Gå til innhold

Wok i kveld, spm om grønnsaker


Avalon

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart til å lage middag, i dag blir det wok noe jeg lager sjelden.

Har ofte brukt frossne grønnsaker, men i dag har jeg bare "ferske".

Skal jeg woke grønnsakene først eller etterpå?

Litt kjedelig om grønnsakene blir veldig bløte i mens kjøttet wokes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å steke grønnsakene først, også tar dem ut av panna mens jeg steker kjøttet. Når kjøttet er ferdig tar jeg grønnsakene tilbake i panna. Da blir både kjøtt og grønnsaker perfekt stekt :)

Anonym poster: 9311605ef35069e5ad0ec88a5b95907e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å steke grønnsakene først, også tar dem ut av panna mens jeg steker kjøttet. Når kjøttet er ferdig tar jeg grønnsakene tilbake i panna. Da blir både kjøtt og grønnsaker perfekt stekt :)

Anonym poster: 9311605ef35069e5ad0ec88a5b95907e

Ok takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gjøre motsatt. Først steker jeg kyllingfilet, så legger jeg det i en skål. Deretter steker jeg grønnsaker (brokkoli, blomkål, gulrøtter, løk, hvitløk, paprika). Når grønnsakene er klare hiver jeg oppi kyllingen igjen og woker alt i sammen, for deretter å blande med sweet chili sauce og soya. bon appetitt :)

Anonym poster: d2a11b5df8aa36d0e258797b0f94eca4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Steker kjöttet först, så grönnsakene, deretter blander eg alt og tilsetter evnt sauser osv

Steker jeg grönnsakene först så syns jeg at de mister litt av den crispen som wokede grönnsaker skal ha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det dritenkelt, og bare woker kjøttet først, har deretter oppi grønnsakene og så på med saus eller marinade eller hva nå enn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg woker kjøttet på høy varme i veldig kort tid, så lar jeg det ligge å hvile mens jeg steker grønnsakene, og så blander alt sammen med saus på slutten.

Anonym poster: 7cda20aa9c8f90bcec955ad7dfada5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...