Gå til innhold

Derfor vil du alltid vaske bh i vaskepose!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og gi din uvitende samboer et intensivt gjentagende kurs i temaet. Jeg og samboer har delt greit på klesvasken, men jeg har alltid presissert at bukser med dingeldangelpynt, skjøre stoffer, undertøy med blonder osv, det skal i vaskeposen, ikke minst BH'ER med spiler...........

Han er egentlig ganske slubbert, så slike ting bruker jeg å ordne selv når jeg tar klesvasken, eller legger klart til han skal ta det.

Men nå bestemte han seg for å kjøre en vask selv, og hev med noen av mine bh'er, uten vaskepose.

Her er et morsomt regnestykke, vaskemaskin som kostet 3000kr koster nå nesten 4500kr å reparere, ikke bare var det hele motoren til trommelen som kortsluttet, men også dette grønne kretskort saken i maskina. Reperatøren klødde seg i hodet og sa "det kainn verte dyrt detta jaaaaa mmmmm".

Vel, billigste alternativ var faktisk å kjøpe en ny maskin.

Anonym poster: dbec1e645442f6b712821ca25155e2d0

• Liker 3
Skrevet

mannfolk tenker ikke over at det er spiler i de fleste bh'er =D

Skrevet

Nei, og det utrolig nok til og med etter at man har gnaget og mast om det i årevis, så synker det ikke inn da heller :)

Skrevet

Der har vi grunnen til at jeg tar vasken selv, og ber mannen holde seg langt unna vaskemaskinen :opplyser: I tillegg har han kokt blondetrusene mine på 90 grader, så han får ikke lov å vaske klær mer.

Anonym poster: 9b409d9e7af13fc988078c9e1d72b6a4

• Liker 3
Skrevet

Takk for påminnelsen!

Jeg har visst helt glemt å bruke pose selv i det siste, det burde jeg ikke, siden det samme hendte med min forrige maskin..

Skrevet

Det er et ganske vanlig problem, det ja. Har en del kunder i måneden som har ødelagt maskina si på typisk enten bh-spiler eller spiker. Og ja, reparasjon på slikt er dyrt! Hvis du er redd for at mannen skal gjøre det flere ganger, kan det lønne seg å ta med en egen forsikring på den nye maskina når du kjøper den. Vil anbefale å høre med selgeren i butikken du handler i om slike uhell vil bli dekket, og om det er egenandel på forsikringen.

Anonym poster: 84fa9ed52ed1fb87c8f1b8b299ba1b18

Skrevet

De burde male det på toppen av vaskemaskina "HUSK VASKEPOSER!!!!!!"

Skrevet

Hmmm, jeg har aldri brukt vaskepose, og aldri fått ødelagt vaskemaskina heller....

Kan ikke huske mamma gjorde det heller, og de har ikke eid veldig mange vaskemaskiner de heller.

Så gubben din må ha vært max uheldig!

Anonym poster: fd0d4675db7c228190124cc571433bf5

• Liker 2
Skrevet

BHer til 1500kr mister ikke spilene. Men bruker vaskepose når jeg kommer på det. Skal bli flinkere fra nå av :-)

Anonym poster: 707a8cc92476cdd1469b963d099cc7a4

Gjest Funky Punk
Skrevet

Uff da

Jeg har aldri brukt vaskeposer (har ikke dyre bh`er, men slike billige til hundrelappen), men har aldri opplevd noe slikt før på de 18-20 årene jeg har vasket klærne mine selv

Kanskje på tide å skaffe seg en vaskepose før flaksen min er brukt opp

• Liker 2
Skrevet

Vasker ikke BH i maskin.

Skrevet

Og gi din uvitende samboer et intensivt gjentagende kurs i temaet. Jeg og samboer har delt greit på klesvasken, men jeg har alltid presissert at bukser med dingeldangelpynt, skjøre stoffer, undertøy med blonder osv, det skal i vaskeposen, ikke minst BH'ER med spiler...........

Han er egentlig ganske slubbert, så slike ting bruker jeg å ordne selv når jeg tar klesvasken, eller legger klart til han skal ta det.

Men nå bestemte han seg for å kjøre en vask selv, og hev med noen av mine bh'er, uten vaskepose.

Her er et morsomt regnestykke, vaskemaskin som kostet 3000kr koster nå nesten 4500kr å reparere, ikke bare var det hele motoren til trommelen som kortsluttet, men også dette grønne kretskort saken i maskina. Reperatøren klødde seg i hodet og sa "det kainn verte dyrt detta jaaaaa mmmmm".

Vel, billigste alternativ var faktisk å kjøpe en ny maskin.

Hvem måtte ta regningen?

Anonym poster: 0eb2787622dcc140fd61b7d295a8de8f

Skrevet

Jeg bruker alltid vaskepose, men skjønner ikke hvordan det skal hjelpe. En spile klarer da å snike seg ut igjennom hullene i posen..?

Anonym poster: 8f8ed12a67f3582ad62948caaa5ad142

Skrevet

Eller like ergerlig som at maskinen må reparere, nemlig at spilene setter seg fast i hullene i trommelen og knekker og man får masse klær ødelagt fordi spilen river små hull i tøyet... Det har jeg nemlig opplevd flere ganger i fellesvaskeriet her jeg bor.

Anonym poster: 822d36295be02ff4d91dc153efce6640

Skrevet

BHer til 1500kr mister ikke spilene. Men bruker vaskepose når jeg kommer på det. Skal bli flinkere fra nå av :-)

Anonym poster: 707a8cc92476cdd1469b963d099cc7a4

yes they do... Og en BH til 1500kr bør da vitterlig ikke vaskes i maskin heller, du ødelegger elastikken mye raskere, selv på håndvaskprogram. Vasker du bhen for hånd holder den form og elastikk mye lenger og du slipper å kjøpe ny like ofte, noe som er en fordel for oss som kjøper dyrere kvalitet.

Og du slipper å stå der med en ødelagt vaskemaskin når uhellet er ute ;)

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt at dette er grunnen til at man ikke vasker BH'er i maskinen, vaskepose eller ei. BH'en blir mer elastisk (eller rettere sagt så blir elastikken ødelagt), stoffene blir falmet og de må byttes oftere.

Forøvrig så skjønner jeg nå at jeg har gjort noe smart ved å forby samboeren å putte BH'ene mine i vaskemaskinen. Det er helt greit at han vasker klær, bare han ikke putter BH'ene mine i maskinen, :)

Skrevet

I spileBHens yngre dager kom de ofte tytende gjennom stoffet ved vanlig bruk, men i senere år har det aldri skjedd meg.

Må innrømme at jeg aldri bruker vaskeposer, men må også innrømme at BHer ikke er det jeg vasker oftest!

Skrevet

Da har han vært uheldig! Jeg vasker ofte uten vaskepose, og det har aldri skjedd med meg, men spilen på BHen har gått ut uten at det har ødelagt maskinen.

Skrevet

Dere som vasker BH for hånd, hvordan gjør dere det?

Anonym poster: 7148bd35f035a566aaf09724d71d8c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...