Gå til innhold

Hva ville du kledd deg i?

112 stemmer

1. 1. Hva ville du kledd deg i?

• Galla
      1
    • Lang kjole
      24
    • Cocktailkjole (knekort penkjole)
      48
    • Bunad
      8
    • En enkel sommerkjole, skjørt eller buksedress
      5
    • Jeg ville ringt brudeparet og spurt
      16
    • Jeg ville konferert med andre gjester
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du fikk invitasjon til et "vanlig" bryllup, det vil si vielse i en vanlig kirke og middag på en påfølgende restaurant. og det IKKE stod kleskode i invitasjonen, hva ville du kledd deg i? Eventuelt ville du ringt brudeparet eller noen andre for info?

Videoannonse
Annonse
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg ville resset rundt som en hodeløs høne fordi jeg er livredd for å være for lite pyntet, og ender derfor opp med å være for mye pyntet, og mest sannsynlig hadde jeg forkastet hele antrekket samme dag og tatt på meg noe annet. Så kan jeg krysse av galla og kort kjole på fohånd? Og bytte til cocktail samme dag? Eller at mormor hadde insistert på bunaden... :sjokkert:

Og ikke få meg til å starte angående hva jeg er redd samboeren skulle tatt på seg! I denne sammenhengen har han jo ikke annet valg enn å ha på seg dress - men hva hvis det er galla!?!?! :sjokkert:

Nei, jeg hadde vært usikker frem til jeg hadde kommet meg til baren tror jeg. Og å spørre brudeparet om hva jeg skal ha på meg!?! Det er ikke et spørsmål, jeg ønsker jo ikke å fremstå som et nek som ikke vet å kle seg. :sjokkert:

Jeg overdriver litt, men jeg er ganske sikker på at det jeg skisserer ikke hadde vært helt ute på viddene for min del uten en kleskode. :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Spørre hadde vært uaktuelt. Enig med Kiara man fremstår jo da som en person som aldri er ute og frykteliguusikker. Jeg har opplevd å få en innbydelse som dette tidligere og syns det var svært vanskelig. Og flere av gjestene bar preg av å være utilpass og usikre samt at noen av de jeg pratet med ble litt negativt innstilt i forkant av bryllupet fordi de var usikre. Man vil jo føle seg vel. Men jeg hadde gått for bunad i kirken og tatt med både cocktail og gala, sett hva de andre gikk med og skiftet før middag.

• Liker 2
Skrevet

Hadde bunaden min passet (:sjenert:), er jo det alltid korrekt.

Jeg krysset av på at jeg hadde spurt, forutsatt at jeg kjenner de godt. Evt spurt hva brudgommen skal ha på, smoking/sjakett/kjole og hvitt/dress, sier jo sitt om resten av kleskoden..:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er vel kanskje noen få kirker som er uvanlige, men de er veldig vanlige for de som bor i sognet uansett, så jeg er ikke sikker på om jeg skjønner dette med vanlig kirke. Jeg har tilhørt Domkirken menighet i Oslo og kunne da giftet meg der, akkurat som kronprinsen, fordi det ville vært min vanlige kirke selv om den brukes til fænsi ting også. Det ville ikke vært noen indikasjon på formalitet at mannen min og jeg giftet oss i vår lokale kirke.

Middag på restaurant kan være hva som helst fra mikrooppvarmet halvfabrikata på Egon til gallamiddag på Bristol.

Altså sier invitasjonen nada om nivå, og jeg ville sendt en mail til brudeparet og spurt om kleskode. Det tilsvarer vel at jeg hadde ringt.

Edit - det jeg prøvde å si om restaurantene er at restaurantnavnet ikke absolutt sier meg noe heller. Jeg har vært i både ganske formelt bryllup og helt uformelt bryllup på Bristol, for eksempel.

Endret av Karmosin
  • Liker 3
Skrevet

Det er vel kanskje noen få kirker som er uvanlige, men de er veldig vanlige for de som bor i sognet uansett, så jeg er ikke sikker på om jeg skjønner dette med vanlig kirke. Jeg har tilhørt Domkirken menighet i Oslo og kunne da giftet meg der, akkurat som kronprinsen, fordi det ville vært min vanlige kirke selv om den brukes til fænsi ting også. Det ville ikke vært noen indikasjon på formalitet at mannen min og jeg giftet oss i vår lokale kirke.

Middag på restaurant kan være hva som helst fra mikrooppvarmet halvfabrikata på Egon til gallamiddag på Bristol.

Altså sier invitasjonen nada om nivå, og jeg ville sendt en mail til brudeparet og spurt om kleskode. Det tilsvarer vel at jeg hadde ringt.

Edit - det jeg prøvde å si om restaurantene er at restaurantnavnet ikke absolutt sier meg noe heller. Jeg har vært i både ganske formelt bryllup og helt uformelt bryllup på Bristol, for eksempel.

Det står sikkert i invitasjonen hvilken restaurant, så det gir jo en idikasjon.

Anonym poster: 5380c777cecb627ea790c873610a5d7e

Skrevet

Jeg hadde overhodet ikke blitt stresset og hadde pyntet meg i typisk kjole i knelengde, de som ønsker superformelt med galla er flinke til å informere om det.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde nok tenkt som Cathfoto - tatt en pen kjole i knelengde og ikke tenkt mer på det :) eneste kjipe da er jo om alle kommer i lange ballkjoler, men det er det jo veldig liten sjanse for når det ikke står kleskode.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel kanskje noen få kirker som er uvanlige,

det har du rett i, når jeg skrev uvanlig tenkte jeg derfor mest på kirker som tilhører andre religioner, eller for eksempel slottskapellet på Akershus festning.

Skrevet

Jeg hadde overhodet ikke blitt stresset og hadde pyntet meg i typisk kjole i knelengde, de som ønsker superformelt med galla er flinke til å informere om det.

Jeg hadde nok tenkt som Cathfoto - tatt en pen kjole i knelengde og ikke tenkt mer på det :) eneste kjipe da er jo om alle kommer i lange ballkjoler, men det er det jo veldig liten sjanse for når det ikke står kleskode.

Jeg tenker også sånn. Står det ikke noe ville jeg enten valgt bunad (litt avhengig av hvem og hvor i landet og ikke minst vær og vind) eller så ville jeg valgt en eller annen relativt pen kjole. Kjæresten hadde utvilsomt stilt i sort dress, pen skjorte og pent slips til. Men det er sjelden (aldri) jeg blir invitert i bryllup til folk jeg ikke kjenner såpass at jeg vet litt om hva slags folk de er, enten er jeg i slekt med dem eller så kjenner kjæresten dem (hvis det ikke er mine venner naturligvis, og de snakker jeg jo masse med uansett) - og da kjenner jeg jo andre som skal dit som jeg kan snakke tilfeldig om dette med.

Og de (få) gangene jeg har blitt invitert til folk jeg ikke kjenner har jeg rett og slett sørget for å bli bedre kjent med dem før den store dagen. Litt interesse for folk skader jo ikke, særlig ikke når de inviterer meg til sin store dag :)

Skrevet

Lang kjole, da merker jeg meg ikke så mye ut om majoriteten av gjestene har gallakjoler eller coctailkjoler. Og ingen frykt for å ikke være tekkelig nok.

Anonym poster: 18578b1092f67582e721c0c5a5cad12a

Skrevet

Mørk dress, ett sted mellom galla og cocktail på din liste. Men jeg hadde holdt det stilrent og elegant, uten for sterke farger, for høye hæler eller for mye bling. Og så hadde jeg valgt en knelang kjole, sannsynligvis av den skreddersydde typen i stedet for store skjørt og mange detaljer.

Skrevet

Så nå at jeg var litt rask på avtrekkeren, og jeg tok galla. Uansett, så har jeg bare vært i "galla"bryllup. He he...

Skrevet (endret)

Dersom du fikk invitasjon til et "vanlig" bryllup, det vil si vielse i en vanlig kirke og middag på en påfølgende restaurant. og det IKKE stod kleskode i invitasjonen, hva ville du kledd deg i? Eventuelt ville du ringt brudeparet eller noen andre for info?

Du, jeg er bedt til kaffe i bryllup i februar og skal ha dette settet på. Kom i posten på mandag, Gleder meg.

11153gothicFrenchstriationshirtskirtset.jpg

Endret av Gjest
  • Liker 3
Skrevet

Man burde kunne velge fler alternativer i den pollen. Hadde brudeparet vært gode venner eller nær familie, ville jeg spurt dem, ellers ville jeg konferert med andre gjester. Hadde jeg ikke vært komfortabel med å spørre brudeparet eller kjent andre gjester, ville jeg tatt en cocktailkjole.

Anonym poster: 944974b8a35d400070b6b700d05d6bfa

Gjest Memories
Skrevet

Du, jeg er bedt til kaffe i bryllup i februar og skal ha dette settet på. Kom i posten på mandag, Gleder meg.

Seriøst?

• Liker 1
Skrevet

Seriøst?

Ja. Er det noe galt med antrekket synes du?

Skrevet

Steike så kuuul! Hatt er ikke min greie, men passer det til deg så kjør på, resten kunne jeg fiiint brukt i den settingen :) Jeg ville hatt killer høye hæler og ensfargede strømper, og tatt igjen rødfargen i skjørtet på lepper og negler. Knallstilig :)

Skrevet

Steike så kuuul! Hatt er ikke min greie, men passer det til deg så kjør på, resten kunne jeg fiiint brukt i den settingen :) Jeg ville hatt killer høye hæler og ensfargede strømper, og tatt igjen rødfargen i skjørtet på lepper og negler. Knallstilig :)

Ja. det er hva jeg har sett for meg. Bruden skal ha burgunderrød brudekjole. Den er steinfin, jeg gråt nesten da jeg såg henne i den på prøving og kommer til å tute i kirken.

• Liker 1
Gjest Memories
Skrevet (endret)

Ja. Er det noe galt med antrekket synes du?

Neida, antrekket var kult i seg selv. Trodde bare ikke det var vanlig med en slik stil i et bryllup. Det er jo litt dystert og mørkt.

Edit; men når buden skal ha en burgunderrød kjole passer den vel godt. :)

Endret av Memories
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...