juliane Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 I bursdagsgave fra kjæresten fikk jeg restaurantbesøk - jeg bestemmer hvor vi skal gå. Vi har vært på Eik, ORO og Cru sammen tidligere, og kunne tenke oss noe i den sjangeren. Tenker at det bør være minst fem retter, og hyggelig og romantisk atmosfære. Øvre prisgrense er ca 2000 per person for mat og tilhørende vinmeny, så Maaemo, Onda Mezzanine o.l. er dessverre uaktuelt. Noen som har noen gode tips til meg?
Guybrush Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Vet at man kan få den type pris på maaemo om man planlegger?
frøkna Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Brasserie France, Le Canard, Statholdergaarden, Ylajali, Brasserie Blanche. Anbefaler spesielt Ylajali, sist jeg var der var helt fantastisk!
juliane Skrevet 20. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2012 Vet at man kan få den type pris på maaemo om man planlegger? Hva mener du med å planlegge? Pris for mat og vin på maaemo har gått opp til godt over 3000 per person, dessverre... Men gi gjerne tips hvis du vet om noe spesialtilbud!
juliane Skrevet 20. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2012 Brasserie France, Le Canard, Statholdergaarden, Ylajali, Brasserie Blanche. Anbefaler spesielt Ylajali, sist jeg var der var helt fantastisk! Ylajali står på lista! Le canard er vel nedlagt for et års tid siden? 1
FruLuna Skrevet 20. november 2012 #6 Skrevet 20. november 2012 Jeg vil anbefale Oscars gate, nå legger de jo til og med ned virksomheten til jul, så det er siste sjanse Veldig hyggelig, lite sted. Supre servitører og fantastisk mat. Tror chef's meny + vinpakke kommer på ca. 2200-2300,-
Guybrush Skrevet 20. november 2012 #7 Skrevet 20. november 2012 Ahhh det lå på 2200 for ikke lenge siden. 9-retters til 1200 og drikkemenyen til 1000.
Glynis Skrevet 20. november 2012 #8 Skrevet 20. november 2012 Oscarsgate er aldeles fantastisk og siste sjanse nå. Vet ikke om det er for sent med reservasjoner, kanskje? Ylajali kan dog også anbefales, men det kan man jo gjøre en annen gang. Det faller uansett akkurat på øvre prisgrense.
juliane Skrevet 21. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2012 Oscarsgate leste jeg var stappfull ut året, ellers hadde nok det stått øverst på ønskelista (selv om jeg egentlig kunne tenke meg å vente til etter jul en gang.) Har noen spist på Statholdergaardens mat- og vinkjeller?
*Vilje* Skrevet 23. november 2012 #10 Skrevet 23. november 2012 Oscarsgate leste jeg var stappfull ut året, ellers hadde nok det stått øverst på ønskelista (selv om jeg egentlig kunne tenke meg å vente til etter jul en gang.) Har noen spist på Statholdergaardens mat- og vinkjeller? Har hørt at Statholderens mat og vinkjelleren har dårlig akustikk og ikke er spesielt intim. Anbefaler Palace Grill! Man kan ikke resevere bord så du bør dra dit før kl 18 en hverdag eller være tidligere ute og ta en drink i bren. Veldig god mat og litt mindre stivt enn Ylajali, Oscars gate osv.
Glynis Skrevet 23. november 2012 #11 Skrevet 23. november 2012 Jeg har spist på Statholdergaarden i kjelleren rett før jul, det var fantastisk god mat, intimt og koselig.
venus_ Skrevet 23. november 2012 #12 Skrevet 23. november 2012 Jeg har spist på Statholdergaarden i kjelleren rett før jul, det var fantastisk god mat, intimt og koselig. Enig, var kjempefornøyd der! Palace grill hadde jeg nok valgt selv, men der kan man ikke bestille bord så vær tidlig ute.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #13 Skrevet 23. november 2012 Akersberget - særlig om dere er glade i øl! Anonym poster: 1a979a3583f47dc2fbdc5811134fda77
CathFoto Skrevet 24. november 2012 #14 Skrevet 24. november 2012 Ekebergrestauranten er min favoritt om sommeren med fine dining verandaen. Grilleriet har gourmetmat og tastingmenyen(6 retter) er topp, alternativet er 3-retter Dinner har fantastiske flerrettere, asiatisk gourmet? Nodee er en favoritt hos mange, men jeg er ikke fan.
CathFoto Skrevet 24. november 2012 #15 Skrevet 24. november 2012 Brasserie France, Le Canard, Statholdergaarden, Ylajali, Brasserie Blanche. Anbefaler spesielt Ylajali, sist jeg var der var helt fantastisk! Le Canard er da stengt
FruLuna Skrevet 24. november 2012 #18 Skrevet 24. november 2012 Hanami på Tjuvholmen kan også anbefales, hvis du/dere liker japansk mat og sushi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå