Gå til innhold

Christines vei til sommern 2013


christine_

Anbefalte innlegg

Har trent relativt hardt i ca et år nå, og nå øker trøkket enda mer :) Typen og jeg har starta et nytt program for å bli (enda) sterkere, begynte forrige uke og det var tungt men godt. Nå har jeg hatt en pause på 4 dager (julebord/sliten/sofa/godteri), men imorgen starter det igjen for fullt igjen med kostholdet og treningen (man trenger jo en liten pause innimellom sant??)

Jeg har også planer om å prøve å holde meg alkohol fri frem til 1.januar, så får vi se hvordan det går!

Mål jeg har:

Nr. 1: drømmekroppen til sommern ( er på god vei:) ) Går for symmetri!

Nr. 2: øke i benkpress/markløft/knebøy (ligger nå på 60-70 kg i hver øvelse, (ps: skal da klare 5 x 5 repetisjoner!)

Nr. 3: stille i fitness neste år?!

Ellers er jeg glad i sunn og ren mat, og syns jeg har et ganske greit kosthold!

Prøve å oppdatere dagboka hver dag med trening, hva jeg har spist og ellers tanker rundt forskjellige ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planen idag:

Trening:

(Gå hjem fra nattevakt etter å ha levert bilen på verksted;) 20 min

1 1/2 time på gymmet med knebøy/markløft/benkpress så tungt jeg kan 5 x 5.

Mat:

Frokost: Havregrøt bestående av havregryn, linfrø, solsikkefrø, havrekli, kruskakli, nøtter, litt salt, kanel, peanøttmel og melk -> mikro 2 min -> bær på toppen = nam!!

Mellommåltider idag: 1 Swebar lakris, eple, kesam, proteinmuffins ++

Middag: Karbonadedeig, salat, søtpotet- og kålrabisticks i ovnen, fetaost + grønnsaker og balsamico på toppen.

Kosttilskudd: Multivitaminer, kreatin, BCAA og kanskje en Fres eller to;)

Dette er planen for idag, får se om den blir slik;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår: Tung økt!! Det skal være tungt altså, men denne var virkelig tung! Sikkert pga julebord fredag og 4 dager treningsfri!

Ellers idag: Starta dagen med havregrøten og en kopp kaffe! Middagen ikveld tenker jeg blir ørret og miracle-noodles, med litt grønt til!

På trening ikveld står armer på planen! 3 x 15 reps med lettere vekter, blir tungt med så mange reps uansett! Liker å trene armer, se at bicepsen får pump:)

Ellers så går vi nå og venter på at samboern min skal få seg fast stilling, får vite det rundt 15.desember! Får han det bestiller vi oss langferie til enten Mexico eller Thailand;) Hvis ikke må vi begynne å planlegge flytting og søking på nye jobber for oss begge:/ Uff, stress!!

Jaja, prøver å ikke ta sorgene på forskudd! Men mitt motto er at det er bedre å tenke negativt å bli positivt overraska, enn motsatt!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke helt etter planen igår, på mat sida! Etter middag ble det litt godterirester fra helgen, og da jeg kom på jobb ble jeg servert en kaloribombe av en gulrotkake! Men sånn er det, helgen henger igjen enda kjenner jeg!

Mat idag ble som vanlig havregrøt og en kaffekopp! Middagen blir ørretfilet med tilbehør!

Og nå er det straks på trening, inntatt kreatin og blander med meg BCAA og Fres! Idag skal beina få kjørt seg;)

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg! Såvidt våkna etter nattevakt, 4 på rad tar på! Opp å spise litt grøt;)

Stod på vekta igår kveld, den viste 61,0! Målet mitt er å ligge på rundt 58-60, men det spiller egentlig ikke så stor rolle! Det er bare gøy å se at jeg har gått fra rundt 70 ifjor til der jeg er nå:) Det jeg VIL se er muskler ;) Jeg er 170 høy!

Venter på at samboer skal komme hjem fra jobb..han vil vel slappe av litt før trening.

Idag blir det virkelig-tunge-økta igjen;)

Knebøy 5 x 5 60 kg, benkpress 5 x 5 40 kg og markløft 5 x 5 60-70 kg.. Denne økta kjører vi to ganger pr uke! Mine favorittøvelser jeg vil bli virkelig sterk i.

De andre dagene tar vi mange men lettere reps på muskelgruppe for muskelgruppe.

Merker jeg har blitt veldig glad i styrketrening, etter å ha trent relativt rutinert nå i ca ett år:) Kostholdet har blitt bedre og bedre, det har masse å si!!

Så detta funker!!:)

Idag blir det indrefilet tenker jeg..med salat og diverse grønnsaker til.. Toppet med mager kesam og balsamicoeddik ( kan ha balsamico på nesten alt! NAM!!)

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt forandring i planene! Igår ble det nachos og utholdenhet! Typen skulle spille volleyball så da var jeg på styrkerommet istedet..2 timer med mest på mølla og litt mageøvelser, fremdeles ikke helt i form etter den lille pausen!

Så idag ble det indrefilet og tunge-økta:) Gikk greit idag, prøvde meg på 70 i knebøy, det ble for tungt idag, kjente det i ryggen. Samme prøvde jeg på markløften, det gikk relativt greit, begynne å øke litt på kgene fremover:) Benkpress tok jeg på slutten 42,5..så sakte men sikkert går det fremover!

Ikveld lagde jeg proteinmuffins, egg og eggehvitte, sjokoprotein, kokosmel, kakao, steviadråper, yaconsirup, kesam, sukrinmelis! Relativt sunt det:) Men kutta opp litt hvit sjokolade i røra, det kan man jo droppe. Men det smakte godt :)

Imorra står det husvask, klesvask og rygg/mage-trening på planen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordbær med fløte og sukrinmelis til kvelds.. Nam nam:)

Til middag idag ble det kyllingfilet med div krydderier, grønnsaksmos (brokkoli, blomkål, gulrot, søtpotet, salt, melk, krydder) og fullkornsris!:)

Idag trente vi rygg..tungt i korsryggen etter markløft igår men.. Ble 3 x 15 reps pr øvelse som vanlig mellom de tunge dagene! Tok noen mageøvelser også!

Mandag imorgen, en seinvakt så fri frem til fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au!! Idag på trening kjente jeg en skikkelig smerte fra skulderen og ned i armen :( trente bryst/ skuldre med lettere vekter og så kom smerten. Prøvde å gå på jobb istad, men måtte hjem igjen.. For vondt!

Kjenner ikke så mye til det nå da..

En økt med utholdenhet imorgen, så får vi se om det gir seg! Håper ikke det er noe som varer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det hviledag, var hjemme med typen og spilte på pcen hele dagen! Frossenpizza ble det og.. Var 18- her :s var bare ute for å handle mat og rett hjem!

Nå skal vi ta tungeøkta, jeg må vel være litt forsiktig! Til middag blir det laks og grønnsaksmos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint på trening idag:) Kjente litt i skulderen men, må ha vært en skikkelig strekk bare!

Dagens snacks:

- mager kesam blanda med caramel dip og stevia (eller vaniljekesam), havregryn/sukrin/kanel stekt i stekepanna et par minutter så kjølt ned til en slags knekk.. + bær :) greit på kvelden dette!

- Kavli's jalapeno ost i skiver, på bakepapier i mikroen på full guffe i 2-3 min.. Myyye bedre en potetgull!!

Imorra står kjøttrull med grønnsaker og beintrening på planen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det som planlagt: trening av bein og kjøttrull med masse godt i!

Vet ikke om noen er interessert eller følger med på denne dagboken men, syns det er greit å få skrevet ting ned ting. Hjelper litt på motivasjonen hvertfall!:)

Syns det er vanskelig å skrive ned de øvelsene jeg tar på trening, fordi jeg ikke vet hva de heter på "fagspråk", men hvis noen er interessert i å vite så er det bare å spørre! :)

Nå forbereder jeg meg bare på en lang helg på jobb, jobber 12-timers skift i helgene! Det er tungt! Søndag drar jeg lange veien hjem for å sove litt for mandag til tirsdag skal jeg på kurs uttafor Oslo! Skal prøve å få pressa inn litt trening i løpet av helga uansett:)

Kanskje de har trimrom på kursstedet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det var en lang pause! Jeg har ikke oppdatert denne dagboka siden jeg har nå vært syk og ikke trent siden forrige søndag! Imorgen er det trening og jobb igjen og det bli herlig å få pumpa litt opp igjen. Er virkelig ikke glad i så lange treningspauser!!

Idag får samboern svar på om han får stilling! Det blir spennende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...