Gå til innhold

Hvor mye mandler er ok daglig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på slanker'n, men syns mandler er godt som mellommåltid. Fant ut at det hadde hele 629 kalorier pr hundre gram. Jeg har ingen vekt, så vet ikke hvor mange gram jeg spiser, men i går spiste jeg altså 12 stk mandler.

Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ta 20 gram som et mellommåltid. Eller 20 g oppi skyren :-) En mandel er ca 1 gram.

Anonym poster: 711bdf379fd18814de64c7a4aa13100c

Skrevet

8 mandler er 105 kalorier. Så kommer det an på hvor mye du spiser resten av dagen.

Skrevet

Helt meningsløst spørsmål. Det blir som å spørre hvor langt er et tau.

Det hele avhenger jo av dette konkrete tilfellet. Når vi ikke vet hvor mye du ellers spiser, og hvor mange kalorier du ideelt sett bør ligge på pr dag, er det fullstendig umulig å si hvor mange mandler som er ok. :P

Anonym poster: f2285c69f519defe48f32463702701b6

Skrevet

Helt meningsløst spørsmål. Det blir som å spørre hvor langt er et tau.

Det hele avhenger jo av dette konkrete tilfellet. Når vi ikke vet hvor mye du ellers spiser, og hvor mange kalorier du ideelt sett bør ligge på pr dag, er det fullstendig umulig å si hvor mange mandler som er ok. :P

Anonym poster: f2285c69f519defe48f32463702701b6

Jeg skrev jo at jeg ikke hadde vekt, og derfor ikke visste hvor mange gram X stk mandler er. Ergo, kunne jeg tenke meg å få en viss pekepinn på akkurat det, noe jeg har fått fra to andre her.

Selvfølgelig vet jeg at det er det totale kalori-inntaket som er det viktige.

:P :P :P :P :P :P tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...