Gå til innhold

Tassimo vs Dolce Gusto

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken er best? anbefalinger..? :)

Anonym poster: 5bec63e3fe773597e26e5c86f85aaced

Skrevet

Nespresso :laugh:

Dersom du ikke tror du kommer til å lage annet enn diverse kaffe på maskinen, velg Nespresso. Dersom varm sjokolade og alle mulige varianter av melkebaserte drikker står øverst på menyen, velg en annen. Selv om du fint kan lage latte/cappucino osv på en Nespresso og, men da må du ha maskin med melkeskummer eller manuell melkeskummer ved siden av. Kapslene til Nespresso er bare kaffe, men de har et godt og variert utvalg, og kaffen er god.

Dolce Gusto fungerer greit og har ok utseende på maskinene sine. Tassimo synes jeg virker litt mye plastikk (ja, har prøvd en selv). De drikkene jeg har smakt er best på Dolce Gusto av de to du nevner, når det kommer til melkebasserte kaffedrikker er det aller viktigste en god espresso i bunn, der synes jeg Nespresso er godt foran de to du nevner. I tillegg er jeg av den oppfatning at du lager mye bedre melkeskum selv i en manuell skummer, enn det maskinen klarer av pulver i en kapsel....

• 1 måned senere...
Skrevet

*Dytt*

Anonym poster: 714b9162e341ec2166b6d8ba5940f91f

Skrevet

Dolce Gusto!

MEN - jeg har gått over til en ordentlig kaffemaskin, som kverner bønner og er helt RÅ. Så slike kaffemaskiner er vel egentlig litt sånn i startfasen, tenker nå jeg :) Lykke til!

Skrevet

Tassimo har flere varianter å velge mellom når det kommer til kakaoer og sånt ihvertfall :)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg har bare prøvd Tassimo for det er den jeg har, og jeg er veldig veldig fornøyd :)

Skrevet

Tassimo lager varmere drikker. Dolce Gusto blir mer lunkevarm etter min erfaring. Tassimo lagerstopper av seg selv når den er ferdig, DG må følges med hvis ikke renner det over.

Skrevet

jeg har ikke prøvd dolce gusto, så kan ikke si noe om den. Men jeg har tassimo selv, og jeg er veldig fornøyd med den. :)

Anonym poster: 4f54a4759041ad0a6decbfc5d182977a

Skrevet

Noen som vet hvilke av de to maskinene som har de beste drikkene? Tenker ikke kun på kaffe, men kakao, te osv

Skrevet

Dolce Gusto sin kaffe er ikke varm så jeg anbefaler ikke den.

Skrevet

Da er det noe galt med maskina du har brukt, for den skal være så varm som den blir på vanlig trakter.

Skrevet

Den er mer enn varm nok til at jeg må blåse litt på før jeg drikker i alle fall.

Skoldende drikker trenger jeg ikke og er fornøyd med DG`en min. :kaffekopp::nigo:

Skrevet

Noen som vet hvilke av de to maskinene som har de beste drikkene? Tenker ikke kun på kaffe, men kakao, te osv

På tassimo sin er det et godt utvalg av sjokoladedrikker, te, tedrikker og kaffedrikker som latte etc.

Anonym poster: db10935ac30141b768335c9597dc1dbb

Gjest Keikolina
Skrevet (endret)

På tassimoen blir drikken varmere og den spruter ikke å griser så fælt som dolcen.

Har hatt begge, liker tassimoen best.

Byttet i fra dolcen til tassimo fordi drikken aldri ble ordentlig varm, vi prøvde 4 maskiner til vi ga opp.

Endret av Keikolina
Gjest oreokaka
Skrevet

Har jeg DG, og er superfornøyd :) Han den nyeste av de, og den er helt knall. Drikkene er gode og varme, og kan lage kalde drikker også.

Annonse
Skrevet

...og den spruter ikke å griser så fælt som dolcen.

Der har du rett: den spruter ganske mye og enkelte kopper/glass står ikke i ro når de fylles.

Må rett og slett passes på under bruk. Sant det. :)

Skrevet

Har jeg DG... kan lage kalde drikker også.

Det er vel litt misvisende egentlig?

Maskinen lager det ikke spesielt kaldt, men det blir så kaldt som springvannet er.

Må ha masse isbiter i etterpå og først da kan en snakke om kalde drikker. I think. :)

Skrevet

På tassimoen blir drikken varmere og den spruter ikke å griser så fælt som dolcen.

Har hatt begge, liker tassimoen best.

Byttet i fra dolcen til tassimo fordi drikken aldri ble ordentlig varm, vi prøvde 4 maskiner til vi ga opp.

Min dolce gusto lager veldig varme drikker. Jeg må alltid må koppen stå litt, så jeg ikke skal brenne meg. Kaffen blir like varm som på trakter, og det er såpass at man får brannsår hvis man søler kaffen på seg... Varmt nok for meg. Dolce gusto lager kalle drikker også, i tillegg til å ha et mye bredere utvalg av kaffe, og man får kjøpt kapsler i flere butikker. Er man obos-medlem, koster kaffen og maskinene mindre også.

Skrevet

Jeg har Dolce Gusto og er veeeldig fornøyd. + for at du får mange andre drikker enn kaffe. Er spesielt glad i isteen, og choco chinoen <3

Skrevet

Da er det noe galt med maskina du har brukt, for den skal være så varm som den blir på vanlig trakter.

Jeg har snakket med flere som har DG som sier det samme. Kaffen min er drikkeklar med en gang og blir lunka etter få min. Bruker staoil kopp av og til , da holder den seg varmere lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...