jaudagauda Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Dette er et luksusproblem!!! DET er jeg ihvertfall klar over. Men ettersom vi er så heldige å befinne oss på denne plassen på kloden, er mange av problemene vi har i denne kategorien. Og mitt er dette: Jeg trives ikke i huset mitt . Jeg synes rett og slett ikke det er fint nok her. Når jeg har folk på besøk, er jeg alltid litt flau. Føler at jeg har feil smak og at huset vårt ikke er trendy nok. Nå er ikke jeg av den typen som er veldig avhengig hva andre mener om meg og mitt, og hvis jeg skal prøve å være objektiv, tror jeg vi har et greit hus med en grei innredning. Litt rotete her og der - ihvertfall ute - og ettersom mannen min ikke er av typen "lett å få med på opp-pussings-prosjekter"-typen, er det flere rom i huset som ikke er helt nyrenoverte. Huset vårt er bygget på slutten av 40-tallet og vi har 3 mål hage. Vi har gjort ganske mange utbedringer som har hjulpet fælt, men jeg må med skam tilstå at jeg drømmer om et NYTT hus hvor alt er delikat og fresht. Det vet jeg at jeg bare kan glemme! Vi bor nemlig i drømmehuset til min mann. Han er så knyttet til huset og tomta, at hvis jeg skal flytte, må jeg flytte alene. Jeg blir så irritert på meg selv at noe så teit kan gjøre meg så utilfreds. Jeg ønsker jo selv å framstå som et menneske som ikke setter materielle goder høyest! Samtidig blir jeg preget av alle de hersens bloggene om interiør og dill og dall og "se! Hvor koselig drømmehjemmet mitt er"!!! Får lyst til å spy!!! Hovedsakelig fordi jeg er skamfull på egnes og andres vegne over at vi er så til de grader opptatt av noe så trivielt - samtidig som jeg føler på misunnelse. Mener ikke at det er trivielt å pusse opp - men i den store sammenhengen........ Skjønner? Kjære dere kloke folka der ute! Hvordan skal jeg få vridd hodet mitt slik at jeg kan være fornøyd med hvordan jeg har det?? For, ærlig talt, jeg har det ikke topp moderne, men jeg har det langt over gjennomsnittet! Har alle hvite sofaer og nyoppusset kjøkken? Finnes det noen der ute som har litt slitte dørkarmer og kjøkkengulv som skulle ha vært slipt og lakkert? - Eller er det bare innfelte downlights hos hele den norske befolkning????
Gjest Erm Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Kan du ikke pusse opp litt, da? Og kjøpe noe nytt? Nye gardiner og tepper kan jo nesten fornye et rom.
Gjest hedgepig Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 Du må være fornøyd med det du har! Jeg er sikker på at mange bloggere drømmer om ditt hus bygget på 40 tallet. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Jeg er sikker på at huset deres har mye sjarm og personlighet og er kjempe vakkert. Jeg er ikke en av de som liker hvite sofaer, hvite gardiner, hvit stuebord, spisebord, seng osv osv.... Det er hvertfall ikke koselig i mine øyne. Og husk bloggerne tar bilder for å vise frem til resten av verden, det er ingen som har det så rent og ryddig hele tiden. Anonym poster: 465a005df22ce67e3e8e8e23c5229f58
jaudagauda Skrevet 21. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2012 Joda, Erm. Jeg gjør jo det alt jeg kan!! Det som er gjort i huset, har jeg gjort! Og som sagt har vi det helt greit. Det er bare det at jeg ikke er fornøyd! Tror det sitter mer oppi toppetasjen min enn hvordan huset ser ut i virkeligheten.
Ciara Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Jeg synes det høres ut som om dere har det kjempekoselig! Stor hage og hus. Dere prioriterer sannsynligvis andre ting enn interiør, og det er det da ingenting i veien med
Bernardette Skrevet 21. november 2012 #7 Skrevet 21. november 2012 Tror det sitter mer oppi toppetasjen min enn hvordan huset ser ut i virkeligheten. Korrekt. 2
jaudagauda Skrevet 21. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2012 Kjenner at jeg faktiskt blir veldig oppmuntret av de "enkle" svarene. Det er jo det vi trenger - litt korreksjon når vi kjører oss fast i grøfta. Men ingen av dere som føler littegrann på at dere skulle hatt det mer fresht altså? Bare bittelitt? 1
Gjest Erm Skrevet 21. november 2012 #9 Skrevet 21. november 2012 Kjenner at jeg faktiskt blir veldig oppmuntret av de "enkle" svarene. Det er jo det vi trenger - litt korreksjon når vi kjører oss fast i grøfta. Men ingen av dere som føler littegrann på at dere skulle hatt det mer fresht altså? Bare bittelitt? Jeg ser meg litt blind på hvordan det ser ut hjemme her, for meg er det viktigst at det er funksjonelt. Godt med oppbevaring, stoler og sofaer som er gode å sitte i og lite "pynt" og ting som står i veien. Ellers gjør jeg som jeg tipset deg om litt lengre opp når jeg blir lei - bytter ut tepper, gardiner og andre tekstiler. Vet ikke om det er så "fresht", akkurat, men vi trives her allikevel.
Ciara Skrevet 21. november 2012 #10 Skrevet 21. november 2012 Joa, jeg er opptatt av interiør, men målet mitt er ikke at hjemmet mitt skal se ut som et magasin.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #11 Skrevet 21. november 2012 Etter et samlivsbrudd kjøpte jeg et oppussingsobjekt, pusset det opp og måtte kjøpe bare nye møbler. Jeg kan love deg at jeg heller hadde valgt litt slitne løsninger med minner tilknyttet. Anonym poster: 3737d75b5cb708a0f95432429cd22c38
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #12 Skrevet 21. november 2012 Kjenner at jeg faktiskt blir veldig oppmuntret av de "enkle" svarene. Det er jo det vi trenger - litt korreksjon når vi kjører oss fast i grøfta. Men ingen av dere som føler littegrann på at dere skulle hatt det mer fresht altså? Bare bittelitt? Jeg tror at de aller fleste skulle ønske seg at alt var litt bedre. Men så får man bare finne seg i at det ikke er sånn. Selv har jeg nettopp flyttet til nytt hus, men jeg tenker nok at med årene så kanskje jeg ønsker at det var litt nyere, så litt bedre ut, var litt freshere osv. Anonym poster: 465a005df22ce67e3e8e8e23c5229f58
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #13 Skrevet 21. november 2012 Jeg er opptatt av interiør og vil at det skal være fint her. Er litt irritert for alle vennene våre har helt nye leiligheter der alt er fresht, mens vi har kjøpt en gamlere leilighet. Den er helt ok altså, og vi har fått det veldig fint her, men jeg driver alltid å unnskylder ting når vi har folk på besøk. Kjøkkenet er helt ok, hvitt og greit, men det skulle absolutt vært byttet ut. Og i stua har vi en gammel sånn kaminovn, så der har jeg veldig lyst på ny. Og soverommene har stygg tapet og gamle vinduskarmer. Listene er også ganske stygge. Alt er malt hvitt da, så det ser jo helt ok ut, men likevel.. Utenfor er det også ting som bør bli gjort, men det som er så kjipt her er at alle de andre som bor her bare leiger og derfor ikke skal betale for noe av det, og de som eiger leilighetene driter i det for de er jo ikke her. Jeg ville tvunget mannen til å engasjere seg eller truet med å flytte ut. Hater at folk ikke kan få ryddet skikkelig opp i hagene osv. Ikkje noe kjekt å mistrives hjemme hos seg selv Anonym poster: 70acedb291640ca0160981bbc9b299b2
Gjest Sunheart Skrevet 21. november 2012 #14 Skrevet 21. november 2012 Her er både sofaen og stolen i stua slitte og bærer preg av bruk. Gulvene og listene er slitte, taket er ikke så pent. Og kjøkkenet kjøpte jeg brukt for tusen kr hos en eldre dame, kanskje fra 80 tallet. Hadde fra 70 tallet før. Badeinnredningen kjøpte jeg for tusen kr Hele huset mitt er fra 70 tallet . Har kjøpt ny do da, men det er fordi den gamle lakk vann. Gangen er opprinnelig og stygg. Jeg er bare glad for at jeg og ungene har tak over hodet mitt, og salt til maten Generelt har jeg det ryddig og pent, men ikke intetriørmessig fra dags dato. Pyntegjenstander og matter er nokså nye da Du er iallefall ikke alene
Brimi Skrevet 21. november 2012 #15 Skrevet 21. november 2012 Du skulle bodd hos oss! Her er alt relativt gammelt.Det flaker av på gulv og tak og det er sprekker overalt. Såklart vi gjerne vil ha det freshere, men jeg synes det er kjempe koselig her. Nå skal det renoveres her, men det blir renovert til orginal stil.
Brimi Skrevet 21. november 2012 #16 Skrevet 21. november 2012 Du skulle bodd hos oss! Her er alt relativt gammelt.Det flaker av på gulv og tak og det er sprekker overalt. Såklart vi gjerne vil ha det freshere, men jeg synes det er kjempe koselig her. Nå skal det renoveres her, men det blir renovert til orginal stil.
Gjest norah Skrevet 21. november 2012 #17 Skrevet 21. november 2012 Høres ut som du må slutte å lese interiørblader og blogger. Hva tenker du egentlig skal skje i livet ditt om du flytter inn i den perfekte bolig? Jeg er selv over snittet interessert i design, men lar jo ikke livet mitt gå i grus fordi jeg ikke bor i en funkisbolig laget av en nordisk arkitekt med eget bibliotek og musikkrom og så mye kunst at man tror man er på et samtidsmuseum, liksom Logg deg av alt som har med interiør og livsstil/cupcakes å gjøre for godt, og finn deg andre interesser som handler om annet enn fasade. Jeg garanterer at det gir større tilfredshet enn å bytte bolig 1
Fru Duck Skrevet 21. november 2012 #18 Skrevet 21. november 2012 Jeg forsøker å unngå å lese så veldig mange interiørblogger. I en periode leste jeg mange daglig og da merket jeg at jeg ble veldig påvirket - plutselig hadde jeg litt lyst på hvite gulv. Hallo! Hvite gulv! Jeg har jo ikke lyst på det egentlig, men det ser jo lekkert ut på bilder. Så for å skjerme meg selv litt holder jeg meg til noen få blogger og noen interiørmagasiner som jeg syntes gir meg litt inspirasjon, men uten at jeg blir så superhigen etter noe nytt hele tiden. Jeg liker veldig godt å styre på med interiørrelaterte ting og jeg syntes selv at vi har det ganske fint her hjemme. Men det er null problem å psyke seg selv ut ved å lese blogger hvor det ene huset er lekrere enn det andre, og til slutt sitte igjen med en følelse av ingenting er godt nok. Mitt tips er altså å være litt kritisk til hvor du henter inspirasjon. Husk at det alltid vil være noen som har det "finere", større, kulere osv enn deg sånn objektivt sett, men at det preget du setter på ditt hjem gjør at det er nettopp et hjem for deg. 2
jaudagauda Skrevet 21. november 2012 Forfatter #19 Skrevet 21. november 2012 Takk, takk, takk! Dere er gull!! Så en plakat her forleden hvor det sto: COUNT YOUR BLESSINGS med maaaaange tellestreker etter!!:) Jeg må nok finne ut hva jeg KAN gjøre noe med, og hva jeg IKKE KAN gjøre noe med. Og holde meg unna sammenligning!! Sammenligning SUGER!!!! Og, nei, jeg flytter ikke fra gubben bare fordi han ikke vil pusse opp i "mitt" tempo. Vi har viktigere ting som binder oss sammen, heldigvis! Nå skal jeg tenne masse stearinlys og prøve å suge litt ro av dere som er trives i hjemmet deres sånn som det er!
jaudagauda Skrevet 21. november 2012 Forfatter #20 Skrevet 21. november 2012 Her er både sofaen og stolen i stua slitte og bærer preg av bruk. Gulvene og listene er slitte, taket er ikke så pent. Og kjøkkenet kjøpte jeg brukt for tusen kr hos en eldre dame, kanskje fra 80 tallet. Hadde fra 70 tallet før. Badeinnredningen kjøpte jeg for tusen kr Hele huset mitt er fra 70 tallet . Har kjøpt ny do da, men det er fordi den gamle lakk vann. Gangen er opprinnelig og stygg. Jeg er bare glad for at jeg og ungene har tak over hodet mitt, og salt til maten Generelt har jeg det ryddig og pent, men ikke intetriørmessig fra dags dato. Pyntegjenstander og matter er nokså nye da Du er iallefall ikke alene Det er så bra!!!!!!! Godt å høre!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå