Gå til innhold

Takke på mail?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Noen ganger på jobb og i privat sammenheng hjelper noen meg over mail. Når en slik samtale er over og du ikke har fått "siste ordet" sender du da en mail med "takk for hjelp/service" ? For å ha et eksempel da så sende jeg for en liten stund siden en mail til en utdanningssituasjon med noen få (for dem) enkle spørsmål. Da jeg fikk svar sto det forklaringer og "..håper dette hjelper deg med dine spørsmål" Og det gjorde det. Burde jeg da ha sendt "takk"? Hadde jeg snakket med personen på telefon eller i virkleigheten hadde jeg jo selvsagt det! men lurer på om det blir regnet som unødvendig av den som sitter og gjør jobben sin? Hva tror dere?

Anonym poster: 92b274643890f806cc52b527f682c5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du sier, så blir det rett og slett en kjønnsvurdering i og med at du ikke prater med dem direkte over tlf, eller i virkeligheten.

Dersom det hjalp deg noe helt sykt / ekstraordinært, så send gjerne en takk.

Men hvis du spurte om noe mer nøytralt, og fikk et mer standard svar tilbake, så er det ikke nødvendig.

Det blir en avveining du må ta selv rett og slett :)

Anonym poster: 7b2c096f2bc1c3355199c51ef6eeda7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte noen praktiske spørsmål til et universitet. Fikk skikkelige gode, gjennomtenkte svar og valgte derfor å svare tusen takk for mailen og at jeg var fornøyd med tilbakemelding. Etter det fikk jeg mail igjen om at det ikke var noe problem, jeg var alltid velkommen til å spørre de, og jeg måtte ha masse lykke til i fremtiden.

Utrolig hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gjøre det.. med mindre jeg har en veldig dårlg dag ;) Men tror ikke at motparten i slike tilfeller tenker noe spesielt over det dersom man ikke takker.. de har trolig svart på en del lignende mail..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver alltid "på forhand takk for hjelpen" eller " jeg vil ha stor hjelp i deres svar" når jeg sender Mail. Får jeg et ekstraordinært godt svar sender jeg gjerne et svar med noen fine ord, men normalt ikke. Hverken i jobbsammenheng eller privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det litt an. Om man typisk får hjelp av en kundeserviceavdeling, hvor de sitter og hjelper folk hele dagen, så drukner de fort i takkemailer, og da blir det fort mer et irritasjonsmoment for dem. Da kan du heller skrive "på forhånd takk for hjelpen" i den første mailen din.

Anonym poster: 9e6f05f4fea2919eae635debfb9132cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som du sier, så blir det rett og slett en kjønnsvurdering i og med at du ikke prater med dem direkte over tlf, eller i virkeligheten.

Anonym poster: 7b2c096f2bc1c3355199c51ef6eeda7b

En kjønnsvurdering faktisk! :ler: Unnskyld, men jeg måtte bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...