AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Jeg har tidligete hatt BV og fikk behandling for dette. Ble kvitt lukt og utflod, men det gjør fortsatt vondt når jeg har sex med kjæresten min. Jeg har prøvd en soppkur, canesten 500mg, men det har ikke hjulpet. Det er ikke noe kløe,det bare svir noe så intenst når vi prøver å ha sex. Svir også etterpå når jeg skal gå på do. Har ikke problemer med å ha tampong der når jeg har mensen. Noen erfaringer? Dette er veldig frustrerende for oss begge..... Anonym poster: d78307ddcc77d1d0791349baa1c2e4c6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Dette kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Det er forferdelig vondt, nesten så man har lyst til å . Og klart det ødelegger mye for akten, orker jo til slutt ikke å gjøre det. I mitt tilfelle var det endometriose som var problemet. Har du sjekket om du har det? Les om det på nettet, så lærer du litt mer. Det er en egen forening også for de som er rammet, og de har en egen hjemmeside. For min egen del er det heldigvis en saga blott, takket være akupunktur, noe jeg selvfølgelig er veldig, veldig glad for. Anonym poster: e0ee93f86744707676aa93f1f5ceef99
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 Går du på p-piller? For meg stoppa alle problemer kanskje en måneds tid etter jeg slutta på p-piller. Slimhinnene bygde seg opp igjen etter å ha blitt tynnere av p-pillene. Brukte også Multigyn actigel i denne perioden. Anonym poster: 2b80da6a528867c90149d57041ee8c11
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Dette kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Det er forferdelig vondt, nesten så man har lyst til å . Og klart det ødelegger mye for akten, orker jo til slutt ikke å gjøre det. I mitt tilfelle var det endometriose som var problemet. Har du sjekket om du har det? Les om det på nettet, så lærer du litt mer. Det er en egen forening også for de som er rammet, og de har en egen hjemmeside. For min egen del er det heldigvis en saga blott, takket være akupunktur, noe jeg selvfølgelig er veldig, veldig glad for. Anonym poster: e0ee93f86744707676aa93f1f5ceef99 Ånei! Har lest om det før og jeg har lurt litt på om det kanskje er det jeg har, hvordan finner du ut av det? Tar du bare en vanlig undersøkelse hos gyn? Var hos gyn for ikke så lenge siden, han trodde ikke en gang på meg at jeg hadde BV, fordi han ikke luktet noe Og både typen og jeg hadde kjent lukta under samleie.... Det er veldig plagsomt og jeg syns synd på kjæresten min, for vi skjønner jo ikke hva det her er for'no.. Det er veldig deprimerende... Hvis det er endometriose, er dette noe gyndekologen burde ha sett ved en vanlig undersøkelse? Gikk nå nylig et år uten mensen, slet litt med depresjoner og hadde noe problemer med mat, altså jeg var veldig tynn. Har nå fått tilbake vanlig menstrasjon, men går ikke på p-piller. Jeg har ikke hatt disse plagene før, og jeg har også lest at man kan ha en soppinfeksjon som man må ha en sterkere pille for å kunne bli kvitt det? Anonym poster: d78307ddcc77d1d0791349baa1c2e4c6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #5 Skrevet 21. november 2012 Hei igjen TS. Det er jo ikke sikkert at det er endometriose som er problemet ditt, da, selv om det var årsaken til smertene mine, så ikke ta sorgene på forskudd . For min del så startet det hele med at min kjære og jeg prøvde å få barn, og vi hadde prøvd lenge, men forgjeves. Jeg fikk derfor en henvisning til en gyneokolog, og hun sa at alt så bra ut, men sa også at det var begrenset hvor langt opp/mye hun kunne se. Derfor henviste hun meg videre til lapraskopi. (Jeg klarer ikke helt å forklare hva det er, men søk det opp på nettet.) Der så de årsaken til at vi ikke hadde klart å bli gravide, nemlig den forbaskede endometriosen . Aldri så galt at det ikke er godt for noe, sies det, og i mitt tilfelle så var jo det også forklaringen på hvorfor jeg hadde så j.... vondt under samleie. Takk og lov for akupunktur som har gitt meg et bedre liv, og økt sjanse til å klare å bli gravid!(Det er også positivt for prøverør som jeg holder på med.) Jeg anbefaler deg å ta en prat med legen om dette, og spørre hva h*n tror om muligheten for at det kan være endometriose. Hvis alle andre muligheter blir evaluert bort, så er det en viss sannsynlighet for at det kan være det. Når det gjelder det du nevner om BV (hva er det, forresten?) og soppinfeksjon, så har jeg ikke noe lurt å komme med der, for jeg aner ikke. Jeg håper det ordner seg for deg, TS, for jeg føler virkelig med deg . Dessuten gjør det jo ikke akkurat at lysten til å kose med kjæresten blir noe større heller... Håper du finner ut av det ! Anonym poster: e0ee93f86744707676aa93f1f5ceef99
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Takk for svar! Håper det går veien for dere og at dere snart har et velskapt lie nurk på vei, godt å lese at det går ann å behandle det Det er beroligende! Jeg skal bestille ny time hos gyn, sist jeg var der forklarte jeg at jeg ikke hadde hatt mensen på 1 år, og på ultralydyden syns gyndekologen at han så at jeg kanskje hadde polycystisk ovariesyndrom, og at jeg ville få problemer med å bli gravid i fremtiden, men nå har jeg fått tilbake mens som normalt, mye mulig fordi jeg har lagt på meg åtte kg... Jeg kjenner at dette går utover livskvaliteten og håper på svar og at det kan løses for meg også... Anonym poster: d78307ddcc77d1d0791349baa1c2e4c6
Avalon Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Ang. endometriose så må man på sykehuset å få kikkhullskirurgi for å få en sikker diagnose. Har du testet deg for kjønnssykdommer i det siste? Evt. også testet for genitalium mucoplasma?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 Ang. endometriose så må man på sykehuset å få kikkhullskirurgi for å få en sikker diagnose. Har du testet deg for kjønnssykdommer i det siste? Evt. også testet for genitalium mucoplasma? Jeg har tatt en klamydia test og den var negativ, men det var først etter BV, bakteriel vaginose at jeg fikk disse problemene... Det klør ikke eller noe som helst, så det kan ikke være soppinfeksjon? Eller? For jeg har lest om andre her inne på forumet som har hatt svie under samleie, og da fikk de visst en sterk pille som virkelig skulle ta knekken på en "underliggende" soppinfeksjon... Æsj jeg syns alt dette er så kjedelig... Alle plagene kom som sagt etter at jeg hadde bakteriel vaginose (skjedekatarr)... Anonym poster: d78307ddcc77d1d0791349baa1c2e4c6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #9 Skrevet 22. november 2012 Jeg vil også legge til at når typen og jeg har sex, sier han at det kjennes ut som at han stikker seg på noe inni meg, er det noen som har opplevd det samme? Anonym poster: d78307ddcc77d1d0791349baa1c2e4c6
Avalon Skrevet 22. november 2012 #10 Skrevet 22. november 2012 Jeg har tatt en klamydia test og den var negativ, men det var først etter BV, bakteriel vaginose at jeg fikk disse problemene... Det klør ikke eller noe som helst, så det kan ikke være soppinfeksjon? Eller? For jeg har lest om andre her inne på forumet som har hatt svie under samleie, og da fikk de visst en sterk pille som virkelig skulle ta knekken på en "underliggende" soppinfeksjon... Æsj jeg syns alt dette er så kjedelig... Alle plagene kom som sagt etter at jeg hadde bakteriel vaginose (skjedekatarr)... Anonym poster: d78307ddcc77d1d0791349baa1c2e4c6 Skader ikke å be om å få bli testet for genitalium mycoplasma, vet om folk som har hatt det. Det gir også som regel ingen symptomer. Men har hørt at det kan gjøre vondt under samleie, svir og gjør veldig vondt under penetrering og at det føles ut som det ligger noe i "veien", noe en er borti som du beskrev i et av innleggene dine. Noen ganger kan det være livmortappen man kjenner, men om det ikke er så langt "inne" ville jeg har bedt om en test.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå