Gå til innhold

Hva ville du kledd deg i?

112 stemmer

1. 1. Hva ville du kledd deg i?

• Galla
      1
    • Lang kjole
      24
    • Cocktailkjole (knekort penkjole)
      48
    • Bunad
      8
    • En enkel sommerkjole, skjørt eller buksedress
      5
    • Jeg ville ringt brudeparet og spurt
      16
    • Jeg ville konferert med andre gjester
      10

Fremhevede innlegg

Skrevet

Neida, antrekket var kult i seg selv. Trodde bare ikke det var vanlig med en slik stil i et bryllup. Det er jo litt dystert og mørkt.

Edit; men når buden skal ha en burgunderrød kjole passer den vel godt. :)

Vel, det her bryllupet blir jo uansett ikke bedre enn hva man gjør det til selv. Klær eller ikke klær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, jeg er bedt til kaffe i bryllup i februar og skal ha dette settet på. Kom i posten på mandag, Gleder meg.

Fiin! Adressen til den nettbutikken? Please?
  • Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg hadde tatt på meg en knelang fin kjole, med tilbehør. Eventuelt en lang enkel og mindre tilbehør, men vil heller være eneste i kort kjole i stedet for eneste i lang :)

Skrevet

Jeg ville tatt noe som er sånn ca mørk dress i formalitetsnivå, altså knelang og hverken for enkel eller for prangende. Også ville jeg ha bekymra meg for om jeg var den eneste som tolket invitasjonen på den måten, men ville definitivt ikke ringt brudeparet om det av frykt for å fremstå som fullstendig idiot.

Selv skal jeg ha kleskode på mine invitasjoner fordi det ikke holder at "de fleste" gjestene helt fint klarer å kle seg noenlunde likt. Er det en eneste gjest som bekymrer seg om sånt, så er det en for mye, og da har jeg rett og slett ikke gjort jobben min som vertinne godt nok. Hvorfor i alle dager skulle jeg ønske å stresse gjestene unødvendig?

Det morsomme her er jo at du innrømmer at folk kommer kledd på en bestemt måte, Petalouda. Og regner med at de kler seg ut fra annen info i invitasjonen. Kan du fortelle meg hvorfor du oppfatter kleskoden som å "legge føringer" for gjestene, men ikke det å informere om at det er et bryllup, at det skal være i kirken, og at dere skal spise på restaurant?

Anonym poster: d0e5289cbff1619787e894b6a8a7be53

• Liker 1
Skrevet

Det morsomme her er jo at du innrømmer at folk kommer kledd på en bestemt måte, Petalouda. Og regner med at de kler seg ut fra annen info i invitasjonen. Kan du fortelle meg hvorfor du oppfatter kleskoden som å "legge føringer" for gjestene, men ikke det å informere om at det er et bryllup, at det skal være i kirken, og at dere skal spise på restaurant?

Anonym poster: d0e5289cbff1619787e894b6a8a7be53

Hva mener du "innrømme at folk kommer på en bestemt måte" .. ?

Seriøst, man gifter seg en plass og ikke mange, skal folk være der må de vite hvilken kirke. Men vi blir gift uansett hva folk har på seg og vi ønsker ikke bestemme hvordan våre gjester skal pynte seg eller i hvilken grad de skal pynte seg. Oss om det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du, jeg er bedt til kaffe i bryllup i februar og skal ha dette settet på. Kom i posten på mandag, Gleder meg.

11153gothicFrenchstriationshirtskirtset.jpg

Hvis du hadde kommet i mitt bryllup kledd slik, så hadde jeg blitt kjempeglad. For det hadde betydd at vi på en eller annen måte hadde klart å kommunisere at vi ønsker at folk skal kunne pynte seg slik de føler seg vel uten at det skal være flaut ovenfor de andre gjestene, og at det var nettopp det som avgjorde om folk følte seg vel, ikke hva de andre har på seg. Ønsker meg et bryllup hvor folk kan kose seg med dress, kort kjole, lang kjole, galla, med eller uten slips og jakke. Rød, hvit eller sort kjole osv. Men jeg innser at det er umulig.

Nettopp fordi det er så stort sprang i gjestelisten vår så skulle jeg ønske man slapp å presse disse ulike gruppene inn i samme kleskode. Vår gjesteliste består av;

- Helt vanlig slekt mellom 30-90

- Mannens metalband-kompiser

- Mannens nerdevenner

- Mannens fotballkompiser

- Mine fisefine barndomsvenninner

- Mine hipstervenner fra studiene

- Mine streitingvenner fra studiene

- Felles altfor opptatt av musikkvenner

- Felles litt hippievenner

- Noen veldig konservative familiemedlemmer

- Noen skikkelig blodharry nesten grilldress familie(hans, haha)

Endret av CathFoto
  • Liker 2
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Hvis du hadde kommet i mitt bryllup kledd slik, så hadde jeg blitt kjempeglad. For det hadde betydd at vi på en eller annen måte hadde klart å kommunisere at vi ønsker at folk skal kunne pynte seg slik de føler seg vel uten at det skal være flaut ovenfor de andre gjestene, og at det var nettopp det som avgjorde om folk følte seg vel, ikke hva de andre har på seg. Ønsker meg et bryllup hvor folk kan kose seg med dress, kort kjole, lang kjole, galla, med eller uten slips og jakke. Rød, hvit eller sort kjole osv. Men jeg innser at det er umulig.

Nettopp fordi det er så stort sprang i gjestelisten vår så skulle jeg ønske man slapp å presse disse ulike gruppene inn i samme kleskode. Vår gjesteliste består av;

- Mannens nerdevenner

Godt poeng :)

• Liker 1
Skrevet

- Mannens nerdevenner

Godt poeng :)

Veeeldig godt poeng, og igrunn det jeg har prøvd å si helt fra starten av *klappe i hendene* - bortsett fra den der delen "innser at det er umulig"

Skrevet

- Mannens nerdevenner

Skjønner ikke problemet? Felles for alle er vel at de har noen hverdagsantrekk, noen litt penere og noe kanskje litt enda finere enn det? Hvis kleskoden er dress og kort/lang kjole så finner vel alle disse noe å ha på seg som passer seg og sin stil uavhengig om de spiller fotball eller gitar.

Hvis du tror det er unikt å samle folk av ulik bakgrunn, stil og interesser i et bryllup så har du kanskje ikke vært i så mange?

Anonym poster: 2b255a19e96a3f042399bd0b6f41c447

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skjønner ikke problemet? Felles for alle er vel at de har noen hverdagsantrekk, noen litt penere og noe kanskje litt enda finere enn det? Hvis kleskoden er dress og kort/lang kjole så finner vel alle disse noe å ha på seg som passer seg og sin stil uavhengig om de spiller fotball eller gitar.

Hvis du tror det er unikt å samle folk av ulik bakgrunn, stil og interesser i et bryllup så har du kanskje ikke vært i så mange?

Nei, jeg tror de fleste som inviterer til bryllup ikke inviterer en homogen gruppe. Og derfor mener jeg at det er synd at det ikke går an å komme i det man selv liker fordi det andre har på seg påvirker om du føler deg vel eller ei.

Poenget mitt er ikke at folk skal finne innenfor egen stil å ha på seg for å passe inn, men at jeg skulle ønske at det var rom for at metalgutt1 kom i kilt, supersossen kom i smoking, barndomsvenninne i bunad, gamle onkel Arne med lisseslips og svart olabukse, og at alt sammen kunne være greit. Ikke i alles bryllup, men at noen ønsker det i sitt bryllup.

Det er ikke et problem for meg personlig, vi kommer til å skrive kleskode på invitasjonene vi. Men det er slik at når det er et bryllup så føler folk uavhengig av kleskoden at visse ting må oppfylles, som at mennene må ha en eller annen form for dress med slips eller tilsvarende, og at kvinnene må ha en eller annen form for kjole. Det må være lov å si at det finnnes noen av oss som skulle ønske at i vårtt bryllup så skulle jeg ønske at folk kunne komme i hva de vil, ikke hva de føler de burde eller være redd for å ikke passe inn med resten.

Jeg mente ikke at det at vi hadde folk med ulik stil var unikt, det var bare for å illustrere at forskjellige grupper ikke nødvendigvis liker å pynte seg på samme måte. Om jeg har vært i få bryllup? Jeg er bryllupsfotograf.

Endret av CathFoto
Skrevet

Skriv kleskode: karneval. Da er dere kvitt problemene og alle kan komme i det de vil!

• Liker 1
Skrevet

Skriv kleskode: karneval. Da er dere kvitt problemene og alle kan komme i det de vil!

Ok

Skrevet

Nei, jeg tror de fleste som inviterer til bryllup ikke inviterer en homogen gruppe. Og derfor mener jeg at det er synd at det ikke går an å komme i det man selv liker fordi det andre har på seg påvirker om du føler deg vel eller ei.

Poenget mitt er ikke at folk skal finne innenfor egen stil å ha på seg for å passe inn, men at jeg skulle ønske at det var rom for at metalgutt1 kom i kilt, supersossen kom i smoking, barndomsvenninne i bunad, gamle onkel Arne med lisseslips og svart olabukse, og at alt sammen kunne være greit. Ikke i alles bryllup, men at noen ønsker det i sitt bryllup.

Det er ikke et problem for meg personlig, vi kommer til å skrive kleskode på invitasjonene vi. Men det er slik at når det er et bryllup så føler folk uavhengig av kleskoden at visse ting må oppfylles, som at mennene må ha en eller annen form for dress med slips eller tilsvarende, og at kvinnene må ha en eller annen form for kjole. Det må være lov å si at det finnnes noen av oss som skulle ønske at i vårtt bryllup så skulle jeg ønske at folk kunne komme i hva de vil, ikke hva de føler de burde eller være redd for å ikke passe inn med resten.

Jeg mente ikke at det at vi hadde folk med ulik stil var unikt, det var bare for å illustrere at forskjellige grupper ikke nødvendigvis liker å pynte seg på samme måte. Om jeg har vært i få bryllup? Jeg er bryllupsfotograf.

Du sier det så bra, CathFoto :)

• Liker 1
Skrevet

Det står sikkert i invitasjonen hvilken restaurant, så det gir jo en idikasjon.

Anonym poster: 5380c777cecb627ea790c873610a5d7e

Det jeg prøvde å få fram er at det ikke er en indikasjon. I tillegg til at jeg har vært borti to varianter på restaurant som kan regnes som bedre har jeg også vært i et annet slags selskap på en veldig stusselig restaurant hvor kleskoden var mørk dress, for eksempel. Når den restauranten ikke har lukket selskap er det ikke uvanlig å observere grilldresser der...

det har du rett i, når jeg skrev uvanlig tenkte jeg derfor mest på kirker som tilhører andre religioner, eller for eksempel slottskapellet på Akershus festning.

Å, sånn! Det er enda verre å bomme hvis man i utgangspunktet ikke tilhører samme trossamfunn og ikke er stø på etiketten der, ja. Husker med gru hvor redd jeg var for å fornærme noen i bryllup i et trossamfunn som er skikkelig fremmed for meg, en knøttliten superkristen menighet. Bruden var ikke det spor til hjelp, hun sa bare at jeg sikkert kom til å være fin uansett hva jeg hadde på meg. Joda, men er bestemora di enig eller kommer hun til å plage deg med å snakke om hun der ufrelste som kom i fryktelige klær, liksom...

Siden personer tilknyttet Forsvaret kan gifte seg i Akershus slottskirke er det vel en vanlig kirke for dem. Å bli invitert til bryllup med vielse der hadde heller ikke sagt meg noe om kleskode.

Må legge til at selv om jeg hadde spurt uansett hadde det vært en indikasjon hvem som inviterte, men ikke i større grad enn at par X gifter seg = sikkert ikke galla og par Y gifter seg = antagelig galla men hvem vet. Jeg har blitt overrasket før over hvem som velger å slå på stortromma og hvem som toner det ned.

Skrevet

Hadde tatt på cocktailkjole, føler det passer bedre til middag på restaurant enn bunad, som er mitt faste bryllupantrekk. Føler at bunaden krever litt plass, av en eller annen grunn.

• Liker 1
Skrevet

Fiin! Adressen til den nettbutikken? Please?

http://heavyred.com/

Goth for voksne mennesker.

- Mannens nerdevenner

Det er vinterbrtyllup og da kan man ha på mer "mørkt" synes jeg, og de som gifter seg er goth/musikere innenfor sjangeren du nevner, så blir det her kjempebra.

• Liker 1
Skrevet

http://heavyred.com/

Goth for voksne mennesker.

Det er vinterbrtyllup og da kan man ha på mer "mørkt" synes jeg, og de som gifter seg er goth/musikere innenfor sjangeren du nevner, så blir det her kjempebra.

Du blir knallfin :)

• Liker 1
Skrevet

Du blir knallfin :)

Takk! Du, jeg følte meg steikfin (på en helt ordinær mandag) da jeg prøvde det på ja. Skal bestille de andre settene som er ganske så lik, men mer som hverdagsdrakter også.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Takk! Du, jeg følte meg steikfin (på en helt ordinær mandag) da jeg prøvde det på ja. Skal bestille de andre settene som er ganske så lik, men mer som hverdagsdrakter også.

Føle seg steikefin på en vanlig mandag er tommel opp!

Høres ut som et eventyrbryllup, jeg er bare så nysgjerrig for jeg får et bilde i hodet av brudekjole ala Dita von Teese er det noe slikt??? - hvis ja; lekkert!!! :danse:

Skrevet

Føle seg steikefin på en vanlig mandag er tommel opp!

Høres ut som et eventyrbryllup, jeg er bare så nysgjerrig for jeg får et bilde i hodet av brudekjole ala Dita von Teese er det noe slikt??? - hvis ja; lekkert!!! :danse:

Nei, den blir mer som Morticias klær i Adams family, men i burgunder, ikke svart. Voksen Goth. Og den er steikfin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...