Gå til innhold

Gamle stereotyper blir som nye


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hos Volvo har man endelig gått i dybden mht. den kvinnelige psyke, og laget en konseptbil nettopp for kvinner:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/3528757.stm

Man har lagt vekt på viktige ting som at bilen skal se smart og trendy ut (det kan sikkert diskuteres om de har lykkes i dette) og at eieren skal kunne skifte farge på interiøret.

Samtidig har man tatt innover seg at enkelte ting rett og slett ikke er for kvinner. Som en av kvinnene på messen sa: "Jeg må ærlig talt innrømme at de eneste gangene jeg åpner panseret, er når jeg skal fylle vindusspylervæske".

Derfor har man flyttet dette påfyllingslokket til et mer tjenelig sted, i nærheten av åpningen for bensintanken, og forseglet panseret. Det kan bare åpnes av en Volvo-tekniker, som formodentlig er av hankjønn.

Ahem...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært perfekt for meg. Eneste gangen jeg åpner panseret er også når jeg skal fylle spyleveske :-) Føler meg ikke videre dum av den grunn, kunne bare rett og slett ikke brydd meg mindre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så voldsomt dumt, men å forsegle panseret var vel litt å ta i. Hva hvis det stopper en kjek mann opp for å hjelpe :sjarmor: Dessuten er det vel lit upraktisk å måtte taues til et volvo-verksted hvis noe går galt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss som har bilfiksekjærester da..? Skal vi liksom begynne å betale for å få fiksa bilen..? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller virker dette som en kjønnsdiskriminerende bil?

"Tatt ekstra hensyn til dumme kvinnfolk"

Pøh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

åpner ikke panseret mye jeg heller, men jeg vil gjerne ha muligheten!!!

dessuten, hva med oljesjekken?? Det er viktigere enn å fylle spyleveske.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Audi A2 har et lokk foran ved grillen. Der fyller man spylevæske og sjekker olje. Det er alt vi trenger å gjøre på nye biler som er mer elektronikk enn det var i de dager dag vi kunne skifte fordelerlokket selv og bruke nylonstrømper for en røket vifterem.

Tusenfryd gidder ikke skifte dekk selv når hun ikke må, men jammen meg kan hun en del når det kniper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere biler som har hatt denne løsningen lenge. Så dette er ikke noe nytt, eller bare en ide fra Volvo.

Syns ikke løsningen er ideel nei.

Når det gjelder utseende, er dette en KONSEPT bil, man kan ikke vite hvordan den eksakt blir. Konsept biler ser ganske så spacet ut i begynnelsen.

Men jeg gleder meg til å se den jeg, såg et sted bilder av interiøret og den så meget stilig og kuul ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...