Gå til innhold

Brystsmerter etter alkoholinntak

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg er ute og drikker, så er alt fint etter 3-4 drinker. Så kommer det til ett punkt hvor jeg får skikkelig vondt i brystet og skuldrene. Det er faktisk veldig sterke smerter, ganske skremmende til tider. Disse smertene kan vare ca 20-40 minutter. Jeg forsetter å drikke og etterhvert er smertene borte. Dette skjer hver eneste gang jeg drikker, uavhengig av hva jeg drikker av alkohol. Jeg har prøvd å googlet det, men finner ikke ut hva det kan være..

Noen som har hørt om lignende før?

Anonym poster: 5f01cd73f2b6513c84c93f338e3e8125

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pankreatitt? Det er vel noe helst eldre drankere uvikler, men jeg har det selv om jeg ikke drikker. Alkohol kan føre til akutte smerteanfall, og kan være farlig slik jeg har forstått det.

Smertene av dette stråler ofte ut i ryggen, og mange får en trang til å bevege seg. Først legger man seg på magen, så går ikke det, og man setter seg opp, men det går heller ikke og så videre.

Det trenger ikke å være noe slikt, men akkurat dette ville jeg tatt alvorlig hvis jeg var deg, og få deg sjekket av lege. Man skal ha respekt for alkohol, det er hardt for kroppen. Får man smerter når man drikker, kan det tyde på at noe er veldig galt. Kanskje like greit å ikke drikke mer inntil en lege har sett på deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...