Gå til innhold

Mellom vielse og middag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men dere skal servere noe vått eller tørt eller? Eller bare mener dere at de dere inviterer må "klare å fylle tiden selv"?

Anonym poster: 1f5955aa4c7ec086b893ec155a4039ab

De må klare å fylle tiden selv ja. Så godt som samtlige mennesker bor absolutt max fem minutter fra kirken og max fem minutter fra stedet der mottagelsen skal være, så jeg ser ikke på det som noe problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må klare å fylle tiden selv ja. Så godt som samtlige mennesker bor absolutt max fem minutter fra kirken og max fem minutter fra stedet der mottagelsen skal være, så jeg ser ikke på det som noe problem.

Jøss.

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Voksne sosiale mennesker klare å underholde seg selv en liten time, før de vet ordet av det er ventetiden over.

• Liker 1
Skrevet

Jøss.

Hva er problemet?

Anonym poster: 891bcd41e4148cb58c7f449997ff9ea8

Skrevet

Men altså, selv om jeg bor i nærheten av både vielsessted og selksapslokale så synes jeg det høres utrolig slitsomt ut å skulle dra til vielse, være det i en 45 min, dra hjem igjen, sitte der og tvinne tomler i 45 min, og SÅ reise til selskapslokalet!? Liker at bryllup er en heldagsopplevelse jeg da...

Anonym poster: b5230e64eb1a82e3ead1052ed1831c3a

• Liker 4
Skrevet

Hadde det ikke vært naturlig å ordne noe i mottakelseslokalet så gjestene slapp å dra hjem å vente. Siden det er et par minutter (max 5) fra både kirke og mottakelsessted? Jeg for min del hadde synes det var litt teit å pynte og ordne meg for å gå bort de 5 min til kirken for å se vielse og så gå hjem å sitte der en timest tid å vente, for så å gå de 5 min bort der hvor mottakelsen skal være og møte alle igjen.

Høres litt rart ut.

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg har ikke vært i så mange bryllup, men min erfaring og oppfatning er at det ofte blir noen timer hvor gjestene må underholde seg selv. Om det er i lokaet og det blir koselige samtaler eller om noen velger å kjøre hjem. Tror det er vanlig her i alle fall.

• Liker 1
Skrevet

Med så lite tid mellom og bare lokale gjester som i petoulada sitt tilfelle, synes ikke jeg det gjør noe at det ikke er noe “opplegg“. Jeg har vært i flere bryllup hvor vi har vært en tur hjemom og det har ikke gjort meg noe, iallefall.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde vielse klokka 14:30 og middag klokken 18:00. Mens vi var til fotografering så var gjestene på en liten cafè som ligger mellom tinghuset og hotellet hvor det ble servert musserende og frukt, før det ble mer musserne og frukt i hagen ved hotellet en tme før middag. Da var også min kjære og jeg til stede og vi tok masse bilder sammen med gjestene våre^_^

Vi vurderte lenge om vi skulle lage noe opplegg for gjestene våre. Vielse og fest var jo begge del i Bergen sentrum og der er det ganske mye å se og gjøre en lørdags formiddag, men vi fant likevel ut at vi ville organisere noe slik at ingen måtte gå å kjede seg. Har vert i mange bryllup hvor det har vært timer med dødtid mellom og det er så kjedelig!

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

OM dere skal ha noe i mellom som er felles for alle gjestene, som kanapeer, fellesbilder osv; Skriv det på invitasjonen!

Jeg har vært i to brylluper hvor det ikke stod nevnt, og vi hvilte på hotellet så lenge.

Når vi kom var brudeparet nesten litt forfoerdet, de savnet oss... Og lurte på hvor vi hadde vært hele ettermiddagen. Mens vi trodde vi skulle få en liten velkomstdrink bare...

Hvordan skulle vi vite noe slikt? Trist å gå glipp av før-festen slik...

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Var i et bryllup som var ca 1 1/2 times kjøring utfor byen. (øde sted på fjellet), her var vielsen kl 3, (men gjestene måtte være der halv 3) ferdig ca halv 4. Etter vielsen gikk brudeparet for å ta bilder og vi stod igjen (vielsen og lokalet var samme sted). Ingen gav beskjed om hva som skulle skje eller når maten skulle serveres. Plutselig satte servitøren noen lefseruller og frukt på et fat i entreen. Men ingen sa noe - tilslutt var det en av gjestene som spurte om vi kunne ta, og det ble bekreftet av servitøren. Ingen drikke til. (laks og spekerull). Det måtte en kjøpe selv. ingen musikk i lokalet eller noe. Var utrolig kjip ventetid. Plutselig så vi bruden gå forbi. Der var visst de tilbake? (trodde det var vanlig med en slags "her kommer brudeparet" entre, men det var det visst ikke. Vi gikk å kikket litt rundt i lokalet - plutselig var det visst samling i entreen. Ikke det at noen hadde sagt noe - vi oppdaget det ved en tilfeldighet - hvor brudeparet sa velkommen og vi fikk et glass musserende. Så var det visst mat. (17.30)... Når jeg skal gifte meg skal jeg ihvertfall ha ventemat MED drikke - og litt mingle musikk til gjestene, OG en toastmaster som informerer gjestene om hva planen er....

Var forøvrig ikke så mye som var vellykket med dette bryllupet - men det hører med i en annen tråd... ;)

Anonym poster: 686a1697ddaebd201e33997bd1572051

Skrevet

OM dere skal ha noe i mellom som er felles for alle gjestene, som kanapeer, fellesbilder osv; Skriv det på invitasjonen!

Jeg har vært i to brylluper hvor det ikke stod nevnt, og vi hvilte på hotellet så lenge.

Når vi kom var brudeparet nesten litt forfoerdet, de savnet oss... Og lurte på hvor vi hadde vært hele ettermiddagen. Mens vi trodde vi skulle få en liten velkomstdrink bare...

Hvordan skulle vi vite noe slikt? Trist å gå glipp av før-festen slik...

Å kjipt ! men veldig dårlig å ikke informere ja..!

• Liker 1
Skrevet

Å kjipt ! men veldig dårlig å ikke informere ja..!

. Jepp, ble litt lei meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...