AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Jeg skal ut på tur alene for første gang, og sitter her med masse tanker. Hva gjør man når man er alene på ferie? Jeg skal være borte i to uker. Dagtid er ikke noe problem, den kommer jeg nok til å tilbringe på stranda og jeg har masse å lese på. Men jeg merker at jeg er litt bekymret for kveldstid, jeg er ikke typen til å sitte alene på restaurant og spise. Jeg er veldig sosial, men synes det er litt skummelt. Er litt redd for at jeg skal kjede meg skikkelig. Fortell gjerne om første gang du var ute og reiste alene, helst solskinnshistorier Anonym poster: bee5cf33cbf5d153f4b66985db798d93
Anglofil Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Jeg var alene i Tyrkia på strandferie i to uker i oktober. Jeg storkoste meg! Om kvelden spiste jeg på en av hotellets restauranter, satte meg litt i baren, tok meg kanskje en drink eller to, fant en god bok og leste litt. Ellers ble det til at jeg var mest på rommet, hadde med pc så jeg så gjerne en tv-serie eller film (gratis internett på rommet). Leste også massevis av bøker. Mvh Yvonne
elvital Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Jeg var på et par turer i våres alene, riktignok bare en uke på det meste da, men jeg likte det veldig godt. Kunne gjøre akkurat hva jeg ville, når jeg ville :D Slippe å ta hensyn til andre ift mat osv. På dagen kjøpte jeg gjerne bare noe enkel mat i butikken eller en kafé, og så tok jeg med meg et blad når jeg gikk ut på restaurant på kvelden. Etter middag var jeg gjerne så sliten at jeg bare dro tilbake til hotellet, leste mer blad/så på film på tvn/sov. Det her kommer til å gå kjempe fint, høres skikkelig deilig ut! Og du har alltid mulighet til å treffe på andre om du er åpen for det/kjeder deg litt en dag
Ego Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Har riktignok ikke vært på solferie alene (ennå - det kommer snart), men har vært to uker i England. Fantastisk opplevelse! Ta gjerne med en bok når du går ut for å spise, i tilfelle det skulle føles rart å bare følge med på livet rundt. Det er som regel også veldig greit å komme i kontakt med folk. Kos deg (misunnelig? jeg? ikke i det heeeeele tatt... *snufs*)
Knirke Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Første gang jeg reiste alene (til Spania) var jeg riktignok en pyse av dimensjoner. Var ikke forberedt på at ingen snakket engelsk, og det var vanskelig å komme seg dit man skulle. Om kveldene satt jeg på hotellrommet og kviet meg for å gå ut og kjøpe mat. Det er 5 år siden nå, og nå backpacker jeg alene i Sørøst-Asia. Deilig å kunne bestemme alt selv, men det hender det blir litt kjedelig, ja. Jeg melder meg på organiserte turer underveis, både for å treffe mennesker (som man rekker å bli ordentlig kjent med) og for å få sett mest mulig
Taste of Slow Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Hei, jeg har reist mange turer på egen hånd, men sjeldent vært så lenge som uker på samme sted. Jeg har reist opp til to mnd på egen hånd - og det går helt fint! Det å gå ut å spise på egen hånd blir en vane, og forhåpentligvis noe du lærer deg å sette pris på å gjøre på egen hånd. Du kan velge restaurant selv, du kan lese en bok, du kan ha med pc - eller du kan titte på folk Det er også vanligvis enkelt å komme i kontakt med folk - jeg velger ofte typiske backpacker hostel når jeg er selskapssyk. Dersom du har lyst å komme i kontakt med lokale eller andre reisende der du er på tur anbefaler jeg Couchsurfing - der er det medlemmer fra hele verden som er interessert i å møte nye venner fra hele verden! Lykke til - kos deg på tur!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Ikke noe problem å reise alene. Min første reise alene reiste jeg til Thailand for 4 uker. Traff en søt jente på en bar der nede og hun ble med meg rundt på resten av reisen. Hun kunne det lokale språket og guidet meg rundt på de mest fantastiske plassene og introduserte meg for riktig god thaimat. Vi hadde også mye god sex sammen, så det var jo også et ekstra pluss. Du kunne kanskje truffet noen lokale menn på feriestedet som kunne vist deg rundt? Anonym poster: 936ef9f293d3406515864fd689afe813
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå