Gå til innhold

Kastet opp med vilje..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kastet nettopp opp det jeg hadde spist med vilje. Har lenge (1 år) vært ekstremt ufornøyd med kroppen min, men tro meg, har gjort noe med det. Gikk ned 8 kilo, men nå som de har kommet tilbake er jeg ekstemt deprimert igjen og dette er egentlig bare andre gangen jeg har gjort dette... den første gangen er 3 år siden. Vet ikke hva jeg tenkte.. hadde nettopp fråtset i meg masse unødvendige ting og visste at uansett hvor mye jeg kommer til å trene i dag så kommer ikke kaloriene til å gå bort, så da virket dette som en bra løsning. Noe det selvfølgelig ikke er.

Burde jeg ta dette opp med noen? Eller er det ikke så veldig alvorlig siden det bare var denne gangen? Å snakke med foreldrene mine er helt uaktuelt, men det er en helsesøster på skolen som jeg pleide å snakke med før.

Anonym poster: 54d2ca2e4408c40a3b24bf04f4f008e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne tråden blir nok stengt, men du må gjerne sende meg en PM hvis du vil snakke med noen. Jeg hadde bulimi i 5 år, så vet en del om det.

Skrevet

Slutt med det med en gang før det er for sent! Bestevenninna mi (og flere andre venner) har slitt med bulimi i flere år, og hun har mistet 3-4 tenner på grunn av magesyra, hun har konstant vondt i halsen, kaster opp blod, har ødelagt hele kroppen sin på grunn av oppkast. Det blir bare verre og verre jo flere ganger du kaster opp. Å kaste opp er ikke godt for NOE. Ta kontakt med fastlegen din. Du må få hjelp før du utvikler bulimi. Vær så snill kjære deg. Slutt mens du enda kan! Bestevenninna mi hadde gjort HVA SOM HELST for å skru tilbake tiden og ta et annet valg enn det hun gjorde da hun valgte å stikke fingrene i halsen.

Anonym poster: fa64afd2f3a314edad18c1ce81873c58

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som bulimi. Det er ikke bra. Si ifra til legen til! Han/hun kan hjelpe deg før det går for langt.

Skrevet

Du har "tråkket over streken" og faktisk kastet opp.... Den "streken" blir mindre og mindre synlig for hver gang du gjør det, slik at det virker som en "lett" løsning å kaste opp etterhvert..

JA!!! Du bør ta kontakt med noen som kan hjelpe deg, eller noen som kan hjelpe deg å be om hjelp! Helsesøster kan være en veldig god start, spesielt ettersom du kjenner henne fra før.

Anbefaler deg å være HELT ÆRLIG om hvordan dette er for deg, ikke pakk det inn. Vet hvor vanskelig det er, derfor jeg skriver det!

Dette er en skummel, og ikke-frisk tankemåte..... Og ja, det virker som en lett løsning, men plutselig uten at du merker endringen kan dette overta hele livet ditt, slik at den "fin løsningen" plutselig er et altoppslukende problem..

Masse lykke til!! *klem*

Skrevet

Ja, du burde snakke med noen. Det tar ikke lange tida med oppkast før du ikke greier å snu.

Skrevet

Som AB sier gir bulimi mange PERMANENTE helseskader, du kommer til å angre så hardt du aner ikke.

Det er ikke verdt å måtte mates gjennom et rør til magen din resten av livet for å se litt bedre ut i ungdommen din. Ei å miste alle tennene dine i en tidlig alder, hvem synes vel råtne tenner er mer attraktivt enn noen ekstra kilo uansett?

Se for deg konstant overhvelmende smerte i tennene dine og konstante brekkninger resten av livet ditt bare pga. noen kilo du kan miste litt tregere ved forbedret diett og litt trening. Det er ikke mye som skal til for å gå ned i vekt om du absolutt vil det, det tar bare litt tid, snareveien er ikke verdt det for alt i livet.

Skrevet (endret)

Kjære Trådstarter

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Jeg vil også anbefale deg å ta kontakt med helsesøster på skolen - du kan finne god støtte der.

Vennlig hilsen ninuska_, mod

Endret av ninuska_
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...