Gå til innhold

Udelt ribbesvor

Fremhevede innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, det er noe herk. Hvorfor selger de det?

Hva bruker man for å dele det opp? Motorsag? Vanlig sag?

Må man slipe kniven hver gang man skal skjære opp ribba før man steiker den?

Hadde et uhyggelig møte med ribbesvor i går, jeg prøvde til og med en slik kutter som er til å kutte opp stoff, den er jo sylskarp, men til ingen nytte.

Prøvde 3-4 forskjellig kniver. Jeg ga opp til slutt. Neste gang skal jeg passe på å kjøpe ferdig oppdelt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Tapetkniv.

Jeg prøvde noe lignende, slike små kniver, om du skjønner?

Er i allefall skarpere, nei, det der var noe herk. At noe kan være så vanskelig å dele opp er nesten vanskelig å tro.

Skrevet

Legg ribba litt i fryseren, så i hvertfall det ytterste blir litt halvfrossent. Og bruk en skarp glatt kniv. Da går det så greit atte.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Legg ribba litt i fryseren, så i hvertfall det ytterste blir litt halvfrossent. Og bruk en skarp glatt kniv. Da går det så greit atte.

Åja, det skal jeg prøve neste gang! Takk for tips!

Skrevet

Jeg starter alltid stekingen av ribba med å legge ribba mef svoren ned i langpanne med litt vann i ca 20 min i ovnen, når jeg tar den ut for å snu den, er det veldig lett snitte opp svoren også!!!

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg starter alltid stekingen av ribba med å legge ribba mef svoren ned i langpanne med litt vann i ca 20 min i ovnen, når jeg tar den ut for å snu den, er det veldig lett snitte opp svoren også!!!

Ja, men du vet, jeg er så "smart" at jeg prøvde å dele opp først og ikke tenkte på det jeg.

Hadde den i ovnen til damping i 30 min, hadde sikkert vært enklere å dele opp da. Men jeg er et brødhue, så.. ;)

Skrevet

Knivene mine skjærer rett igjennom. Gode kokkekniver og jevnlig sliping gjør kjøkkentilværelsen mye enklere.

Ellers er jo både en liten runde i fryseren, og det å kutte opp litt inni steketiden, gode tips.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Da veit jeg hva jeg skal ønske meg til jul!

Gjest Sitronkake
Skrevet

Mener du å rute svoren eller å dele beina inni ribba? Det var litt tvetydig, spørsmålet ditt. :)

Gjest Badebuksa
Skrevet

Mener du å rute svoren eller å dele beina inni ribba? Det var litt tvetydig, spørsmålet ditt. :)

Nei, er svoren det er snakk om.....

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg stemmer i med Indra :jepp:

En Stanley kniv (også kalt tapetkniv) er det beste.

Jeg bruker en av de med gult skaft, og har alltid nytt blad når jeg skal rute svor :)

Har funket gull de siset 25 årene !

patter1c.JPG

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg stemmer i med Indra :jepp:

En Stanley kniv (også kalt tapetkniv) er det beste.

Jeg bruker en av de med gult skaft, og har alltid nytt blad når jeg skal rute svor :)

Har funket gull de siset 25 årene !

patter1c.JPG

Kjekt å vite!

Men knekker man av bladet etterhvert, er det sånn det funker? Jeg har nemlig en tapetkniv, men den er litt sløv!

Skrevet

Du knekker av bladet etter hvert for å få en skarp tapetkniv, ja. :)

Selv bruker jeg kokkekniven min. Den er lett å slipe og blir vanvittig skarp når den blir slipt, så ribbesvor har aldri vært noe problem for den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...