Gå til innhold

Pene gutter/menn

Fremhevede innlegg

Gjest energibånd
Skrevet

Ekskjæresten min ble ofte sjekket opp og fikk mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, men jeg stolte på ham og det vi hadde, så jeg følte meg ikke truet og syns faktisk det var vittig at han ble sjekket opp så ofte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tror de fleste er helt imot utroskap enten de er pene eller ikke. Men jeg tror at enkelte som ikke er vant til å få oppmerksomhet kan bli mer smigret når de endelig får det enn enkelte som er vant til å få mye oppmerksomhet.

Ja, det finnes alltid unntak.

Men de fleste som er utro er altså de som har gode muligheter til å være det. Og det er de som får mye oppmerksomhet.

Skrevet

Ekskjæresten min ble ofte sjekket opp og fikk mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, men jeg stolte på ham og det vi hadde, så jeg følte meg ikke truet og syns faktisk det var vittig at han ble sjekket opp så ofte.

Og du vet da at han aldri var utro fordi at ...?

Gjest energibånd
Skrevet

Og du vet da at han aldri var utro fordi at ...?

Jeg stolte på det han fortalte meg, og jeg tror ikke han var utro. Jeg ble sjekket opp selv også, men jeg var jo heller aldri utro.

Skrevet

Jeg stolte på det han fortalte meg, og jeg tror ikke han var utro. Jeg ble sjekket opp selv også, men jeg var jo heller aldri utro.

Ja, man må jo forsåvidt bare bestemme seg for å stole på den andre parten hvis det skal kunne fungere.

Skrevet

Vi mennesker har ingen radar som forteller oss hvordan en person er. Vi ser utseende først og så bruker vi fantasiene vår til å tenke oss hvordan han er. De fleste vil se en kjekk mann og med en gang tilegne han alle de fantastiske egenskapene vi ønsker at en mann skal ha. Så vil utseende falme etterhvert som man innser at han er en idiot, hvis han er det.. hvis ikke så vil han ha enda mer draget.

Sånn er det bare.. desverre for de som ikke er så kjekke..

Heldigvis for alle oss som ikke er høye og mørke varer denne effekten usedvanlig kort tid. Det hjelper ikke å være kjekk på byen, det som teller er å være vittig og kunne prate for seg. Uansett hvor kjekk en fyr er vil det være turn-off hvis han viser seg å være en awkvard kar uten sosiale antenner! Å være kjekk gir en litt lettere inngang til kvinner, men heller ikke noe mer!

• Liker 2
Skrevet

Heldigvis for alle oss som ikke er høye og mørke varer denne effekten usedvanlig kort tid. Det hjelper ikke å være kjekk på byen, det som teller er å være vittig og kunne prate for seg. Uansett hvor kjekk en fyr er vil det være turn-off hvis han viser seg å være en awkvard kar uten sosiale antenner! Å være kjekk gir en litt lettere inngang til kvinner, men heller ikke noe mer!

Jeg er mørk, men ikke høy. Er jeg sånn passe da eller? :)

Anonym poster: a2aa0e715c2fb862c22fe1ec23521978

Skrevet

Jeg er mørk, men ikke høy. Er jeg sånn passe da eller? :)

Anonym poster: a2aa0e715c2fb862c22fe1ec23521978

TJA!

Skrevet

Ja, det finnes alltid unntak.

Men de fleste som er utro er altså de som har gode muligheter til å være det. Og det er de som får mye oppmerksomhet.

Men vi snakker her om utseende ikke om oppmerksomhet i seg selv. Kjekke/pene mennesker. Leste du gårsdagens VG helg eller hva det nå heter det magasinet som følger med? Der var det om utroskap og hvorfor det skjer. Oppmerksomhet er en ting, men det har ingenting med personens utseende å gjøre.

Skrevet

Nettopp! Heldigvis! :) Jeg har i alle mine år som daterådgiver både på hobbynivå og nå som profesjonell sett at det er verre å treffe noen for de høye mørke enn det er for noen andre. De har mye mer å bevise når det kommer til personlighet når man skal inn i noe seriøst med dem.

Skrevet

Men vi snakker her om utseende ikke om oppmerksomhet i seg selv. Kjekke/pene mennesker. Leste du gårsdagens VG helg eller hva det nå heter det magasinet som følger med? Der var det om utroskap og hvorfor det skjer. Oppmerksomhet er en ting, men det har ingenting med personens utseende å gjøre.

Nei, jeg har ikke lest dette. Men det sier seg selv at utseendet betyr mye når det gjelder å få oppmerksomhet; og da spesielt når det gjelder dere kvinner.

Vi mannfolk må typisk jobbe mer for å få oppmerksomhet.

Men i begge tilfeller (kjønn) må man være utadvendt.

Skrevet

Nei, jeg har ikke lest dette. Men det sier seg selv at utseendet betyr mye når det gjelder å få oppmerksomhet;

Nei det sier seg faktisk ikke av seg selv.. Det er faktisk ikke slik det er, selv om DU ser det på den måten. Når man treffer noen i virkeligheten er sjarm og utstråling mye mer betydningsfullt enn utseende. På en nettdating side er det kun utseende som vekker oppmerksomheten hvis bilde er der,hvis ikke så er det personlighet der også.

Det er på tide at du inser at verden der ute forandrer seg selv om du står fast i din lille boble!

Skrevet

Nei, jeg har ikke lest dette. Men det sier seg selv at utseendet betyr mye når det gjelder å få oppmerksomhet; og da spesielt når det gjelder dere kvinner.

Hæ? Det er da mye viktigere for menn at kvinnen er pen enn motsatt? Kvinner fokuserer mer på menns status og social skills, mens menn fokuserer mer på kvinnens utseende. Dette er da allmenn kjent?

Anonym poster: 447d5b8e036339a0db6e68b3d8d0321b

Skrevet

Nei det sier seg faktisk ikke av seg selv.. Det er faktisk ikke slik det er, selv om DU ser det på den måten. Når man treffer noen i virkeligheten er sjarm og utstråling mye mer betydningsfullt enn utseende. På en nettdating side er det kun utseende som vekker oppmerksomheten hvis bilde er der,hvis ikke så er det personlighet der også.

Det er på tide at du inser at verden der ute forandrer seg selv om du står fast i din lille boble!

Av en eller annen merkelig grunn så klippet du bort det jeg skrev om å være utadvendt :klo:

Fordi dette er nemlig det samme som å ha såkalt sjarm og utstråling som du sier det.

Skrevet

Hæ? Det er da mye viktigere for menn at kvinnen er pen enn motsatt? Kvinner fokuserer mer på menns status og social skills, mens menn fokuserer mer på kvinnens utseende. Dette er da allmenn kjent?

Ja, du misforsto meg. Det jeg mente er at kvinners utseende er viktig for at de skal få oppmerksomhet.

Skrevet

Fordi dette er nemlig det samme som å ha såkalt sjarm og utstråling som du sier det.

At en person er utadvent betyr ikke at personen automatisk har sjarm og utstråling. Å være utadvent betyr at man ikke har noe i mot å ta kontakt med mennesker og at man deler mer av seg selv. Ingen av disse tingene tilsier at man skal ha sjarm og utstråling, noen utadvente mennesker har faktisk det motsatte og er usjarmerende og eier ikke utstråling i det hele tatt.

Så DERFOR klippet jeg vekk den biten du hadde om utadvente mennesker.

Skrevet

Ja, du misforsto meg. Det jeg mente er at kvinners utseende er viktig for at de skal få oppmerksomhet.

Det stemmer heller ikke.. sjarm og utstråling teller også DER i lik grad med et pent utseende. Hvis det kommer en kvinner gående som har stor tro på seg selv, kler seg bra og smiler selv om hun ikke ser ut som en modell så vil hun få mer oppmerksomhet enn en kvinne som ser ut som en modell men som ikke har utstråling.

Skrevet

At en person er utadvent betyr ikke at personen automatisk har sjarm og utstråling. Å være utadvent betyr at man ikke har noe i mot å ta kontakt med mennesker og at man deler mer av seg selv. Ingen av disse tingene tilsier at man skal ha sjarm og utstråling, noen utadvente mennesker har faktisk det motsatte og er usjarmerende og eier ikke utstråling i det hele tatt.

Så DERFOR klippet jeg vekk den biten du hadde om utadvente mennesker.

Det stemmer heller ikke.. sjarm og utstråling teller også DER i lik grad med et pent utseende. Hvis det kommer en kvinner gående som har stor tro på seg selv, kler seg bra og smiler selv om hun ikke ser ut som en modell så vil hun få mer oppmerksomhet enn en kvinne som ser ut som en modell men som ikke har utstråling.

Ja, jeg er enig med deg i at mange som er utadvendte ikke har verken sjarm eller utstråling.

Men man må allikevel være utadvendt for å få fram den sjarm og utstråling man har.

Kan ikke stå lydløs borti en krok og sjarmere noen.

Men med et veldig bra utseende så kan man allikevel få litt gratis.

Skrevet

Ja, jeg er enig med deg i at mange som er utadvendte ikke har verken sjarm eller utstråling.

Men man må allikevel være utadvendt for å få fram den sjarm og utstråling man har.

Kan ikke stå lydløs borti en krok og sjarmere noen.

Men med et veldig bra utseende så kan man allikevel få litt gratis.

Ro ro til fiskekjær ;) Kan du ikke bare innrømme at jeg kanskje har rett når jeg sier at pene mennesker ikke trenger å mer oppmerksomhet enn andre mennesker?

At man får litt gratis betyr ikke at man får mer gratis enn en person som har utstråling og sjarm.

En totalpakke er tingen. Man er utadvent og har sjarm og utstråling. Er man pen i tillegg har man vunnet i lotto, men det er ikke en nødvendighet for å dra damer eller menn :)

Skrevet

Før i tiden var det nok veldig sånn ja, men nå så synes jeg egentlig kvinnene har blitt mer og mer utseendefokuserte de også. Det henger vel kanskje med at de nå faktisk klarer å tjene sine egne penger? Det er jo tross alt flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Så det sier jo sitt.

Anonym poster: 3e42fa9337f498a78f58c4dd8097a059

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...