vanskapning Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Jeg er periodevis veldig plaget med urinveisinfeksjon og soppinfeksjon. Det er ganske lenge siden jeg har hatt det nå, men nå har det kommet skikkelig sterkt. Sist helg fikk jeg soppinfeksjon, som ble bedre av canesten, og nesten helt borte bortsett fra bittelitt kløe. Nå på fredag fikk jeg også urinveisinfeksjon. Den er sterkere enn den har vært tidligere(eller så har jeg bare glemt hvor vondt det er...). Har vondt konstant, feber og har nesten besvimt flere ganger i dag - eneste som hjelper litt er å sitte innpakket i varme klær med varmeflaske. Har også trøstespist litt for mye sukker antar jeg, og dette i tillegg til alle dobesøkene kjennes det ut som det har ført til at soppinfeksjonen er på vei tilbake. Mot urinveisinfeksjonen tar jeg kun tranebærtabletter og drikker masse vann. Det pleier da å gå over ganske fort, smerten pleier iallefall å avta etter et par dager. Jeg har ikke vært like flink til å drikke vann og gå på do ofte som jeg pleier når jeg har uvi, fordi smerten gjør meg så kvalm og dermed er det også vanskelig å drikke.. Vil slike vigvag-kapsler fungere mot soppinfeksjon, eller er de kun forebyggende? Har tatt så mange canesten-kurer de siste årene så tenkte jeg kanskje burde prøve noe nytt.. Har også vært hos legen med dette flere ganger, men får alltid tilbakemelding om å kjøpe canesten-kur når jeg har soppinfeksjon, eller drikke masse vann om jeg har uvi. Har dere noen gode tips til meg? Er litt lei av en lite samarbeidsvillig kropp nå..
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 Blir litt bekymra når du har så vondt at du er kvalm og ikke klarer å drikke, og at det er vondere enn du pleier å ha det ved uvi. Du burde kontakte legevakt/lege og få sjekka at infeksjonen ikke har spredt seg til nyrer/nyrebekkenbetennelse. En antibiotikakur er uansett på tide tror jeg, når kjerringrådene ikke har virka på flere dager. Mitt triks mot uvi er ei lita teskje natron rørt ut i et glass vann. Smaker pyton, men hjelper godt! Har tatt knekken på uvi som var så heftig at jeg tissa rødt (slo ut på en lørdag da jeg var på fjellet) før jeg rakk meg til lege mandag, da var det ingen spor i urinprøven. Tranebær tar jeg mere forbyggende. Vivag-kapsler vil nok hjelpe mot soppinfeksjon, men de vil fungere indirekte. De dreper ikke soppen, men normaliserer forholdene i vagina sånn at soppen ikke trives der. Så vil tippe det tar litt lengre tid å bli kvitt soppen som er der nå med kun vivag? Håper det verste er over snart God bedring Anonym poster: bf5be86570bd405ca0251a3b0f262811
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå