Gå til innhold

Å bruke mndslinser utover 1 mnd.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ganske ny med linser, og har fått månedslinser. Lurer på om det er noe problem å drøye mnd i 4 dager, for å kunne bruke en ny linsepakke den første i mnd, istedenfor noen dager før mndslutt?

Anonym poster: b38263ddda56fdac3c5100ec63eb26cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det ville jeg gjort uten å tenke meg om.

Nå kommer det sikkert et hylekor om at "det blir bakterieutvikling" og "det er uhygenisk" etc etc etc, men 4 dager over tiden er ikke lenge. Jeg skjønner deg godt som ønsker å bytte linsene den 1. i måneden.

Jeg brukte linser hver eneste dag i mange år. Jeg var ganske ung og glemte OFTE å bytte linser med jevne mellomrom. Kun en eneste gang har jeg hatt problemer, men vi vet ikke om det var pga litt gammel linse eller noe rusk som kom på øyet mitt.

Endret av NewYorkNewYork
Skrevet

Det går vel bra, men begynner de ikke å bli ganske ekle å bruke da? Kjenner det er innmari deilig å bytte til nye etter 30 dager.

Anonym poster: d44f7b56faafc07d95a82c75de42ba28

Skrevet

Mulig, dette er første paret mitt, så de er ganske ubehagelige uansett. Eller, jeg kjenner igrunn ikke noe forskjell på denne ène dagen jeg har gått over.

Er jo ikke snakk om å gå veldig lenge, eller å gjøre det hele tiden. Det er snakk om 4 dager, for å forskyve "syklusen" slik at jeg kan få det til en vane å bytte den 1 i mnd :)

Ja, jeg kunne ringt optiker, men jeg fikk ikke tak i dem idag.

Skrevet

Det går nok helt fint altså, sånn hygiensk sett. Hvis det blir veldig ubehagelig, kan du kanskje bruke dagslinser de få dagene det snakk om frem til den første

Skrevet

Ser ikke problemet med det. Bruker månedslinser selv. Rent logisk vil en jo bruke linsene lengre enn en måned halvparten av tiden, siden det er mer enn 30 dager i flere av månedene. Du skal nok bruke linsene myyyyye lengre enn beregnet før det blir problemer av det.

Skrevet

Det går nok helt fint altså, sånn hygiensk sett. Hvis det blir veldig ubehagelig, kan du kanskje bruke dagslinser de få dagene det snakk om frem til den første

Dagslinser må jo bestilles, så det går nok ikke heller.

Ellers, jeg prøver. Går det ikke får jeg ta dem av. Jeg ser ikke så dårlig at jeg ikke kan gå uten i et par dager.

Man kan jo sove i dem, da går man jo over 30 DAGER uansett :)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg skifter sånn omtrent rundt samme dato når jeg husker det. Av og til blir det lenger enn en md., det går helt fint :)

Det jeg gjør hvis de blir ubehagelige under perioden er å ta en natt uten og putte dem i linsevæske. Så gode som nye, nesten ;)

Skrevet

Jeg tar dem av og putter dem i linsevæske hver natt uansett:) Godt å høre at det går bra.

Etter at optikeren skremte meg med amøber i springvannet som vil gjøre meg blind, og derfor må være helt tørr for vann på fingrene, er jeg blitt skeptisk til linser:p

Gjest Funky Punk
Skrevet

Bruker månedslinser og kan fint bruke de i et par mnd om gangen.

Ofte glemmer jeg å ta de av om kvelden og sover med dem også uten problemer

• Liker 1
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Optikern til en venninne ble "sjokkert" over hvor rene linsene hennes var etter en måned. Det kom nok av at hun vasket hendene før hun tok av og på linsene, og da vasket hun de relativt grundig, ikke en liten kattevask under springen i 2 sekunder. Linsevæsken skal også skiftes ut med jevne mellomrom? Daglig? Vet ikke helt jeg da, alltid brukt dagslinser. Orker ikke det styret, tørrere skal de være og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...