Gå til innhold

Mellomblødning ppiller


Freaky Fly

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg går på mercilon og har gjort det mange år. Jeg pleier å hoppe over mensen mye, og noen ganger når jeg har gått ganske lenge uten mensen får jeg de mellomblødningene. De har pleid å vare ganske lenge, husker ikke helt hvor lenge.

Spørsmålet er - skal jeg heller droppe å ta pilla i dag, og vente på mensen slik at jeg får "rensa opp" litt? Eller vyer dere det vil gå raskere om jeg bare lar mellomblødningen gå over av seg selv? Veldig irriterende, for det er for lite til å bruke tampong, men for mye til å ikke bruke noe - og jeg er ikke fan av bind. I tillegg vil jeg gjerne være "blødningsfri" til helgen, men er redd for at om jeg går for å få mensen vil den komme midt i helgen siden det gjerne tar et par dager før den kommer. Hva ville du gjort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, glemte å skrive det, men jeg våknet i hvertfall opp til litt blod i trusa i dag, som dere kanskje skjønte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe poeng i å slutte å ta pillene, for spottingen går som regel over av seg selv etter noen dager. Bruk truseinnlegg om det er mer enn at du tør å gå uten, men mindre enn at du vil bruke tampong.

Du kan evt bruke den aller minste Ellen-tampongen.

Bare fortsett på pillene dine, det går seg som regel til i løpet av et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt mellomblødninger før?

Når jeg får mellomblødninger så gir de seg ikke før jeg slutter og får en skikkelig bortfallsblødning, så for meg så er det ingen vits i å fortsette. Men det spørs hvordan kroppen din "oppfører" seg.

Anonym poster: 34c66e806f454890cd1d21697d23d51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at mellomblødninger ikke gir seg før man tar en pause og lar kroppen ordne opp.

Så lenge du har gått på pillen i minst tre uker sammenhengende kan du ta en pause når som helst. Og nettopp det er min anbefaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sagt har jeg hatt mellomblødninger før som har vart veldig lenge.. Jeg mener å huske at de da har vart til jeg har tatt en pillefri uke og "renset opp", men det er så lenge siden sist at jeg ikke husker helt. Det rare nå var at det ikke kom noe mer blod utover dagen i dag, så det kan jo hende jeg er heldig og slipper unna. Er vel uansett på tide med en pillefri uke igjen, men da liker jeg å gjøre det slik at jeg får mensen så tidlig i uka som mulig, for å bli ferdig med det før helgene. Starter jeg på den nå vil jeg jo mest sannsynlig ha de største blødningene rundt helge-tid, og jeg hater å ha mensen når man skal være sosial/feste/osv både pga menssmerter og stresset med tampong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...