Gå til innhold

tips mot kronisk infeksjon i øret?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Januar 2011 fikk jeg en kraftig influensa, den verste noen sinne. Jeg var sengeliggende i ca 3 uker, og var hos legen fordi jeg måtte ha sykemelding. Jeg hadde langvarig feber og alle andre influensasymptomer, men også veldig vondt i det ene øret og en dott i det øret. Legen kikket inn i ørene men mente at det ikke var noen ørebetennelse. CRP'en var fin. Jeg ble frisk men føler ennå at jeg ikke har kommet meg. Jeg ble aldri kvitt dotten i øret og er mer slimete enn normalt i nesen og halsen. Og jeg har siden jan 2011 hatt unormalt mange runder med forkjølelser og noen bihulebetennelser (noe jeg aldri har hatt før som jeg kan huske).

Jeg har selvsagt vært flere ganger hos fastlegen, en annen allmennlege, MR, og to ØNH-spesialister, og de har alle ikke funnet noe og mener at det antakelig er en kronisk infeksjon i det indre øret. Og de sier at det må gå over av seg selv, fordi CRP'ene er fine så er det virus og virus kan man ikke gjøre noe med.

Når de alle kikket inn i øret så har de sagt at den ytre øregangen er rød og hoven, mens trommehinnen og det bak ser fint ut, ingen synlig væske bak trommehinnen. Det er et normalt trykk bak trommehinnen mener de, mens jeg syns at det kjennes feil ut (dotten). Men jeg er enig i at det kan være en infeksjon som har påvirket feks øretrompeten, fordi jeg kjenner at jeg er hoven og øm i den ytre øregangen (øregangen er mye trangere enn det andre øret og å putte inn en q-tips er smertefult), innimellom har jeg vondt lenger inn, innimellom koker halve ansiktet på den siden hvor det syke øret er (er da varm og knall rød, men ikke noen målbar feber), og innimellom har jeg vondt bak øret. Paracet hjelper da. Noen ganger er dotten så plagsom at jeg dagdrømmer om å stikke hull på trommehinnen, noe jeg selvsagt ikke skal gjøre.

Dotten varierer i styrke men er verst når jeg er forkjølet. Dette er ikke en allergisk reaksjon på noe mener legene. Jeg prøvde Nasonex (kortison) nesespray i fjor i 3 mnd, den fjernet dotten, men den ga meg så mye bivirkninger at det var ubehagelig uansett. Nesespray med saltvann hjalp i noen uker, men så ble jeg antakelig "immun" mot den fordi den hjelper ikke lenger nå selv om jeg tok en pause. Vanlige nesespray funker ikke, og de kan man uansett ikke bruker i mer enn 14 dager. Hørselen er litt redusert på det øret, noe audiografen har bekreftet når hun sammenlignet med tidligere tester. Innimellom får jeg leamus eller noe sånt inni øret, en plagsom vibrering som jeg både hører og kjenner, og den kommer hver gang jeg legger meg på siden i senga med det friske øret nedpå puta.

Noen andre som har det slik? Tips til å bli kvitt dette? Legene gjør jo ingenting for meg lenger og jeg vil ikke gå slik til evig tid. Er lei både dotten og slimet.

Anonym poster: 6ca2eb587444fa7d947b55948a7a54ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Kunne du hatt nytte av Terra Cortril øredråper? Den har antbiotika i seg og virker lokalt i øret. Spør dem om det om du ikke har prøvd?

Ingen??

Skrevet

Men antibiotika fungerer jo ikke på virus og legene mener at det er virus jeg har, antibiotika fungerer bare på bakterier. Men takk for tipset :)

Skrevet

Jeg hadde mellomørebetennelse eller hva det nå hette og skylte ut øret hos en spesialist, etter det og at jeg begynte på basiske mineraler(kalsium,magnesium d vitamin) har det aldri kommet tilbake, holdt på å bli gal da jeg hadde det over et år. Han spesialisten holdt til i Tullingsgate såvidt jeg husker.

Skrevet

må også nevne at før ham var jeg hos en annen spesialist som sa han ikke kunne gjøre noe, han i Tullinsgate visste hva han drev med, men husker dessverre ikke navnet da dette er seks år siden.

Skrevet

Jeg har ikke væske i mellomøret så legene sier at det ikke er en betennelse der. Jeg tar div mineraler og vitaminer hver dag, blant annet magnesium men kan jo prøve kalsium og. Jeg bor nordpå, ikke i Oslo, og har ikke rå til å reise mye for behandling man ikke får dekket. Får vel neppe dekket reise til spesialisten du nevner? Men takk for hjelpen!

Skrevet

Nei kanskje det er forskjell på mellomøret og indre øret ja, bare syns det er veldig forskjell på leger og spesialister også. Noen er bare så flinke, mens andre bare prakker på en masse resepter som ikke hjelper. Blir langt å reise til oslo ja....Håper du får hjelp, jeg holdt som sagt på å bli helt gal av det så jeg vet det er plagsomt. Lykke til!!!

Skrevet

Takk takk ;) Er enig med deg, det er veldig forskjell på spesialister og leger, noen vet hva de gjør og andre har ikke peiling. Jeg holder på å bli gal selv i blant, dagdrømmer jo om å stikke hull på trommehinna :fnise: Kanskje jeg skal spørre lommelegen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...