sommerbrud04 Skrevet 5. mars 2004 #1 Skrevet 5. mars 2004 hei! skal ut å reise i 8 mnd i september vi skal blant annet til Mexico, noen som har vært der? Hvilke steder bør vi besøke og hva bør vi holde oss unna? Noen som kan anbefale noen andre land i mellom/sør-amerika?
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2004 #2 Skrevet 5. mars 2004 Jeg har vært i Mexico! Flott land! Hvor skal du da? Vi startet i Mexico City. En stor, bråkete, kaotisk, sjarmerende og interessant by. Et must her er pyramidene Teotihuacan (tror det skrives sånn). Dra dit tidlig og sett av en hel dag. Det historiske sentrum må man også rusle litt i. Et annet tips er å reise til Xochimilco (ikke helt sikker på stavemåten her heller). Der kan man reise med fargerike båter i kanaler. Deilig med litt avslapping når man er i verdens største by. Vi opplevde ikke noe skummelt når vi var i Mexico City, men vær likevel obs. I byer med så mye fattigdom er det mye kriminalitet. Lonely Planet advarer blant annet mot å gå av eller på t-banen på enkelte av de mest belastede t-banestasjonene. Ellers ble vi rådet til ikke å kapre drosjer på gata, men å kjøpe taxi-billetter i luker der det gikk an. Ellers var vi på Yucatan-halvøya. Deilige strender ved det karibiske hav. Men dette er en del av Mexico som kanskje ikke er så veldig meksikansk. Her kryr det av turister, men det er likevel utrolig flott her. Cancun har jeg hørt er utrolig plastic-fantastic. Playa del Carmen er roligere. Her er det mange små koselige hoteller. Tulum litt lenger sør har den flotteste stranda jeg har sett. Her kan man bo i bungalower rett på stranda. Vi gjorde ikke det, men dro på dagstur fra Playa del Carmen. Ellers er Merida et godt utgangspunkt for dagsturer til blant annet flamingolagunene i Celestun og maya-ruinene i Uxmal. Vi var også en liten svipptur innom Guatemala på vår treogenhalvukerstur. Tikal er et sted jeg virkelig vil anbefale. Her er det høye mayapyramider inne i en grønn og frodig jungel. God tur.
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2004 #3 Skrevet 5. mars 2004 takk for tips! :-) Vi skal først til USA, så til Mexico. Hadde tenkt oss videre til Brasil, men dette ble så dyrt, da vi må helt opp til USA igjen for å komme videre til Fiji. Etter fiji skal vi til New Zealand, Australia og Østen! Gleder oss masse!! Det som er utfordringenn er jo å finne et reiseselskap som kan skreddersy reisen slik vi vil ha den, uten at d koster en formue! Vi skal jo reise bare med ryggsekk.. så det blir spennende å se hvordan standarden blir!
prinsipessa Skrevet 7. mars 2004 #5 Skrevet 7. mars 2004 Jeg har vært og reist "jorden rundt" to ganger, sist gang var åtte mnd som du skal.. Jeg brukte British Airways, de var billigere enn kilroy og andre flyselskaper for jeg hadde heller ikke en standar rute. Men de så kan man fly til hvert kontinenet med en flyvning innen kontinentet.. Så da fikk jeg med meg Europa(London), Sør-Afrika, Australia, New Zeeland, USA og Sør Amerika.. Var veldig fornøyd med de! Og alt jeg har sett og opplevd!! Skriv en pm til meg om du vil vite noe mer eller har noen spm...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå