Gå til innhold

Steiner eller montessorri skole?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ts her

Sønnen min har ingen diagnose, han er flink i alt og har vært tidlig ute med språk,motorikk+++ Grunnen til at jeg ville velge montessorri eller steinerskole er fordi han inke trives så godt i barnehagen. Først nå det siste halvåret har det gått greit....

Montessorri virker veldig spennende med heldagsskole, ingen lekser, en times fysisk aktivitet og ikke mindt læringsmetodene deres. Det er også et pluss med mindre klasser, da han ikke er så glad i store forsamlinger( han liker seg best i barnehagen tidlig på dagen når ikke alle er kommet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk aldri hjelp når jeg gikk på offentlig skole. Det var først på Steiner at lærerne skjønte at jeg hadde store vansker med konsentrasjon, dysleksi osv. Men det varierer nok fra skole til skole, og muligens fra lærer til lærer.

Dette varierer veldig fra skole til skole, ja, så har man en spesiell diagnose så ville jeg ha undersøkt hver enkelt skole, og hva de kan tilby barnet ditt, heller enn å gå etter bare pedagogikk. Ettersom Montesorri og Steiner er litt flinkere til å tilrettelegge for hvert enkelt barn så er det mulig at de også er flinkere til å oppdage og tilrettelegge for "enkle" lærevansker. Barn med sterk ADHD eller autisme tror jeg ville hatt det vanskeligere på slike skoler (men dette er bare mitt inntrykk, og vil igjen variere fra skole til skole).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...