Gjest Susanne Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Hei. Jeg er ei jente på 20 år. Den siste tiden har jeg merket meg en kul i mitt høyre bryst. Den er ikke så stor.. eller kanskje på størrelse med en druer (av den minste sorten, altså). Fikk selvfølgelig panikk første gang jeg merket den, og Googla meg rett og slett panisk. Men samtidig slo jeg meg til ro med at brystkreft ikke er så vanlig i så ung alder, og at det mest sannsynlig bare var noe uskyldig. Den tanken ble forsterket av at kulen forsvant. Tenkte ikke mer over det. For noen dager siden var den der igjen! På samme sted, og i ca samme størrelse. Den er litt øm, på en måte. Så slo det meg at det kan ha sammenheng med at jeg snart skal ha mensen...? Forrige gang husker jeg ikke når den var der. Men skal ha mensen på mandag, og kulen kom vel tilbake for ca 1 uke siden. Nå har den blitt mindre og mindre bare siden i går, og er ikke om lengre. Jeg er helt panisk. Nesten dødsangst jo har virkelig ikke tid til p bekymre meg over dette nå midt i eksamenslesingen. Hva tror dere?? Noen som ka hjelpe litt...? Skal forøvrig til legen på mandag, men det er for noe annet. Kan jeg likevel spørre? Og hva visst kulen er helt borte?? Trenger litt råd og tanker fra dere..
Gjest 10ne Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Jeg er sikker på at det ikke er kreft. Kjenner ca 4 stk som hadde akkurat samme problem som deg, men det var godartet Slapp helt av.
Ruth Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Det der tror jeg du kan ta helt med ro, brystet er fullt av kjertler og av og til kan en hovne opp, spesielt like før mensen. Man kan også få cyster og i noen tilfeller kan det sette seg betennelser i dem. Det er helt ufarlig, men veldig ubehagelig. Snakk med legen din på mandag uansett.
Gjest Susanne Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 Men er det ikke da litt rart at det er på akkurat samme sted? Får ikke helt til å slutte å tenke på det her, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2012 #5 Skrevet 24. november 2012 Men er det ikke da litt rart at det er på akkurat samme sted? Får ikke helt til å slutte å tenke på det her, jeg. Jeg har en bitteliten kul langt oppe i det ene brystet. Vanligvis pleier sånne å dukke opp rett før mensen. Men den kulen har jeg kjent ofte i ca et par måneder nå (var hos lege i midten av september). Legen trodde det bare var en kjertel. Men jeg ble sendt til mammografi og ultralyd allikevel. Legen fant ingenting. Det var flere kjertler der, og det var nok en av de jeg kjente sa han. Jeg kjenner fortsatt kulen. Var redd for at den er så langt oppe at den ikke ble med på mammografien, men den gjorde nok det. Chatet med noen i kreftforeningen som mente at når brystet var blitt undersøkt, og de ikke fant noe, så var det ikke noe galt. Jeg er også ung, men jeg har hørt om folk som er yngre enn meg som har fått brystkreft. Men jeg slår meg til ro med at det ikke er noe galt. Skal sjekke selv mer, og kontakte lege om det tar veldig lang tid før kulen er vekk... Når en kul er øm, er det et tegn på at det ikke er noe farlig. Min var jo det, så jeg forsto egentlig at det ikke var kreft. Men når jeg kjente den så lenge, lurte jeg... Og den var ikke øm hele tiden. Den blir jo øm når jeg driver og kjenner.. Det gjorde meg mer usikker igjen. Hvis du fortsatt kjenner kulen på mandag, så bør du nevne kulen! Greit å få det sjekket, selv om du tror det er noe som kommer rett før mensen.
Gjest susannbr Skrevet 24. november 2012 #6 Skrevet 24. november 2012 Jeg som startet tråden. Var litt pingle Men synes det er så rart at det kommer og går. Nå kjenner jeg nesten ingenting av den lengre. Og jeg har jo ikke fått mensen enda?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå