele tiden. Pleide å spise havregryn til frokost, men nå har jeg tatt en ukes pause fra både havregryn og melk og har heller ikke spist mye av melkeprodukter. Jeg sliter ofte med oppblåst mage, noe som kan ha en sammenheng med dårlig ånde.

Gjest Ånden som går
Skrevet

Hvis du liker havregryn kan du lage dem uten melk også, det gjør jeg (tåler ikke melk).

Når du sier du er mye oppblåst lurer jeg på om det kan være at du ikke tåler melk, evt bare laktose, eller gluten.

Det kan også hende du har problemer med candida i fordøyelsessystemet, det kan gi både oppblåsthet og dårlig ånde.

google disse tingene, og se hva du finner ut:-)

Gjest Xstrella
Skrevet

Har du glutenallergi? Få tatt allergiprøver av deg.

Skrevet

Ok, da vet jeg jammen ikke, for dette er ikke mitt felt.. Jeg ville iallefall ikke gitt meg med å gå til leger og tannleger for å finne ut av problemet. Lite er så irriterende og hemmende som å ha dårlig ånde :klemmer:

Evt. kan du ta en titt på denne "sjekklisten" her: http://www.klikk.no/helse/dinkropp/velvare/article659790.ece

Skrevet

Tok blodprøve på torsdag. Legen sa han ringer om prøven viser at jeg ikke tåler gluten eller laktose. Tenkte å bestille legetime i morgen og sjekke meg for candida.

Skrevet

Ok, så bra :) Jeg vet også om mennesker med diabetes som får veldig dårlig ånde hvis ikke de passer blodsukkeret sitt. Noe å tenke på kanskje. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...