charactouy Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Hvor lenge er hardkokte egg, med skallet på, holdbare i kjøleskap?
Hapa Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 De holder seg fint i 3-4 dager i hvertfall, har aldri prøvd lenger enn det.
kalinka85 Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Jeg skreller de etter å ha avkjølt en halvtime i iskaldt vann. Oppbevarer de 1-2 dager i tett boks, eks tupperware. Ved å ta skallet med en gang unngår man den mørkegrønne ringen mellom plomme og hvite. Det er jo ikke særlig delikat.
charactouy Skrevet 27. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2012 (endret) Vel, nå var saken den at jeg fant et par avglemte hardkokte egg med skall i kjøleskapet da (4-5 dager gamle da jeg skrev posten) - som jeg fikk veldig lyst å spise. Takk for det nyttige første svaret - men siden eggene da allerede var 5-6 dager gamle, så ble de rett og slett kassert. Jeg har ikke tid til å bli dårlig i magen (Og den grønne ringen har aldri plaget meg - udelikat mat er også mat.) Endret 27. november 2012 av charactouy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå