Gå til innhold

Å ukependle Oslo-Elverum - noen som har innspill?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg la denne først på Generell debatt, men prøver istedet her inne.

Mannen min har fått tilbud om et spennende prosjekt på jobben, men det skal foregå i Elverum og vi bor i Oslo. Antakelig er det snakk om varighet ut neste år, kanskje noe kortere hvis det blir ferdig før.

Er det noen av dere som erfaring med å ukependle denne strekningen? Altså kjøre bil eller buss opp fra Oslo til Elverum mandag morgen og tilbake igjen fredag ettermiddag? Hvordan er trafikken? Er det mye forsinkelser på bussene?

Det er selvfølgelig lenger enn vi skulle ønske, men det gjelder et veldig spennende prosjekt. Vi prøver derfor å bestemme oss for om det er praktisk gjennomførtbart og ønskelig. Økonomien med tanke på hybel på Elverum er ikke noe problem. Vi har ikke barn.

Setter stor pris på råd! Per i dag er det kanskje bil og ikke buss som virker mest aktuelt.

Anonym poster: c3bea4206de25484f012270bb005b7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trafikken går vel hovedsakelig andre veien, flere som pendler til Oslo enn ut av Oslo. Det går busser direkte til Elverum. Er han ikke avhengig av bil i Elverum, ville jeg satset på buss, dårlige parkeringsmuligheter i Elverum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er dårlige parkeringsmuligheter i Elverum, med mindre det er skjedd noe drastisk de siste to årene.

Og kollektivtrafikken i Elverum er jo elendig, så er veldig praktisk med bil i Elverum.

Er mer trafikk motsatt vei ja, så tror ikke det blir store problemer med trafikken fram og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satset på buss! Det tar to timer (elverumsekspressen), og jeg har aldri opplevd noen forsinkelser der :)

Anonym poster: 643f06c390891c334f2e8d42a5c24b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor på Elverum prosjektet skal kjøres fra, da. For Elverum er en stor kommune, og kollektivtilbudet rimelig dårlig når man beveger seg et lite stykke vekk fra Leiret...

Anonym poster: 8d2b72b733d203f049dba45a5671e9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...