Gå til innhold

Cottage Cheese

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en sånn boks for første gang. Pluss bær-blanding. Og nå skal jeg prøve å spise dette. Hvor mye spiser dere av dette? Om gangen. Jeg har jo null peiling :sjenert:

Anonym poster: 427153fc6ea274e5b1fca283fd777cdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne lett gaflet i meg en hel boks, men ettersom det er litt dyrt prøver jeg å spise bare litt hver dag. Har f.eks. oppi et par spiseskjeer med cottage cheese i havregrøten, eller litt cottage cheese med moste epler på knekkebrød. Det er også godt å blande litt i yoghurt med bær til - nam! Man kan også ha cottage cheese i pannekakerøre. Egentlig fungerer cottage cheese til det meste, så det er bare å prøve seg frem.

Når det gjelder mengde handler det vel egentlig om hvor mye næring man trenger, hvor mye proteiner, hvor mye penger man vil bruke på mat, og hvorvidt man reagerer på store mengder melkeprodukter eller ikke.

Skrevet

Takk =) Jeg puttet liksågreit (ikke et ord, jeg vet det) et par skjeer oppi litt bær. Og det var ikke det verste jeg har smakt. Men det minnet meg om en blanding av isopor, gammelost og riskrem. Med bær på :spise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg blander med falsk søtning og har i noen dråper vaniljeessens. Det smaker himmelskt, akkurat som riskrem. (blander man i krem også blir det ENDA bedre, men litt usunnere da)

Spiser vanligvis en halv boks som et måltid.

• Liker 1
Skrevet

Aldri smakt det før. Hvordan smaker det? rømme, yoghurt, melk?

Anonym poster: a55c9f7b8b3d7e48614511acf368a098

• Liker 1
Skrevet

Som sagt. Blanding mellom isopor, gammelost og riskrem ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Måtte gå å smake nå :P og sammenlignet med philadelpia naturel, synst det var ganske likt på smak, litt mindre salt. Konsistensen er derimot helt annerlsedes, mer som riskrem.

Ikke så godt helt "bart", må smaksettes med søtning og vanilje som jeg skrev tidligere, eller kanel om man liker det. Jeg har også brukt litt konsentrert fun light oppi, ikke så dumt det heller

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Takk for svar :) Får kanskje prøve det imorgen

Skrevet

Hva er greia med at alle skal maule den ekle greia der? Får brekninger bare av å lese om det.. :kvalm:

Anonym poster: db6d730de61b2a8f4e5710ac0fc31fe6

• Liker 1
Skrevet

Hva er greia med at alle skal maule den ekle greia der? Får brekninger bare av å lese om det.. :kvalm:

Anonym poster: db6d730de61b2a8f4e5710ac0fc31fe6

Fordi folk er forskjellige og liker ting som naboen nødvendigvis ikke digger?

Anonym poster: d4a54d462c0564cc11f47a7418266017

• Liker 1
Gjest KrissyHart
Skrevet

slankehysteri.. er in/populært å gjøre som treningsnarkomane. man skal ikke spise noe usunt nå om dagen vettu :P

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes det er vanskelig å beskrive smaken... Litt syrlig ostesmak?

Jeg synes cottage cheese smaker himmelsk i hvert fall. Og det er kanskje en matvare som er i vinden nå, men jeg har vokst opp med cottage cheese på brødskiven fra jeg var liten jente ;) Er ikke noe nytt matprodukt det her.

Grunnen til at mange som ikke liker det trykker det i seg er kanskje fordi det er så rikt på proteiner..?

Endret av Tonje!
Skrevet

Har tips til hva annet du kan ha cottage cheese i også som iallefall jeg synes er veldig godt!

Jeg bruker det av og til i middagen!

Koker opp ris, f.eks grov ris.

Kyllingstrimler, biffstrimler eller det kjøttet du skal bruke.

Ha oppi de grønnsakene du vil ha.

Hell det på en tallerken og ha cottage cheese ved siden av!

Skrevet

Jeg synes også cottage cheese er kjempegodt, men jeg skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal spise det når de ikke liker det? Hvis man synes noe smaker gammelost og isopor, hvorfor spise det? Man blir ikke tynn av å spise cottage cheese.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns ikke hytteost er noe godt og guffen konsistens a gitt! Grøss.

Anonym poster: 8213ca71bacd489b9f418b38aaace3a7

Skrevet

Kjøpte en boks her om dagen fordi jeg hadde hørt så mye fint om den og måtte prøve. Vel, det blir med denne ene gangen for å si det sånn:P Fysj!

Skrevet (endret)

Synes cottage cheese er kjempegodt. Jeg har det gjerne som en slags dressing til grønnsaker, eller bare spiser det rett fra boksen. Også synes jeg det er kjempegodt å hakke rødløk og gressløk for å ha oppi! Namnam.

Har det også inni tacos og alle mulige wraps. Og i omelett :)

Endret av HedvigR
Skrevet (endret)

Jeg bruker å spise cottage cheese som mellommåltid eller som litt dessert, og da blander jeg inn en skje med blåbærsyltetøy. Eventuelt eplebiter og kanel.

Er ikke så dumt med cottage cheese på brødskiva med skinke oppå heller.

Endret av frkharepus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...