pusla Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 (endret) I dag hadde vi roastbeef (varm) til middag og den var ikke så veldig god. Den var litt seig og trå. Det ble igjen endel kjøtt og nå lurer vi på om det nytter å lage noe godt av dette. Hvis vi lager stroganoff og lar kjøttet koke en stund, vil det da kunne bli mørere og godt, eller vil det bli mer tyggegummi? Jeg merker jeg er litt grønn her Endret 24. november 2012 av pusla
AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Jeg ville forsøkt å lage en langtidsstekt gryte av kjøttet. Brunede småløk og sopp, evt også rotgrønnsaker som gulrot og selleri, og gjerne feks frisk timian, rødvin og litt balsamico eller sherryeddik. Gi et raskt oppkok, og sett i stekeovnen ved lav varme, rundt 120 grader, i 4-5 timer. Sjekk om kjøttet er mørt og faller fra hverandre, hvis ikke lar du det stå en time til. Så siler du fra væsken, koker den inn slik at smaken konsentreres, og justerer med salt, pepper, (brunt) sukker og friskpresset sitron til smaken er der du vil ha den. Bland så alt sammen igjen, og server med hjemmelaget potetmos og persilledryss. Anonym poster: c129c19af81ffd625ca3e616696c24a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå