Gå til innhold

Loff i barnehagen


Batteri

Anbefalte innlegg

Barnehagen tok opp med meg at de syns synd på datteren min, som fikk grov skive med makrell i tomat nesten hver dag. De fåreslo blandt annet syltetøy og prim (?)

Jeg syns det var rart at de kunne legge seg opp i våre rutiner og vaner sånn.. Vi hadde selvsagt en god grunn, og det var at jenta vår spiste ikke noe annet pålegg enn makrell i tomat! Dessuten er det da mye sunnere enn syltetøy og prim. Alt barnehagen legger seg opp i!

Anonym poster: fe63df5484f8909f29dcd9707fe855a4

Hva spiste hun i barnehagen til lunsj da?

Anonym poster: 5761e322b8cbfec8d7054344b265ad13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Små barn trenger svært lite fiber i forhold til voksne, så loff en gang i blant er virkelig ikke et problem. Ost er da helt ok, får i seg kalsium:) En del barn er svært kresne i perioder også, og da gjør man hva man kan for å få i dem litt mat.

Anonym poster: 05323b722d5174a4cb492cd01c005774

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mandalas

Da min jente gikk i bhg fikk jeg beskjed fra bhg flere ganger om at vi måtte sende med loff eller annet lysere brød. Når jeg sendte med grovbrød, så spiste ikke datteren min noe. Så tja, kan være mange grunner til at barnet har loff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i mange ulike barnehager, og ingen av de har noen gang tatt opp dårlig kosthold med enkeltforeldre.

Vi har en gang fått beskjed om å ha litt mer variert pålegg på skivene til poden vår, samt at vi en gang fikk beskjed om at skivene var for store. Så det er noen barnehager som legger seg oppi det.

Anonym poster: d2f6b1df9166fc5b23d3e9162d0f25e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...