Gå til innhold

Trenger synspunkt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en garasje som blir brukt til oppbevaring av saker og ting. Bilen står ute på gata, forstå det den som kan.

Saken er det at i vår spurte ei venninne av meg om hun kunne få oppbevare sine nokså nye vinterdekk med dyre felger i min garasje. Jeg sa at det kunne hun, men jeg sa også at der ikke er lås på garasjen og at de sto der på eget ansvar. Hun plasserte derfor dekkene helt inners i garasjen, og jeg har igrunn ikke tenkt mer over disse dekkene. Nå kom hun for å hente dem og de er borte. Ingenting annet i garasjen er borte og det er jo selvfølgelig merkelig. Hun mener nå at jeg må erstatte disse dekkene, noe jeg ikke har råd til.

Hva bør jeg gjøre, er jeg moralskt forpliktet til å erstatte dem,hun visste jo at garasjen ikke kunne låses.

Anonym poster: 659e8821f367ddd07bbaf84c25594ad1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hun visste at garasjen var ulåst.

• Liker 1
Skrevet

Avtalen var at "de sto der på eget ansvar". Du hadde opplyst at det ikke var lås på døra. Juridisk sett kan hun da ikke kreve dekkene erstattet av deg.

Moralsk sett kan jeg ikke se at du har gjort noe galt. Hun var kjent med risikoen, som hun selv valgte å ta, og da blir det ikke rimelig at hun skal kunne velte tapet over på deg.

Gjest Surrehodet
Skrevet

Hmm kinkig den der.

Men er ikke noe annet borte fra garasjen?

Skrevet

Hmm kinkig den der.

Men er ikke noe annet borte fra garasjen?

Om du leser ts sitt innlegg på ny, vil du se at det der står:

" Ingenting annet i garasjen er borte".

Anonym poster: a7c7b2c1d2357e78c0c2bbe8d4254c6b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gitt faen og sagt sorry mac ikke mye jeg kan gjøre, vær glad du fikk ha de her enn utenfor hos se selv, da er de i det minste i topp stand til tyvene

Skrevet

Hun kan ikke kreve noe av deg ,så lenge du opplyste om at det ikke var lås på garagen, og sa at det var på eget ansvar.

Anonym poster: 99f371cd721d4f822197d52823f9055c

• Liker 1
Gjest Surrehodet
Skrevet

Om du leser ts sitt innlegg på ny, vil du se at det der står:

" Ingenting annet i garasjen er borte".

Ja jeg så det, det var egentlig mer en konstatering at ingenting annet var borte. Det er jo rart?

Skrevet (endret)

Ja jeg så det, det var egentlig mer en konstatering at ingenting annet var borte. Det er jo rart?

men resten var det sikkert bare skraphandleren som var intressert i

Endret av Kristian78
Skrevet

Nehei. Selvfølgelig skal ikke du legge ut for dekkene! Hun oppbevarte de på eget ansvar, vel vitende om at garasjen var ulåst.

• Liker 1
Skrevet

"Venninna" di har sikkert "stjelt" hjulene selv, og så krever hun erstatning for å få penger av deg. Enkel måte å tjene noen gryn på, med mindre du er lur nok til å la være å betale, da.

Var det ikke annet av verdi i garasjen, altså? Bare juggel?

• Liker 2
Skrevet

så lenge hun vet at det er på eget ansvar så får hun betale for nye dekk selv. ingen diskusjon engang.

• Liker 1
Skrevet

TS her,

he he må nok innrømme at jeg ikke eier de store verdiene. Bare juggel og en fryser full av mat.

Jeg tror ikke at hun har stjelt dem og skylder på meg. Jeg er frykteig lei meg for at dette skal ødelegge vennskapet. Jeg vil gjerne betale for dekka men har ikke råd.

Skrevet

TS her,

he he må nok innrømme at jeg ikke eier de store verdiene. Bare juggel og en fryser full av mat.

Jeg tror ikke at hun har stjelt dem og skylder på meg. Jeg er frykteig lei meg for at dette skal ødelegge vennskapet. Jeg vil gjerne betale for dekka men har ikke råd.

Hvilke argument bruker hun?

"Jeg vet at garasjen ikke var låst men du burde sørget for å låse den likevel."

Nei, hva?

• Liker 2
Skrevet

jaja konklusjon, hun har ingen rett til å kreve pengene, men du vil betale men har ikke råd, ta en ekstra jobb i en periode og vips så kan du betale henne, kos deg alle fornøyde

Anonym poster: 5809585a60195fdd0f922bc6c3b75190

• Liker 1
Skrevet

forstår ikke hvorfor du vil betale for dekkene engang? vis hun ville ha dekkene sine bedre sikret kunne hun leid et lager.

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg ville sagt til henne at jeg ikke hadde råd, desverre. Og jeg hadde opplyst henne om at hun satte de der på egen ansvar. Og så ville jeg hatt kjempe dårlig samvittighet..

Skrevet

Nei, det er da virkelig ikke din feil! Du gjorde henne en tjeneste, og du sa ifra at det ikke var lås. Du skal ikke betale! Det hadde jeg aldri gjort, ikke for å "redde vennskapet" en gang. Hadde ikke vært interessert i ett vennskap med noen som syns at det er logisk at du skal betale når du ga beskjed at det var på eget ansvar.

Men har en av dere sagt til noen andre at dekkene stod der? Er jo rart at bare de ble tatt.

• Liker 1
Skrevet

Du burde forresten forlangt penger av henne for at hun brukte din eiendom til lagerplass. Neida, men poenget er at i realiteten er det mer riktig at hun skal gi deg penger enn motsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...