Gå til innhold

Slanker meg! (Yoghurtnøtter dumt?)


Tingeliten

Anbefalte innlegg

Hei! Holder på å slanke meg for tiden. Har pleid å spise omelett til frokost, frukt eller bær til lunsj og én posjon middag.

Det jeg lurer på er om det gjør noe dersom jeg spiser 10-12 yoghurtnøtter hver dag i løpet av slankingen? Jeg er en type som vil se resultater rask og er litt usikker på om noen yoghurtnøtter er dumt å ha med i sin såkalte "diett".

Hva tror du?

Endret av Tingeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ambitions

Alt handler om regnestykket kalorier inn vs kalorier ut. Nøtter har mye kalorier i seg, og trekket på yoghurtnøttene er sukker og fett..du må nesten finne ut hvor mye kal de inneholder og se om du har "plass" i dietten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig avhengig av kaloriinntaket ditt utenom disse nøttene.

For øvrig så har de cirka samme kalorimengde per 100 gram som for eksempel Smash har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller bare ha dem som kosegodt 1 gang i uka da? Så har du noe du kan se frem til også som en slags belønning?Jeg mener, du MÅ jo ikke ha dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det avhenger av resten av kalroiinntaket ditt. Sist jeg sjekket kaloriene på yoghurtnøtter, var det 600 kcal per 100 gram, altså mer enn i sjokolade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Skjønner etter det dere skriver at det avhenger mye av hvor mange kalorier jeg skal ha i dietten. Visste ikke at det var så usunt som en smashbar eller godteri. Bra dere fortalte meg dette :).

Kanskje jeg skal begrense det til én gang i uka, og heller ta en-to små ruter med mørk sjokolade dersom suget kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Youghurtnøtter er godteri som skal inntas i små mengder. Dumt å spise det hver dag, ja. Enten du er på slankern eller ikke.

Anonym poster: f8604013712648d51c32f67886924c44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er rundt 50 kcal i en nøtt :-P

Anonym poster: befa6abfe35f5bfb88c6e40d2f6c1487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er rundt 50 kcal i en nøtt :-P

Anonym poster: befa6abfe35f5bfb88c6e40d2f6c1487

Oii, da... :fnise: det var en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er rundt 50 kcal i en nøtt :-P

Anonym poster: befa6abfe35f5bfb88c6e40d2f6c1487

50 kcal pr. nørr var litt i overkant, men det er rundt 20 sist jeg sjekket (avhenger selvsagt på størrelsen på nøtten). Ellers er jeg enig i det de andre sier om at det er ikke er ett eneltelement som er avgjørende for om du havnet i energioverskudd eller ikke, men heller totalinntaket. Når det er sagt, inneholder disse nøttene ganske mye sukker i tillegg til fett (selv om det er såkalt sunt fett), så det kan kanskje være greit å begrense inntaket til én gang i uken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...